۱
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۷
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در مراسم جشن سالگرد انتخاب دولت تدبیر و امید:

قانونمداری مهمترین ویژگی دولت یازدهم است

مجلس دهم باید با کمک دولت برای رونق اقتصادی همت بگمارد
جشن بزرگداشت حماسه 24 خرداد و سالروز انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی‌ایران با حضور مصطفی کواکبیان نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، سیدعباس عراقچی عضو ارشد هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، محمد‌رضا خباز استاندار سمنان و معاونان استانداری سمنان، نمایندگان مردم شهرستان‌های سمنان و دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، بخشداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، روسا و اعضای شورای اسلامی‌شهر و روستا، تعدادی از علما و روحانیون، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در سرخه زادگاه حسن روحانی رئیس‌جمهوری در محل پارک ملت برگزار شد.
قانونمداری مهمترین ویژگی دولت یازدهم است

جشن بزرگداشت حماسه 24 خرداد و سالروز انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی‌ایران با حضور مصطفی کواکبیان نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، سیدعباس عراقچی عضو ارشد هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، محمد‌رضا خباز استاندار سمنان و معاونان استانداری سمنان، نمایندگان مردم شهرستان‌های سمنان و دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، بخشداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، روسا و اعضای شورای اسلامی‌شهر و روستا، تعدادی از علما و روحانیون، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در سرخه زادگاه حسن روحانی رئیس‌جمهوری در محل پارک ملت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی‌هم در این آیین، با تبیین پنج ویژگی دولت یازدهم، گفت: اگر این ویژگی‌ها استمرار داشته باشد ما دیگر شاهد دولت‌های دهم و نهم نخواهیم بود ولی اگر این ویژگی‌ها کمرنگ و یا تضعیف شود باید انتظار بکشیم  باز امثال آن دولتی که واقعا از هر جهت کشور را به نوعی به عقب کشاند به راس کار برگردد.

وی افزود: بنده نمی‌گویم هیچ خدمتی در دولت‌های قبلی انجام نشد بلکه می‌گویم می‌توانست خیلی مطلوبتر و رو به جلو باشد.

کواکبیان گفت: اولین ویژگی دولت یازدهم امید و آرامشی بود که دولت در کشور ایجاد کرد.

وی با بیان این که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم کشورمان با تبلیغات سهمگین قدرت‌های خارجی به‌گونه‌ای دیگر جلوه داده می‌شد، از اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی به‌عنوان سه محور فعالیت دشمن علیه جمهوری اسلامی‌ایران در بعد تبلیغاتی نام برد و خاطرنشان کرد: دشمن در آن زمان هرروز گزینه‌های نظامی‌روی میز و زیر میز را مطرح کرده و برنامه‌های جدی را برای این مسئله داشتند؛ اما با آمدن دولت یازدهم و انجام مذاکرات دیگر نمی‌توانند بهانه‌ای علیه ایران پیدا کنند و ملت ایران با انتخاب خود همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

 نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به این که خیلی از مغزهای متفکر ما در حال مهاجرت بودند و به نوعی از مسائلی که در کشور می‌گذشت دلزده شده بودند، اظهار کرد: این امید برای مردم  بسیار مطبوع بود و در کنارش آرامش و طمأنینه‌ای که بر مردم و در دل مردم ایجاد شد و مدتها بر این انتخابات بالیدند و افتخار کردند که این دولت بر روی کار آمد.

کواکبیان، تدبیر را دومین ویژگی این دولت اعلام کرد و افزود: اگر تدبیر داهیانه این دولت در عرصه‌های مختلف از جمله روابط بین‌الملل نبود، معلوم نبود وضعیت ایران در زمان حاضر چگونه بود.

وی با اشاره به این که برخی از افراد کشور اساساً با اصل مذاکره مخالف بودند عنوان کرد: به‌طور مثال در مجلس هشتم و نهم با مخالفان با اصل مذاکرات هسته‌ای مواجه بودیم که می‌گفتند مذاکرات معنا ندارد و باید تعطیل شود؛ اما با بیانات ارزشمند و راهبردی مقام معظم رهبری که نرمش قهرمانانه را در جمع فرماندهان سپاه مطرح کردند؛ مسیر دیپلماسی کشور مشخص شد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به این که مذاکرات هسته‌ای ایران توسط این دولت و در این دولت به نتیجه رسید، اظهار کرد: متاسفانه در دولت نهم و دهم ما با حضور در استانبول و مسکو و آلماتی یک و دو با طرف‌های مقابل مذاکره می‌کردیم برای مذاکره و این که چه زمانی باید مذاکره صورت پذیرد اما در این دولت مذاکرات به سرانجام رسید.

وی با اشاره به این که بنده مدعی نیستم که آمریکا به همه تعهدات خود پایبند است بلکه عهد‌شکنی‌هایی هم دارد، گفت: دیگر زمان معرفی ایران در منطقه به عنوان یک عنصر خطرناک پس از برجام به پایان رسیده و دست آمریکا در این مذاکرات برای همه آشکار شده است.

به گفته وی ملت ایران هم ثابت کرد که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و به دنبال به دست آوردن حق هسته‌ای خود هستند و این موضوع در برجام به رسمیت شناخته شده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی‌در ادامه با مقایسه شرایط کشور قبل و بعد از برجام برای پیگیری مسائل هسته‌ای، گفت: قبل از برجام مسائل هسته‌ای از سوی ایران پیگیری ولی ما را به عنوان یک متخلف و قاچاقچی جلوه می‌دادند ولی پس از برجام دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند ما را متهم کند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است و بارها آمانو و مقامات سازمان ملل متحد عدم انحراف ایران را اعلام نمودند و این با تدبیر شخص ‌رئیس‌جمهور و هدایت‌های داهیانه رهبری قطعنامه‌ها لغو شد.

کواکبیان با اشاره به سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر این که پس از پیروزی برجام را پاره خواهند کرد، تاکید کرد: امروز ما معتقدیم که 10 نفر مانند ترامپ و هیلاری کلینتون (نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) نمی‌توانند هیچ غلطی برای از بین بردن توافق‌نامه برجام بکنند. مگر شوخی است که کسی تبلیغات کند که برجام را پاره می‌کنم.

وی بابیان این که امروز کسی نمی‌تواند بگوید که ما برجام را نمی‌خواهیم، خاطرنشان کرد: برجام از سوی 6 کشور قدرتمند جهانی که 90 درصد اقتصاد دنیا و 95 درصد صنعت هسته‌ای را در اختیاردارند به تصویب رسیده است و کسی نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به توقیف بیش از دو میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی‌ایران از سوی آمریکا به بهانه‌های واهی تصریح کرد: موضوع دو میلیارد دلار، دستبرد غاصبانه دولت آمریکا به دارایی‌های ملت ایران بود و البته هیچ ربطی به برجام ندارد.

کواکبیان با اشاره به این که مسائل موشکی که علیه کشورمان به وجود آورده‌اند نیز هیچ ربطی به موضوع برجام ندارد، تصریح کرد: این موضوعات ناشی از بداخلاقی آمریکا و طرف‌های غربی است؛ اما باید همین مسیر از سوی کشورمان ادامه پیدا کند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری برخورد عقلانی و عقلانیت در تصمیم‌گیری و استفاده از کارشناسان و متخصصان فن در هر حوزه را ویژگی سوم دولت یازدهم نام برد و گفت: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم به نظرات کارشناسان و اقتصاد دانان هیچ توجه ای نمی‌شد و نظرات خود را بر آنان تحمیل می‌کردند.

کواکبیان با اشاره به قیمت چهار هزار تومانی دلار در پایان سال دولت دهم، گفت: قیمت دلار در پایان دولت زمان جنگ تحمیلی و دولت  رهبر انقلاب به 160 تومان، در پایان دولت‌هاشمی‌رفسنجانی به  400 تومان و  در پایان دولت خاتمی‌به 800 تومان رسیده بود و انتظار این بود که در خوشبینانه‌ترین حالت دلار در پایان دولت دهم به یک هزار و 600 تومان برسد اما شاهد بودیم به نزدیک 4000 تومان رسید.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی‌بی‌ثباتی اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در دولت نهم و دهم را یادآور شد و گفت: این قدر بی‌ثباتی اقتصادی را در آن زمان شاهد بودیم که قیمت‌ها دقیقه‌ای و ساعتی افزایش پیدا می‌کرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این که نمی‌خواهم بگویم تورم به کلی در این دولت از بین رفته و قیمت‌ها کاملا کنترل شده است، بلکه معتقدم مشکلات زیادی وجود دارد که بسیاری ازآنها هم از دولت قبلی به ارث رسیده، اظهار داشت: در این مدت حدود سه سال فعالیت دولت یازدهم، نرخ ارز دارای ثبات شده است و باید برای برون‌رفت از رکود، ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در اکثر خانه‌ها فارغ‌التحصیلان بیکار وجود دارد، خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی و اشتغال اولویت نخست کشور بوده و نمایندگان مجلس باید در این راستا به دولت کمک کنند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی‌از بیکاری و لزوم ایجاد اشتغال، رفع رکود و ایجاد رونق اقتصادی و نیز حل مسائل و معضلات فرهنگی به‌ عنوان سه مسئله اصلی کشور نام برد و بر حل آن تأکید کرد.

کواکبیان با تاکید بر حضور مردم در انتخابات 7 اسفند سال گذشته و اردیبهشت ماه امسال و انتخاب نمایندگان اعتدال‌گرا در سراسر کشور به خصوص در تهران، گفت: مردم نمایندگان فعلی را به این امید انتخاب کردند که به دولت کمک کنند و اگر قرار باشد چوب لای چرخ دولت بگذاریم و برای مردم کاری نکنیم حتما سیلی که به ما خواهند زد و حتی به مراتب بدتر از سیلی خواهد بود که به نمایندگان قبلی زدند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی‌قانونمداری را مهمترین خصوصیت و ویژگی چهارم دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: به یاد دارم ده‌ها مصوبه در مجلس هشتم برای اجرا به دولت ابلاغ شد ولی رئیس دولت اعلام می‌کرد یا قبول ندارم یا مثلا چون مجری اجرای قانون اساسی بنده هستم و تشخیص می‌دهم که اجرا نشود و به راحتی آنها را اجرایی نمی‌کرد.

کواکبیان افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی‌یک بار هم از تخلف دولت فعلی سخن نگفته و از عدم اجرای مصوبات و یا تصویب آیین‌نامه‌های متضاد در دولت گزارشی ارائه نکرده است.

وی گفت: انضباط مالی نیز از ویژگی پنجم دولت تدبیر و امید است و این قوت قلبی برای همه ما است، البته شاید برخی سایت‌ها مطالبی را بیان کنند ولی واقعیت چیز دیگری است و مجلس بر همه امور آگاه است و نظارت دارد.

عضو  فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه در دو دولت نهم و دهم بی‌انضباطی مالی و فساد اداری در کشور به اوج خود رسیده بود، اظهار کرد: متاسفانه در پرداخت یارانه به مردم نیز دولت به قانون عمل نمی‌کرد و از بخش‌های مختلف بودجه‌ای برداشت می‌کرد و به اقتصاد کشور آسیب فراوان وارد کرد.

کواکبیان با اشاره به اختلاس‌های انجام شده در کشور و دستگیری متهمان اصلی این پرونده‌ها از سوی قوه قضائیه، اظهار کرد: شخصی در مجلس شورای اسلامی‌گزارشی را قرائت می‌کرد و عنوان کرد که رئیس دولت قبلی به رئیس بانک مرکزی دستور داده بود تا میلیاردها تومان به حساب متهم پرونده سه هزار میلیارد تومانی (امیر منصور آریا) واریز شود و این در حالی است که این ارقام نجومی ‌بدون هیچ حساب و کتابی فقط ظرف مدت دو ساعت به حساب ایشان واریز می‌شده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی‌در ادامه اختلاس در پرونده نفتی را یادآور شد و گفت: بنا بر گفته مسئولان قضائی در این پرونده 11 هزار میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته است و این در حالی است که تاکنون یک سوم از این مبلغ کشف و تکلیف الباقی مبلغ مشخص نیست که به کجا رفته است و این هم یکی از دستاوردهای مهم دولت پاکدستان است.

کواکبیان تاکید کرد: ما معتقدیم با این پول‌ها چه کارهایی که می‌شد برای کشور انجام داد و چقدر از جوانان می‌توانستند به ازدواج روی بیاورند و برای آنان اشتغال ایجاد کنیم.

دبیر‌کل حزب مردم‌سالاری گریزی هم به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده زد و گفت: هر چند که مردم کشور سطح آگاهی بالایی دارند و در این انتخابات به اثبات رساندند ولی باید دقت کنیم برخی‌ها از هم‌اکنون با روش‌های پوپولیستی خود به دنبال فریب مردم و دادن وعده سه برابر کردن یارانه برای کسب مجدد قدرت هستند.

وی افزود: بر فرض که کسی ادعا کند بتوانند یارانه را سه برابر کنند سئوال اینجاست که منابع آن کجاست و از کجا تامین خواهد شد لذا باید سطح آگاهی مردم را در این موضوع بالا ببریم.

نماینده اسبق مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی‌در پایان سخنان خود از قول دکتر عراقچی برای ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان سمنان خبر داد و گفت: این نمایندگی تقریبا در همه استان‌ها ایجاد و اگر استانداری سمنان مکانی را برای این دفتر اختصاص دهد دیپلمات مخصوص از سوی وزارت خارجه اعزام خواهد شد.

 کواکبیان همچنین با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در مسیر جاده ابریشم و اینکه اشکانیان 480 سال در اینجا پایتخت داشتند، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود میدانی با عنوان همبستگی جهانی یا گفت‌و‌گوی تمدن‌ها در جاده ابریشم احداث شود و کشورهای مختلف نمادهای ویژه خود را در آن نصب کنند.

وی با برشمردن شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، دینی و ... استان سمنان و جایگاه استان سمنان در کشور و حتی دنیا، گفت: استان سمنان استان دیوان سالاران است و باید به آن توجه بیشتری شود.

کواکبیان با بیان این که شهرستان سرخه دارای مهد بزرگاني چون شیخ علاءالدوله سمناني است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود این که آرامگاه شيخ علاءالدوله سمنانی درمنطقه بيابانک و در نزديکي زادگاه دکتر روحاني رئيس‌جمهوري قرار گرفته، آن‌گونه که انتظار می‌رفت توجه جدی به آن نشده است.

وي خاطرنشان کرد: بنده در جايي گفته‌ام که اقبال لاهوري سمناني است و برخي‌ها به من انتقاد کردند که ایشان لاهوری و ارتباط او با سمنان چیست و من نیز گفتم، از ميان 700 نفري که مرحوم ميرسيدعلي همداني با خودش به کشمير برد و مردم آنجا را مسلمان کرد تعداد زيادي از مردم منطقه سمنان بودند و مي‌رسيد علي نيز شاگرد شيخ علاءالدوله سمنانی و از چله‌نشين‌هاي مريد او بوده است.

کد مطلب: 56866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *