۱
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶

سردار همدانی، از سپاه همدان تا لیست تحریم اروپا

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی پنجشنبه شب در سوریه به شهادت رسید. اما سردار همدانی که بود و سوابق او چیست؟
سردار همدانی، از سپاه همدان تا لیست تحریم اروپا
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی پنجشنبه شب در سوریه به شهادت رسید. اما سردار همدانی که بود و سوابق او چیست؟
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، سردار همدانی عصر پنجشنبه در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید. شایعه شهادت سردار همدانی از پنجشنبه شب پخش شد که سرانجام با اطلاعیه رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید شد. حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان است و از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق شرکت داشت. وی از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه غرب بوده و خاطرات خود را از این نبرد در کتابی تحت عنوان «تکلیف است برادر» تدوین کرده است. «مهتاب خیّن» کتاب دیگری به قلم اوست که منتشر شده است. حسین همدانی بعدها مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین همدان شد. سرتیپ همدانی علاوه بر همدان در شهرهای پاوه و مریوان نیز خدمت کرده است. حسین همدانی جانشینن قرارگاه امام حسین و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله تهران بوده است.
سردار همدانی زمانی هم در لیست تحریم اتحادیه اروپا بر ضد ایران قرار گرفته بود. اتحادیه اروپا روز ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، ۳۲ مقام ایرانی از جمله حسین همدانی را در فهرست تحریم قرار داد و از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد.
مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس به شرح ذیل بود:
۱ ــ فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان
۲ ــ فرمانده لشکر ۱۶ قدس استان گیلان
۳ ــ معاونت عملیات قرارگاه قدس.
او پس از دفاع مقدس نیز این مسوولیتها را بر عهده داشت :
۱ ــ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت
۲ ــ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
۳ ــ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
۴ ــ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۵ ــ جانشین سازمان بسیج مستضعفین
۶ ــ فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران.
سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به‌خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.
او نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت و سرانجام نیز در همین مسیر به شهادت رسید.
شایان ذکر است پیکر سردار شهید حسین همدانی یکشنبه ساعت ۹ صبح از حسینیه حضرت زهرا(س) در پادگان ولیعصر در میدان سپاه تهران و دوشنبه ۹ صبح در میدان امام خمینی(ره) همدان تشییع و سپس در زادگاهش همدان دفن خواهد شد.
کد مطلب: 49614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *