۰
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۱
مروری بر چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تکرار فینال لیگ قهرمانان در مرحله یک چهارم

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه شب آغاز خواهد شد. نکته عجیب این است که امسال با وجود وجود موارد بیشتری از کرونا که خطر بیشتری هم دارند، اما بازی‌ها کماکان به صورت رفت و برگشت است و می‌تواند اثرات مثبت واکسیناسیون در برخی کشورها را از بین ببرد.
تکرار فینال لیگ قهرمانان در مرحله یک چهارم
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه شب آغاز خواهد شد. نکته عجیب این است که امسال با وجود وجود موارد بیشتری از کرونا که خطر بیشتری هم دارند، اما بازی‌ها کماکان به صورت رفت و برگشت است و می‌تواند اثرات مثبت واکسیناسیون در برخی کشورها را از بین ببرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، امشب رئال مادرید میزبان لیورپول است. یک بازی کلاسیک و تماشایی که آخرین موردش، فینال لیگ قهرمانان در فصل 2018 بود که با پیروزی رئال همراه بود. کهکشانی‌ها دو ماه است که شکستی نداشته‌اند و در مرحله قبل با پیروزی مقتدرانه در بازی رفت و برگشت، آتلانتا را شکست دادند و در آخرین بازیشان نیز آیبار را دو بر صفر شکست دادند. نکته منفی بزرگ این است که راموس در جریان بازی‌های تیم ملی اسپانیا برای مقدماتی جام جهانی مصدوم شد و این بازی مهم را از دست داد. رئال در بازی‌هایی که راموس را در اختیار نداشته است مخصوصا در مسابقات اروپایی، نتوانسته است عملکرد جالبی داشته باشد که گواه آن حذف در مرحله یک هشتم در دو فصل متوالی است. هازارد نیز در لیست قرار نگرفته است تا وضعیتش تشدید نشود. مشکل دیگر تیم نداشتن یک تمام کننده است و وینسیوس و آسنسیو نمی‌توانند ضربه آخر را به خوبی بنوازند و تنها امید تیم به بنزما است که این فصل بسیار درخشان بوده است. رئال چند روز بعد از این مسابقه باید به مصاف بارسلونا در آلفردو دی استفانو برود. بازی ای که نتیجه آن می‌تواند نقش به سزایی در خارج کردن یکی از دو تیم از کورس قهرمانی است و با توجه به شکست آتلتیکو در بازی مقابل سویا، فاصله کم‌تر شده است و بردن لیورپول اعتماد به نفس تیم را بالا می‌برد.
در طرف مقابل لیورپول از روند شکست‌های متعددش خارج شده است. کلوپ ترکیبی که فصل پیش با آن قهرمان شد را تغییر نداده است اما بازخوردی نداشت و مصدومیت‌های متعدد نیز باعث افت تیم شد اما با نگاه به سابقه کاری کلوپ، می‌بینیم که بعد از چند سال حضور در تیمی، بازیکنان تاکتیک را پس می‌زنند و نیاز به بازنگری روش کاری است. لیورپول می‌تواند از غیبت راموس حداکثر استفاده را بکند مخصوصا آنکه تنها جامی است که هنوز در دسترسش است و باید دید که کلوپ در این بازی مهم ترکیبش را عوض می‌کند یا نه مخصوصا که فاصله زیادی با اخراج ندارد و در جایگاه ششم جدول است و بعید نیست آن را از دست بدهد.
بازی بعدی امشب، جدال منچسترسیتی و دورتموند است. منچستر با قاطعیت در صدر است و تنها یازده امتیاز با قهرمانی فاصله دارد آنهم در صورتی که منچستریونایتد تمام بازی‌های خود را ببرد. سیتیزن‌ها با پیروزی مقابل لسترسیتی به مصاف دورتموند بحران زده می‌روند. این فصل شاید بهترین فصل پپ در انگلیس باشد که گواهش بالای بیست پیروزی پی در پی بود که در نهایت همشهریشان این زنجیر را قطع کرد اما بعد از آن نیز در پنج بازی خود تنها دو گل دریافت کردند و چهارده گل به ثمر رساندند تا بخت اصلی این فصل اروپا باشند. چند هفته دیگر نیز باید در فینال جام اتحادیه به مصاف تاتنهام بروند و صود از این مرحله لیگ قهرمانان، سرنوشت تمام جام‌هایی که در آن هستند را می‌تواند تقریبا مشخص کند.
دورتموند در جایگاه پنجم جدول قرار دارد و با توجه به نتایجش و فاصله نزدیک رقبا با آنها، جایگاهشان بسیار متزلزل است و شاید سهمیه لیگ قهرمانان را از دست بدهند. امید اصلی تیم هالند است که این روزها اخبار بسیاری از مقصد بعدی او به گوش می‌رسد، اخباری که به قول برخی کارشناسان، به سیرک تبدیل شده است. دورتموند با شکست مقابل فرانکفورت قدم به مسابقه می‌گذارد و با توجه به یازده گلی که در شش بازی آخر خود خوردند، کار بسیار سختی مقابل منچستر کوبنده دارند.
 چهارشنبه شب اما پاریس میزبان بایرن است. فینالیست‌های فصل قبل این بار در یک چهارم نهایی باید به مصاف هم بروند. پاریسی‌ها این فصل نتوانسته‌اند مانند قبل در لوشامپیونه بی رقیب باشند و با شکست مقابل لیل و از دست دادن صدر‌نشینی باید جلوی بایرن بازی کنند. آمدن پوچتینو روند تیم را عوض کرد اما باید صبر کنند تا فصل بعد نتایج کامل آن را ببینند. پاریسن ژرمن در مرحله قبل بارسا را خرد کردند اما باید دید در مقابل بایرن چه می‌توانند بکنند.
بایرن با پیروزی مقابل لایپزیک و رساندن فاصله خود با آنها به هفت امتیاز مهمان پاریسی‌ها هستند. این تیم کماکان رقبا را شکست می‌دهد و لغزش‌های اول فصل در آنها نیست اما خبر فاجعه برای آنها و هوادارنش، مصدومیت یک ماهه لواندوفسکی است و او نه در این بازی و نه بازی برگشت نمی‌تواند تیم را همراهی کند تا شاید جوپو موتینگ که از پاریسن ژرمن جذب شد مهاجم نوک تیم باشد. اما مهره‌های دفاعی مشکلی برای همراهی تیم ندارند و مولر نیز مثل همیشه عالی پاس گل می‌دهد تا خیالشان از این بابت راحت باشد.
بازی بعدی مصاف چلسی و پورتو است. آنها در استمفورد بریج میزبان هستند در حالی که در آخرین بازی خود در لیگ و در همین ورزشگاه، پنج بر دو از وست برومویچ که در قعر جدول است شکست خوردند. توخل اما بسیار رویایی کار کرده است و در مرحله قبل، آتتیکو پر مدعا را در رفت  و برگشت شکست داد. او مونت و جورجینیو و سیلوا را نیز برخلاف بازی برگشت مقابل آتتیکو در اختیار دارد اما باید دید که ورنر را در زمین می‌گذارد یا نه آنهم با افتضاحش در بازی ملی مقابل مقدونیه و اشتباهش در بازی با وست برومویچ. آنها در جایگاه چهارم جدول هستند و از نظر روانی نیز در وضعیت خوبی هستند و شاید مانند فصل 2012 که قهرمان شدند امسال نیز شگفتی بیافرینند.
پورتو در رتبه دوم لیگ پس از اسپورتینگ قرار دارد و به کمک مهدی طارمی این فصل بسیار خوب عمل کرده است و تا اینجا شگفتی‌ساز بوده است اما می‌توان این بازی را عیار این تیم دانست. آنها یوونتوسی را حذف کردند که در بسیاری نقاط ضعف دارد و پیرلو نیز عملکردش از ساری بدتر است. خبر بد برای این تیم محرومیت مهدی طارمی است تا قوای هجومیش ضعیف باشد.
سید مهدی داودی
کد مطلب: 147356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *