۰
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
کواکبیان در مراسم تجلیل از مربیان فوتبال سال ۹۶:

برای تیم ملی باید از مربیان ایرانی با دانش فنی روز استفاده شود

مراسم تجلیل از مربیان فوتبال سال ۹۶ روز جمعه با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.
مراسم تجلیل از مربیان فوتبال سال ۹۶ روز جمعه با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این مراسم حسن حبیبی، حمید درخشان، حسین شمس، محمود یاوری، پرویز مظلومی، بهمن صالح‌نیا، بیژن ذوالفقارنسب، نادر فریاد شیران، صادق درودگر، حسین فرکی، مهدی محمدنبی، محمد مایلی‌کهن ... حضور داشتند. وزیر ورزش و جوانان در این مراسم از حسن حبیبی، سرمربی سال‌های دور فوتبال ایران تجلیل کرد. علاوه بر حبیبی، از محمد مایلی کهن، بیژن ذوالفقارنسب، مجید جلالی، محمود یاوری، پرویز مظلومی، همایون شاهرخی، ناصر ابراهیمی، برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی نیز تجلیل شد اما برانکو و قلعه‌نویی در مراسم حضور نداشتند.
در این مراسم دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس که به عنوان میهمان ویژه به مراسم دعوت شده بود در ابتدای سخنان خود با استفاده از آموزه های دینی بر ویژگی های مهم مربیان از جمله خوش رفتاری و مهربان بودن و خوش گفتاری و انطباق رفتار با گفتار، استقامت و پشتکاری، و سیمای آراسته برای تربیت شاگردان تاکید کرد.
وی افزود : حتی در عرصه سیاست، قدرت، حکومت و بخش های مختلف جامعه باید سخنان همه با عملکرد و رفتارمان انطباق داشته باشد و برای خداوند بسیار سخت است که ما حرفی بزنیم اما به آن عمل نکنیم.
وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: ما باید خود شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنیم نه این که منتظر باشیم خارجی‌ها اجازه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را مهیا سازند و ما را مجبور کنند که بانوان را به ورزشگاه راه دهیم. باید ساز و کار حضور همه بانوان ( و نه فقط زنان انتخاب شده) در ورزشگاه آزادی را فراهم کنیم تا این اتفاق رقم بخورد.
کواکبیان در ادامه گفت: من به عنوان رییس کمیته دوستی ایران و پرتغال یک بار گفتم به کی روش شهروندی افتخاری ایران را بدهید که دوستان بر نتابیدند و خیلی شاکی شدند. مربی خارجی خوب است اما برای تیم ملی باید مربیان خودمان را مسلح به دانش فنی روز کنیم تا از آنها استفاده شود و مربی خارجی برای باشگاه ها خوب است.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با تاکید بر ضرورت اخلاق محوری در فعالیتهای ورزشی، به سابقه دوستی با بیژن ذوالفقارنسب اشاره کرد و گت ک ما در مراحلی حتی از تصدی پست وزارت توسط ایشان حمایت کردیم.
شایان ذکر است در پایان مراسم نادر فریادشیران سخنانی در انتقاد از حمایت کواکبیان از کارلوس کی روش مطرح کرد که کواکبیان گفت: فکر کنم شما دقت به حرف های من نداشتید. من بعد از موفقیت بزرگ در جام جهانی آن حرف را گفتم. شهروندی افتخاری که خیلی چیز عجیبی نیست. می شود به هر کسی این عنوان را داد.
 
کد مطلب: 100404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *