۱
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۹
مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

سخت ترین قرعه یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا کدام است؟

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا روز دوشنبه در شهر نینون سوییس برگزار شد تا 16 تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را بشناسند.
سخت ترین قرعه یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا کدام است؟

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا روز دوشنبه در شهر نینون سوییس برگزار شد تا 16 تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را بشناسند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، رقابتهای این مرحله طی 8 روز برگزار می شود که در هر شب، دو مسابقه انجام می شود. دلیل برگزاری رقابتها به این صورت این است که امکان پخش تلویزیونی و مشاهده تعداد بیشتری از بازیها برای بینندگان تلویزیونی فراهم شود.
سه شنبه 26 بهمن / چهارشنبه 18 اسفند
بنفیکا – دورتموند
بنفیکا پرتغال در شرایطی در دور رفت میزبان دورتموند آلمان است که در مرحله گروهی، دورتموند بالاتر از رئال مادرید صدرنشین گروه شده بود و با 4 برد و دو مساوی بدون شکست از مرحله گروهی صعود کرده است. دورتموند البته در بوندس لیگا در رتبه ششم است. بنفیکا اما در گروه خود به سختی صعود کرده و به همین دلیل پیشبینی می شود شانس کمتری نسبت به دورتموند برای صعود به مرحله بعدی داشته باشد. بنفیکا در گروهی نه چندان دشوار که ناپولی در آن با 11 امتیاز صدرنشین شده بود، با 2 برد و 2 مساوی و 2 باخت، فقط با یک امتیاز بیشتر از بشیکتاش ترکیه موفق به صعود به مرحله بعدی شد. دورتموند تاکنون دو بار سابقه صعود به فینال لیگ قهرمانان را داشته که در سال 97 قهرمان شده و در سال 2013 به مقام نایب قهرمانی رسیده است. اما بنفیکا روی کاغذ پر افتخارتر از دورتموند است. 2 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی در کارنامه بنفیکا است که البته اغلب به سالهای دور و دهه 1960 مربوط است. آخرین حضور بنفیکا در فینال به 26 سال پیش بر می گردد که به نایب قهرمانی این تیم منجر شد.
پاری سن ژرمن – بارسلونا
بارسلونا یکی از امیدهای اصلی قهرمانی در حالی به مصاف پاری سن ژرمن فرانسه می رود که این دو تیم فصل گذشته نیز در همین مرحله با هم روبرو شدند که بارسلونا با کسب پیروزی، صعود کرد و به همین دلیل یک بازی تکراری را از دو تیم خواهیم دید که البته می تواند یکی از جذابترین بازیهای این مرحله باشد. پاری سن ژرمن، تیم سوم لیگ فرانسه که در بازی رفت میزبان است، در مرحله گروهی رقابتی نزدیک با آرسنال داشت که سرانجام با 2 امتیاز کمتر از توپچی های لندن، دوم شد و به عنوان تیم دوم صعود کرد. بارسلونا اما در گروهی که مهترین رقیبش در آن منچستر سیتی بود، با کسب 15 امتیاز صدرنشین شد تا با 6 امتیاز بالاتر از تیم دوم گروه صعود کند. پاری سن ژرمن که همچنان رویای کسب جام در لیگ قهرمانان اروپا را در سر می پروراند در این لیگ، ویترینی خالی دارد و حتی یکبار نیز موفق به صعود به فینال نشده است. حالا بدشانسی این تیم است که در دومین سال پیاپی باید در این مرحله با چهارمین تیم پرافتخار جام که 5 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی در کارنامه دارد روبرو شود و از آن گذشته، در بازی برگشت هم در نیوکمپ به میدان برود. خیلی ها اعتقاد دارند امسال هم بارسلونا در مصاف با پاری سن ژرمن، دست پر از زمین خارج خواهد شد.
چهارشنبه 27 بهمن / سه شنبه 17 اسفند
رئال مادرید - ناپولی
رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین باشگاه اروپا و جهان که در مرحله گروهی پس از دورتموند در رتبه دوم جای گرفت در قرعه ای نسبتا آسان با ناپولی ایتالیا مصاف خواهد داد. مادریدی ها همواره در سال های اخیر با قرعه ای آسان در مراحل حذفی لیگ قهرمانان مواجه شده اند که این مساله حتی در برخی مواقع موجب اعتراض دیگر باشگاه های بزرگ اروپا شده است.
رئال مادرید با 11 قهرمانی تا سالها دست نیافتنی به نظر می رسد و نزدیکترین تعقیب کننده این تیم اث میلان ایتالیا که 7 قهرمانی در کارنامه دارد، چند سال است حال و روز خوشی ندارد و امسال هم در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد. قطعا رئال مادرید که به دنبال قهرمانی است در مقابل ناپولی کار دشواری در پیش نخواهد داشت. هرچند که رئال در گروه خود پس از دورتموند به عنوان تیم دوم صعود کرد و قدرت همیشگی را نداشت اما ناپولی هم اگرچه در گروهش صدرنشین شد اما این صدرنشینی تنها با 11 امتیاز و 3 برد و 2 مساوی و یک بخت به دست آمد. تاکنون 6 تیم ایتالیایی موفق به صعود به فینال لیگ قهرمانان شده اند که ناپولی جزو آنها نبوده است و بعید به نظر می رسد بتواند از سد رئال مادرید عبور کند. هرچند برگزاری بازی برگشت در خانه ناپولی کمک بزرگی برای این تیم است؛ مشروط بر آنکه در بازی رفت، در سانتیاگو برنابئو مقاومت خوبی از خود نشان دهد. رئال مادرید هم اکنون صدرنشین لالیگا است و ناپولی در ایتالیا در رتبه چهارم قرار دارد.
بایرن مونیخ - آرسنال
شاید جذاب ترین بازی این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن مونیخ و آرسنال برگزار شود. البته این از بدشانسی آرسنال است که هر فصل در لیگ قهرمانان با سخت ترین قرعه ها مواجه می شود. در سالهای گذشته هم این دو تیم در مرحله حذفی به مصاف هم رفته اند اما اغلب، آرسنال در گروهش دوم شده بود و بایرن مونیخ به عنوان تیم اول صعود می کرد. اما این بار که آرسنال در گروهش بالاتر از پاری سن ژرمن، صدرنشین شد تا شاید در دور بعدی، بازی راحت تری داشته باشد، در مقابل بایرن مونیخ قرار می گیرد که سومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا است. 5 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان در کلکسیون بایرن مونیخ است که آخرین عنوان قهرمانی 3 سال پیش به دست آمده است. اما آرسنال فقط یکبار در سال 2006 به فینال این جام معتبر رسیده که حاصلش نایب قهرمانی بوده است. آیا این بار شاگردان ونگر می توانند طلسم شکست در مقابل بایرن مونیخ و صعود به مراحل بالاتر را بشکنند و پس از یک دهه، دوباره به فینال برسند؟ میزبانی در بازی برگشت، امتیازی در اختیار آرسنال است که شاید بتواند در لندن، بایرن مونیخ را حذف کند؛ کاری که البته بسیار دشوار است. هر دو تیم در لیگهای کشور خود در بالای جدول قرار دارند.
سه شنبه 3 اسفند / چهارشنبه 25 اسفند
بایر لورکوزن - اتلتیکو مادرید
بایر لورکوزن آلمان در دور رفت میزبان اتلتیکو مادرید اسپانیا است. اتلتیکو مادرید تیمی است که سه بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده و هیچگاه قهرمان نشده که اتفاقا دو بار در سالهای اخیر، یعنی 2014 و 2016 بوده است. لورکوزن اما فقط یک بار در سال 2002 حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده که آن هم همانند اتلتیکو ناکام بوده است. اتلتیکو هم اکنون آماده تر از لورکوزن به نظر می رسد. این تیم در گروهی که بایرن مونیخ حضور داشت با 15 امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد. اما لورکوزن در گروهی که چندان دشوار نبود با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم پس از موناکو به این مرحله رسید. لورکوزن در بوندس لیگا هم در رده ای بهتر از هشتم قرار ندارد. هرچند که اتلتیکو مادرید نیز برعکس فصل های گذشته نتوانسته چندان قدرتمند ظاهر شود و در لالیگا ششم است اما در مجموع پیشبینی می شود اتلتیکو شانسی بیش از بایر لورکوزن برای صعود از این مرحله داشته باشد. میزبانی در بازی برگشت، خیال مادریدی ها را می تواند آسوده تر کند.
منچسترسیتی - موناکو
موناکو، تیمی که با 11 امتیاز از گروه نه چندان دشوار خود به عنوان تیم اول صعود کرد، در بازی رفت میهان منچسترسیتی است که اگرچه ادعای قهرمانی دارد، اما چندان آماده نشان نداده است. منچسترسیتی در گروهش زیر سایه بارسا قرار گرفته بود و دوم شد. موناکو فقط یکبار در سال 2004 به فینال لیگ قرهمانان راه یافته اما منچسترسیتی تاکنون به فینال نرسیده است و پیروزی در این مرحله می تواند برای این دو تیم مقدمه ای برای رسیدن به آرزوهای بزرگ باشد. منچسترسیتی در لیگ جزیره چهارم است و موناکو در لوشامپیونه فرانسه با یک امتیاز اختلاف نسبت به نیس صدرنشین در رده دوم قرار دارد که نشان از آمادگی این تیم است.
چهارشنبه 4 اسفند / سه شنبه 24 اسفند
پورتو - یوونتوس
پورتو در بازی رفت این مرحله میزبان بانوی پیر تورین، یوونتوس است. پورتو که سابقه دو بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد که آخرین بار سال 2004 بوده، در دور گروهی، پایینتر از لستر سیتی به عنوان تیم دوم گروه خود صعود کرد. اما یوونتوس که در دوران تیروه روزی تیمهای باسابقه فوتبال ایتالیا همچنان صدر نشین سری آ ایتالیا است، در مرحله گروهی هم بالاتر از سویا، صدرنشین گروه شد. یوونتوس پس از آث میلان و اینتر سومین تیم پرافتخار ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا است که 2 بار قهرمان و 6 بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان شده و دو سال پیش هم به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود که البته نتوانست پیروز شود. حالا یوونتوس امیدوار است این بار مسیر قهرمانی را با قدرت طی کند و پورتو حریف چندان قدرمتندی برای یووه محسوب نمی شود.
سویا – لسترسیتی
شگفتی ساز لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته که نخستین بار قهرمان جزیره شد، در لیگ قهرمانان اروپا هم خوب عمل کرد و به عنوان تیم اول از گروهی که پورتو و کپنهاگن در آن حضور داشتند صعود کرد. حالا این تیم در دور رفت میهمان سویا است که به عنوان تیم دوم گروه خود پس از یوونتوس و بالاتر از لیون صعود کرده است. لسترسیتی در لیگ برتر جزیره امسال حال و روز خوشی ندارد و در رده چهاردهم قرار گرفته و شاید لیگ قهرمانان بتواند انگیزه از دست رفته را به این تیم برگرداند. اما سویا پشت سر رئال مادرید و بارسلونا، در رده سوم لالیگا قرار گرفته و تیم آماده ای نشان داده است. به همین دلیل شانس سویا برای صعود بیش از لستر است. هرچند سوابق اندک اروپایی این دو تیم موجب شده اغلب کارشناسان، چندان خوشبین به صعود یکی از این دو تیم به مرحله ای بالاتر از یک چهارم نهایی نباشند.
گزارش : فرشاد رضایی
کد مطلب: 64400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *