۰
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
ماجرای حمله نسیم نجفی اقدم به ساختمان یوتیوب

از دیوانگی های مجازی تا ترور واقعی

یکی از ویژگی های شبکه های اجتماعی در فضای مجازی ، شهرت و محبوبیت کسانی است که از راه های غیرمتعارف مشهور می شوند و با رفتارهای ناهنجار ، ساختار شکنانه و دیوانه وار طرفدار پیدا می کنند .
از دیوانگی های مجازی تا ترور واقعی
یکی از ویژگی های شبکه های اجتماعی در فضای مجازی ، شهرت و محبوبیت کسانی است که از راه های غیرمتعارف مشهور می شوند و با رفتارهای ناهنجار ، ساختار شکنانه و دیوانه وار طرفدار پیدا می کنند .
به گزارش مردم سالاری آنلاین، تعداد  این ستارگان آنرمال ، در طول سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است و با افزایش تعداد آنها ، رقابت بین آنها هم شدیدتر شده و به همین نسبت هم فعالیت های نامتعارف آنها متنوع تر و بدیع تر شده است . اگر زمانی مشهورترین این افراد «استاد نادر بروسلی » و « استاد باقری» بودند که با حضور شیرین و نسبتا اخلاقی شان در شبکه های مجازی بخصوص اینستاگرام  ، خنده بر لب مردم می نشاندند ، به مرور افراد دیگری که ناهنجاریهای اخلاقی و شخصیتی بسیار داشتند جایگزین آنها شدند . رفتارهای این افراد هم به مرور بدتر و دیوانه وارتر شد ؛ تا جایی که کار به ساختن کلیپ دعواهای خونین ساختگی ، خوردن جانوران زنده و مواد شوینده و ... رسید !  مشخص است که این افراد عموما در خارج از کشور بودند و آنهایی هم که در داخل بودند ، مهاجرت کردند تا بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند .
جمع شهرت کاذب و ثروتی که از راه حضور در شبکه های مجازی نصیب این افراد شده است با مشکلات روانی و اجتماعی که این افراد داشتند دست در دست هم داده تا به مرور این افراد به افرادی خطرناک تبدیل شوند ؛ افرادی که روز به روز کنترل ناپذیرتر می شوند . حالا زنگ خطر این واقعیت را «نسیم نجفی اقدم» به صدا درآورده است  که سه شنبه به ساختمان «یوتیوپ»  در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیای آمریکا حمله مسلحانه کرد و بعد از اینکه چهار نفر را زخمی کرد ، خودش را کشت ! این اولین حمله تروریستی است که ریشه در مسائل شکل گرفته در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارد . فیلمهایی که این افراد پیش از این در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام و یوتیوب از خودش منتشر کرده نشان می دهد که از گردانندگان شبکه های مجازی دلخوری داشته است .
 او در یکی از صفحه های مجازی اش عنوان  کرده بود که در ماههای اخیر شاهد کم شدن شمار بازدیدکنندگان ویدئوهایش در صفحه یوتیوب بوده  و همچنین ادعا کرده بود  یوتیوب ویدئوهایش را سانسور می‌کرده و در قبال انتشار این ویدئوها پولی هم به او پرداخت نمی‌کرده است. این موضوعی است که پدر نسیم هم بعد از کشته شدنش آن را بیان کرده است .
رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند که او در حمله روز سه شنبه ،  با یک اسلحه کالیبر ۹ میلیمتری در این ساختمان اقدام به تیراندازی کرده و افرادی را که احتمالا می شناخته زخمی کرده است و درنهایت نیز با شلیک گلوله به خود، به زندگیش پایان داده است.پلیس نیز با رد تروریستی بودن این حادثه اعلام کرد که به نظر می‌رسد این تیراندازی در پی یک اختلاف داخلی روی داده و خانم اقدم دست‌کم یکی از قربانیان این حادثه را می‌شناخته است.برخی رسانه‌ها نیز خبر داده اند که نسیم قصد داشته پسری را که او را می شناخت بکشد. برخی نیز می‌گویند، او یکی از کارمندان یوتیوب در سان‌دیگو بوده و انگیزه حمله نیز اختلافات شخصی بوده است. به این ترتیب این احتمال هم وجود دارد که حمله او به ساختمان یوتیوب ، صرفا یک مساله شخصی بوده است .
 
کد مطلب: 84295
برچسب ها: یوتیوب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *