۰
يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۹
بازگشت جبهه يکتا به دامن رئيس دولت نهم و دهم

سايه احمدي‌نژاد در مجلس دهم کيست؟

نزديکي‌هاي انتخابات هفت اسفند خبري منتشر شد با اين مضمون که يکي از شرط‌هاي اصولگرايان براي پذيرش افراد در ائتلافشان، اعلام برائت از احمدي‌نژاد بود. آن چيزي که از آن به عنوان راهي براي ورود وزراي احمدي‌نژاد در ائتلاف نام برده مي‌شد.
سايه احمدي‌نژاد در مجلس دهم کيست؟

نزديکي‌هاي انتخابات هفت اسفند خبري منتشر شد با اين مضمون که يکي از شرط‌هاي اصولگرايان براي پذيرش افراد در ائتلافشان، اعلام برائت از احمدي‌نژاد بود. آن چيزي که از آن به عنوان راهي براي ورود وزراي احمدي‌نژاد در ائتلاف نام برده مي‌شد. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، جبهه يکتا که عمرش هنوز به يک سال نرسيده است، سوال‌برانگيزترين جبهه در ميان حاضران در ائتلاف اصولگرايان بود. جبهه‌اي متشکل از 25 نفر از وزرا و معاونان رئيس دولت نهم و دهم. اما اين گروه براي اينکه بتوانند در دل اصولگرايان نفوذ کنند، با شعار پرطمطراق «جدا‌شدگان از محمود احمدي‌نژاد» جلو آمدند. اما شعار دوري از احمدي‌نژاد، به نظر مي‌رسد تنها پوسته‌اي زيبا و تاکتيکي گول‌زننده براي اعلام موجوديت اين جبهه بوده است. چون با اخباري که از ميان جلساتشان درز مي‌کند، سوداي بازگشت به دامن احمدي‌نژاد را دارند. بد نيست بدانيد اين جبهه حتي نماينده‌اي هم در ميان اصولگرايان مجلس دهم دارد؛ حميدرضا حاجي بابايي که در دولت دوم احمدي‌نژاد وزير پر‌حاشيه آموزش و پرورش بود و براي هميشه با تصادف اتوبوس‌هاي راهيان نور و آتش‌سوزي در مدرسه‌اي در شين‌آباد ثبت در تاريخ شد.

جاي پاي احمدي‌نژاد در مجلس دهم

هنوز سرخوشي از دور خارج شدن اکثر افراطيون مجلس نهم در دل سياسيون ته‌نشين نشده است. هنوز صحبت از اين است که جبهه پايداري آنقدر کوچک شده که قدرت عمل خاصي نخواهد داشت. اما بياييد کمي واقع‌بينانه به ماجرا نگاه کنيم؛ از ميان 290 نماينده مجلس تنها 30 يا 40 نفر بازماندگان پايداري هستند. اما اگر همين گروه اندک بتواند راه خود را در ميان هيئت رئيسه باز کند، قطعا مي‌تواند موثر باشد. آن وقت است که ديگر کوچک‌بودنشان مهم نيست، بلکه دسترسي‌شان به منابع قدرت، برگ برنده‌شان محسوب مي‌شود. يافتن سايه احمدي‌نژاد در ميان اصولگرايان کار سختي نيست. در ميان ائتلاف اصولگرايان، جبهه يکتا هم حضور داشت. جبهه‌اي که به طور آشکارا ارتباط نزديکي با رئيس دولت‌هاي نهم و دهم داشت. اين جبهه زماني تشکيل شد که اين وزرا به اين نتيجه رسيدند که نمي‌توانند با رئيسشان يعني محمود احمدي‌نژاد در يک جا بگنجند. 25 نفر از اطرافيان احمدي‌نژاد دور هم جمع شدند و نزديک به 9 ماه قبل از انتخابات مجلس نهم، جبهه‌اي راه انداختند که قصدش اين بود؛ نقاط قوت دولت دهم را به‌عنوان جبهه گفتماني نظام تقويت کند. افرادش کساني بودند که مي‌گفتند با جريان انحرافي زاويه دارند. اما بعد از اين مدت هنوز معلوم نيست منظورشان دقيقا چه زاويه‌اي است! کساني که زماني در کنار احمدي‌نژاد، در خوشي و بدي‌ها همراهش بودند و سنگ او را به سينه مي‌زدند، يک‌دفعه راهشان را جدا کردند و آب توبه بر سر خود ريختند؟به نظر مي‌رسد اين جدايي بيشتر شبيه تاکتيکي براي کسب اعتبار در ميان اصولگرايان بوده است. اين جبهه را بعضي «نوپايداري‌ها» مي‌خواندند و عبدالرضا داوري که از نزديکان و مخلصان احمدي‌نژاد است، آن را بخش تکنوکرات پايداري خوانده بود. اين يعني جبهه پايداري در مجلس دهم تنها نيست و احمدي‌نژاد تمام قد در کنارش ايستاده است. اين را مي‌شود از حضور عضو جبهه يکتا در مجلس دهم و در ميان گزينه‌هاي اصلي اصولگرايان براي هيئت رئيسه فهميد.

يکتا و پايداري با هم ائتلاف مي‌کنند؟

به گفته «انتخاب» خبر مي رسد دو تن از اعضاي جبهه يكتا يعني سيدمحمد حسيني و كامران دانشجو قرار است در همايش «بازخواني گفتمان امام و رهبري» كه هفته آينده در دفتر احمدي‌نژاد برگزار مي شود، به عنوان سخنران حضور پيدا كنند. بدنيست بدانيد دانشجو يکي از اعضاي هيئت موسس جبهه يکتاست. او در گفت‌وگويي صراحتا خط خودش را از احمدي‌نژادي‌ها جدا كرده و گفته بود ولنجك انحراف ادامه دارد: «در ساختمان ولنجک هم همان حواشي موجود در دولت دهم وجود داشت که بنده بارها اعتراضم را علني مطرح کردم و ديگر آنجا نرفتم.» او درباره نظر احمدي‌نژاد در مورد تشکيل اين جبهه هم گفته بود: «نه بنده و نه دوستان ديگر مشورتي با آقاي احمدي‌نژاد نداشتيم. نه به وي اطلاع داديم و نه گفتيم که مي‌خواهيم چنين جبهه‌اي را تشکيل دهيم. آقاي احمدي‌نژاد هم درباره تأسيس اين جبهه هيچ وقت از ما سؤال نکرده و علي‌القاعده برايش موضوعيت نداشته وگرنه سؤال مي‌کرد.» کامران دانشجو کسي است که با وجود شبهه در مدرک دکترايش اما از طرف احمدي‌نژاد به عنوان وزير علوم دولت دهم انتخاب شد و تا پايان کار دولت هم در کنارش ماند. حسيني هم وزير ارشاد دولت دوم احمدي‌نژاد بود که در هنگام ثبت نام در انتخابات مجلس دهم گفته بود رابطه تشکيلاتي با احمدي‌نژاد ندارد. اما سوال اين است که چرا اين افراد دوباره مسافر راه ولنجک شده‌اند؟ بد نيست بدانيد 20 نفر از کابينه احمدي‌نژاد در انتخابات دهم مجلس شوراي اسلامي ثبت نا‌م کردند که از اين ميان تنها يک نفرشان توانست به مجلس راه پيدا کند و آن هم کسي نيست جز حميدرضا حاجي بابايي. کسي که يکي از گزينه‌هاي اصلي اصولگرايان براي نائب رئيسي مجلس دهم است. اما با دعوت از اين دو عضو جبهه يکتا براي مراسمي در دفتر احمدي‌نژاد، اين شايعه رنگ بيشتري مي‌گيرد که جبهه يکتا بعد از شکست سخت در انتخابات مجلس دهم، با ديدن تلاش احمدي‌نژاد براي رياست جمهوري سال 96، دوباره به سمت او رفته‌اند.

حاجي بابايي در مجلس

اعضاي جبهه پايداري از مجلس دهم بسيار اميدوارند که احمدي‌نژاد براي رياست جمهوري سال 96 ثبت نام مي‌کند. حتي روح الله حسينيان که يکي از چهره‌هاي شاخص پايداري در مجلس نهم بود، تنها احمدي‌نژاد را گزينه مناسب براي رياست جمهوري سال 96 مي‌داند. جبهه پايداري که اين روزها گفته مي‌شود به گوشه رينگ رانده شده است اما کسي را دارد که مي‌تواند آنها را به راحتي از حضيض رينگ(!) به اوج قدرت بازگرداند. حميدرضا حاجي بابايي که تنها نماينده جبهه يکتا در مجلس دهم است. او کسي است که تجربه سه دوره نمايندگي مجلس را داشته و الان با نزديک شدن دو جبهه پايداري و يکتا به يکديگر، گزينه بالقوه جريان تندرو نيز محسوب مي‌شود. گزينه اي که قرار است براي نواب رئيسي مجلس از طرف اصولگرايان معرفي شود. حال سوال اين است که آيا حاجي بابايي، سايه احمدي‌نژاد در مجلس دهم است؟ با وجود همه تبليغات عليه پايداري‌ها، آيا ممکن است آنها دوباره بتوانند تريبوني (به مهمي نائب رئيسي) در مجلس دهم داشته باشند؟

کد مطلب: 56124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *