۰
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۱
تروریست‌های غربی به خانه باز می‌گردند

سایه مرگبار داعش روی کریسمس

در پی حمله تروریستی برلین ،سیاستمداران قاره سبز نگران خونین شدن جشن کریسمس شده اند.
سایه مرگبار داعش روی کریسمس
در پی حمله تروریستی برلین ،سیاستمداران قاره سبز نگران خونین شدن جشن کریسمس شده اند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، با شکست‌های پی‌در‌‌پی گروه داعش درعراق و سوریه احتمال بازگشت نیروهای غربی این گروه تروریستی به کشورهایشان افزایش یافته است؛همین امر باعث افزایش نگرانی در قاره سبز شده است.اروپا اکنون در وضع بدی در جلوگیری از بروز تهدید تروریستی که از خاورمیانه به داخل این قاره کشیده شده است، به سر می‌برد.
به گزارش رویترز، مقام‌های امنیتی تونس از دستگیری سه نفر در ارتباط با «انیس عامری»، عامل حمله به بازارچه کریسمس در برلین، خبر داده‌اند.گفته می‌شود یکی از دستگیرشدگان برادرزاده انیس عامری است.مقام‌های وزارت کشور تونس از دستگیرشدگان به عنوان شاخه تروریستی مرتبط با انیس عامری نام برده‌اند.
به گفته آنها آقای عامری توانسته بستگان خود را به سوی تفکرات افراط‌ گرایانه گروه داعش بکشاند.بر اساس این گزارش دستگیرشدگان بین ۱۸ تا ۲۷ ساله هستند.انیس عامری ۲۴ ساله در نخستین ساعات روز جمعه ۲۳ دسامبردر میلان ایتالیا کشته شد. در جریان حمله کامیونی به بازار کریسمس برلین ۱۲ نفر کشته و ۴۹ نفر مجروح شدند.
در پی حادثه برلین، تدابیر شدید امنیتی در اروپا ، در راستای سیاست سختگیرانه علیه پناهجویان در این قاره ، پناهجویان با محدویت‌هایی بیش از گذشته مواجه می‌شوند و این محدویت‌ها رنگ خشونت نیز خواهد گرفت.
«ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اتحادیه‌‌ی اروپا، درباره‌ی تغییر سیاست پناهجویی این اتحادیه هشدار داده است. وی گفت: «این اشتباه است که همه‌ی پناهجویان را تحت سوء ظن تروریسم قرار دهیم.»
مخالفان پناهجویان در اروپا معتقدند همزمان با موج پناهندگی آوارگان جنگی خاورمیانه ، تروریست‌ها نیز به همراه آنها وارد این قاره می‌شوند ؛ از این رو باید با ورود پناهجو به اروپا مقابله شود. این در حالی است که جنگ‌های خاورمیانه ، ریشه در دخالت کشورهای غربی و حمایت مالی و تسلیحاتی آنها از تروریسم دارد.در هر حال ، تا زمانی که دخالت‌ها و جنگ افروزی غرب در خاورمیانه متوقف نشود، ناامنی در کشورهای این قاره نیز وجود دارد. در عین حال این حملات باعث می‌شود که غربی‌ها به سمتی بروند که سیاستمداران خود را از تندروها انتخاب کنند.
همراه با حملات تروریستی در اروپا،مخالفان سیاست درهای باز اروپا قد خود را پیروز میدان می‌دانند.از طرف دیگر مردم اروپا به دلیل نبود آرامش با ورود پناهجویان و مسلمانان مخالفت شدید خواهند کرد. داعش و حامیانش در اروپا به خوبی از تاثیر خشم عمومی‌در بروز آشوب‌های سیاسی آگاه هستند و از این رو از ترس و نگرانی مردم و ضعف ظاهری تشکیلات سیاسی به دنبال تغییر در شکل سیاسی اروپا هستند.
با تداوم فشارهای مخالفان درهای باز مرکل، چشم انداز انتخاب دوباره او را به عنوان صدر اعظم را در انتخابات پائیز آینده در آلمان با تردید مواجه است.همچنین ناظران سیاسی پیش بینی می‌کنند حملات تروریستی تازه ای در فرانسه با وجود بالا بودن احساسات علیه مسلمانان در این کشور، می‌تواند نتیجه انتخابات را به سود «مارین لوپن» نامزد حزب جبهه ملی تغییر دهد.
واکنش‌های مشابهی نیز در هلند و همزمان با انتخاب دولت جدید این کشور در مارس آینده انتظارمی‌رود.که احتمال رای آوردن نامزدهای تندروی اسلام ستیز بسیار زیاد است.این موضوع در اسپانیا و ایتالیا نیز همین رویکرد را دارد.
بر همین اساس رای دهندگان می‌توانند از ترس افراط گرایی خشونت‌آمیز از افراط گرایی سیاسی حمایت کنند وباعث ورود راست گرایان در اروپا شود.از این رو شکل سیاسی قاره سبز به کل دچار تغییرات بشود.این در حالیست که داعش که در سوریه و عراق تحت فشار است، آشکارا تلاش می‌کند میدان جنگ خود را به فضای «تهی» در قلب اروپا بکشاند. این امرهرچه بیشتر اروپا را به اسلام ستیزی نزدیک تر می‌کند.
ترس آمریکا از حملات داعش در کریسمس
علاوه بر اروپا که هر روز نگران حمله ی جدید تروریست‌ها هستند،آمریکا نیز که روزی حامی‌گروه‌های ترویستی بود نیز دچار وحشت شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، اف‌بی‌آی به دفاتر پلیس محلی در ایالات مختلف آمریکا هشدار داده که مراقب حملات احتمالی گروه تروریستی داعش به کلیساها در ایام کریسمس باشند.پلیس فدرال آمریکا گفته صرفا برای احتیاط این هشدار را صادر کرده است.
اخیرا فهرستی از کلیساهای آمریکا در سایت‌های متعلق به گروه تروریستی داعش منتشر شده واین گروه از هوادارانش خواسته در تعطیلات کریسمس به تجمعات مردمی‌از جمله مراسم کلیساها حمله کنند.اف‌بی‌آی گفته است که درباره این فهرست مشغول تحقیق است.
در اطلاعیه پلیس فدرال آمریکا نشانه‌هایی توصیف شده که باید به چه چیزهایی مشکوک بود و آنها را به پلیس گزارش کرد.با حمله یک کامیون به بازارچه کریسمس در برلین، نگرانی از افزایش حملات به مراسم مذهبی مسیحیان در ایام کریسمس افزایش یافته است.
گزارش : پرستوبهرامی‌راد
کد مطلب: 64767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *