۲
جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
احمدی نژاد در قامت قالیباف تکرار شد

تخریب دولت، تنها اندوخته شهردار نجومی

محمدباقر قالیباف در نخستین اقدام رسانه ای خود برای انتخابات ریاست جمهوری، پنج شنبه شب منولوگ انتخاباتی خود را از شبکه یک سیما پخش کرد. قالیباف در زمان 45 دقیقه ای خود برای صحبت با مردم، چیزی جز تخریب حسن روحانی و اقداماتش در چنته نداشت و هرچه گفت یا در فضای شعارهای پوپولیستی بود و یا تخریب دولت. اتفاقی که از حالا دست خالی آقای شهردار و رویکرد او مناظرات را نیز نشان داد.
تخریب دولت، تنها اندوخته شهردار نجومی

محمدباقر قالیباف در نخستین اقدام رسانه ای خود برای انتخابات ریاست جمهوری، پنج شنبه شب منولوگ انتخاباتی خود را از شبکه یک سیما پخش کرد. قالیباف در زمان 45 دقیقه ای خود برای صحبت با مردم، چیزی جز تخریب حسن روحانی و اقداماتش در چنته نداشت و هرچه گفت یا در فضای شعارهای پوپولیستی بود و یا تخریب دولت. اتفاقی که از حالا دست خالی آقای شهردار و رویکرد او مناظرات را نیز نشان داد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، محمد باقر قالیباف در فرصت 45 دقیقه ای خود برای تک گویی با مردم، تمام زمانش را به تخریب دولت حسن روحانی اختصاص داد. قالیباف در این منولوگ نشان داد که با رویکردی تهاجمی و تخریبی پای به عرصه انتخابات گذاشته و هنوز از مناظرات دوره گذشته عبرت نگرفته است. قالیباف در شروع صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که شاید «عده ای خاص از صحبت های امشب من خوششان نیاید» و در ادامه عده ای خاص را دولتمردان و 4درصد از جامعه که به تعبیر او ویژه خوار، زیاده خواه و تافته جدا بافته دانست. به تعبیری می شود این طور عنوان کرد که او با ادبیاتی دور از شأن یک سیاستمدار نظام اسلامی، دولت و طرفدارانش را مترادف زیاده خواهان دانست. او البته به همین امر بسنده نکرده و این 4درصد را زالو صفت خواند. قالیباف که با ارائه آمار نه چندان صحیح علاوه بر تقسیم تمام نظام به اکثریت 96 درصدی و اقلیت 4 درصدی به نوعی سعی در بازتولید سیاست عوام فریبانه احمدی نژاد و صحبت از اغنیا و فقرا و مفسدان اقتصادی داشت، ایران را صاحب بزرگ ترین مخازن نفت دنیا دانست. وی با بیان این نکته که این 4 درصد رسانه، پول، نفوذ و قدرت دارند بیان کرد که مالیات ندادن این گروه ها به اقتصاد کشور ضرباتی جدی وارد کرده است. این در حالی است که سازمان شهرداری یکی از معدود ارگان هایی است که می تواند مشمول حرف های قالیباف شود!
همچنین آقای شهردار با فراموش کردن کارنامه دوازده ساله خود در شهرداری تهران، به بیان نکاتی پرداخت که در مدیریت شهرداری نیز از آن عاجز بود و معلوم نیست با چه مبنایی ادعا می کند با رسیدن به کرسی ریاست جمهوری آن معضلات را حل می کند. برای نمونه قالیباف که در تمام سال های گذشته پایتخت را در روزهایی از سال با معضل تعطیلی به علت آلودگی هوا رو به رو می دید و برای حل این مشکل اقدام درخوری انجام نداده و همواره توپ را به زمین دولت می انداخت، این بار وعده داده که دولتش وظیفه دارد شرایط آب و هوایی و زیست محیطی را بهبود بخشد. قالیباف در کارنامه خود تخلف واگذاری املاک نجومی را دارد، با تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن احساسات مردم از خانواده ای صحبت کرد که با داشتن 8 فرزند معلول، بدون پدر و در خانه ای اجاره ای زندگی می کنند. در حالی که وی توضیح نداد علی رغم شناخت دقیق چنین خانواده هایی چه تلاشی برای بهبود وضعیت آن ها کرده است. از طرفی شهردار تهران که احتمالا آخرین روزهای مدیریتش بر این نهاد را پشت سر می گذارد در جمله ای از جنس بیانات محمود احمدی نژاد به این نکته اشاره کرد که «در کشور پول وجود دارد اما نه در جای درست»؛ این در حالی است که به گزارش شورای شهر حداقل بدهی شهرداری در دوران مدیریت قالیباف مبلغی بیش از 40هزار میلیارد تومان است و به نظر می رسد محمدباقر قالیباف چشم هایش را بر سرنوشت سیاستمداران عوام فریب بسته است.
قالیباف که در این فرصت کوتاه علاوه بر توهین مکرر به دولت و طرفدارانش، سعی در باطل کردن تنها یک شایعه در مورد خود داشت (و آن مربوط به ازدواج دخترش بود)، در خصوص کارنامه سنگین خود که دارای نقاط منفی پررنگی مانند املاک نجومی، استخدامات غیرقانونی مترو و فاجعه پلاسکو صحبت نکرد و برای چندمین بار در چند هفته اخیر، به سراغ وعده افزایش یارانه ها رفت. وی در این باره با انتقاد از سیاست های مالی دولت تأکید کرد:« چرا هزینه دولت سه برابر شده اما یارانه نمی شود؟»
محمدباقر قالیباف که نه تنها در شیوه بیان، بلکه در شیوه مدیریتی و رفتاری نیز همواره سعی در الگو گیری از محمود احمدی نژاد دارد بر سرنوشت احمدی نژاد چشم پوشی می کند. وی که مدت ها سعی می کرد از الگوی ایجاد دو قطبی با آیت الله هاشمی رفسنجانی استفاده کند، پس از فوت ایشان سعی کرد همزمان با عنوان مدیری جهادی و نزدیک به توده های مردم، به عرصه انتخابات پای بگذارد. وی که با رویکرد عوام فریبانه درخواست مردم به انتخابات پای گذاشت، علاوه بر به رسمیت نشناختن جمنا و حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات، همانند مراد خود محمود احمدی نژاد داعیه استقلال سیاسی دارد و سعی می کند با نفی دیگران خودش را اثبات کند. با این حال تجربه نشان داده که به خصوص در مورد قالیباف، رویکرد تهاجمی همواره به سمت گوینده کمانه می کند. وی که مانند ابراهیم رئیسی سعی کرد بسیار بی ارتباط به سخنانش از ظرفیت های قاسم سلیمانی به نفع خود استفاده کند، بدون آن که در سخنانش برنامه ای راهبردی و کارآمد برای رفع نواقص موجود ارائه کند تنها به بیان کلیاتی بدیهی و تخریب مستقیم پرداخت. نتیجه چنین رویکردی خیلی زود و در نخستین مناظره زنده میان 6 کاندیدا خود را نشان داده و قالیباف خیلی زود نتیجه حملاتش را از سوی جهانگیری و روحانی دید. محمدباقر قالیباف که برای سومین بار و با توپ پر و البته دست های خالی به انتخابات آمده، می توانست بدون آن که کمر به نابودی سیاسی خود ببندد همچنان داعیه خدمت داشته باشد به کار خود ادامه دهد. با این حال امروز قالیباف بنا بر سوءعملکرد و بی اخلاقی خود در جایگاهی ضعیف تر از الگوی خود محمود احمدی نژاد قرار گرفته و باید دید در ادامه با چه ترفندی می خواهد در بستر مناسبات سیاسی خودش را حفظ کند. گفتنی است در دوره های گذشته محمود احمدی نژاد در قبال اندک انتقادهایی که از او شد وقت اضافی از صدا و سیما گرفت و حالا باید دید که رسانه ای که پسوند ملی بودن را یدک می کشد چنین فرصتی را در اختیار حسن روحانی قرار خواهد داد یا خیر.
گزارش : محمدمَهدی حسین¬نیا
کد مطلب: 69012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *