۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱

گزارش تصویری از فیلم «متروپل» مسعود کیمیایی

فیلم سینمایی «متروپل» آخرین ساخته مسعود کیمیایی است که قرار است در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشته باشد.

مسعود کیمیایی که سینما متروپل در لاله زار را به عنوان لوکیشن اصلی فیلمش انتخاب و با بازسازی آن، آنجا را تبدیل به یک سالن بیلیارد کرده بود، فیلمبرداری این فیلم را از ۲۹ تیر ماه در تهران آغاز کرده بود و با فیلمبرداری سکانس افتتاحیه «متروپل» در خیابان به پایان رسانید.

تدوین فیلم سینمایی «متروپل» کیمیایی توسط مصطفی خرقه پوش انجام شد که خرقه‌پوش که پیش از این فیلم‌های «رئیس»، «محاکمه در خیابان» و «جرم» را تدوین کرده برای چهارمین بار با مسعود کیمیایی همکاری می‌کند.

بیش از ۸۰ درصد از صحنه‌های «متروپل»در لوکیشن سالن بیلیارد فیلمبرداری شده است.

«متروپل» داستان زنی به نام خاتون است که در یک نیمه شب به باشگاه بیلیارد دو مرد پناه می‌آورد. تمام اتفاقات فیلم جدید کیمیایی از یک نیمه شب تا صبح روایت می‌شود.

کیمیایی در خصوص فیلم تازه اش گفت: متروپل ( که هنوز نام آن قطعی نشده) سرگذشت سینمای متروپل نیست. سرگذشت لاله زار هم نیست. داستان زنی بی پناه است که به دو مرد در یک سینما که تبدیل به باشگاه بیلیارد شده پناه می‌برد. مردانی که انگار از ویترین های شکسته ، پرده های جر خورده سینما و عکس‌ها درآمده اند تا به یک آدم تنها کمک کنند. آدمی که در پایان همه این ماجراها فقط یک چیز را به یاد می‌آورد ؛ کسانی که در یک شب مثل قهرمانان فیلم‌های قدیمی که دوره‌شان سپری شده به او کمک کردند و دیگر هر چه گشت پیدایشان نکرد؛ آدم‌هایی که انگار از دل فیلم‌های قدیمی آمده بودند.

مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی، ساعد سهیلی، سحر دولت‌شاهی، یوسف مرادیان، میلاد کی‌مرام، مجید گلشنی، سامان حسینی، اکبر معززی، تینا پاکروان، حامد ابوطالبی، حسین علی محمدی، سوگل خالقی، لادن پروین، شاپور کلهر، علی اصغر طبسی، مجید علیزاده، شهرام تیموریان، سام فراهانی، مرجان کیومرثی، حمیرا عظیمی، سارا عسگری، احسان بذلی، کاترین اصلانی، اصغر مرادطلب، امید گنج‌بخش، مجتبی طهماسبی، شهباز جهانگیری، فرناز صفوی، مسعود رمضانی، سامان محمدی، مهدی چشمه، علی لاجوردی، سید فرنام قدیمی و... . بازیگران این فیلم هستند.
کد مطلب: 36880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *