۱
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸

(تصاویر) طنین ساز "کیتارو" در تالار وزارت کشور

کنسرت کیتارو، آهنگساز و نوازنده ی سرشناس ژاپنی چهارشنبه شب در تالار وزارت کشور برگزار شد و جمعی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران او را در این کنسرت همراهی کردند.
شب گذشته تهران شاهد یک رویداد موسیقایی کم‌سابقه بود، کنسرت کیتارو، هنرمند شناخته‌شده ژاپنی در تالار وزارت کشور سرانجام برگزار شد. قرار است که کنسرت این موسیقی‌دان سرشناس ژاپنی در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه هم تمدید شود.

دو هنرمند مطرح پیش از این در سال های ۸۷ و ۹۱ با وجود اعلام و زمزمه‌های برگزاری کنسرت، نتوانستند مجوز برگزاری کنسرت در ایران را دریافت کنند. این طلسم بالاخره با کنسرت کیتاور در تالار وزارت کشور شکست.

کریس دی‌برگ، خواننده ایرلندی موسیقی پاپ که با گروه آرین یک آلبوم مشترک منتشر کرده بود در خرداد ۱۳۸۷ برای برگزاری کنسرت در تهران به ایران سفر کرد، اما کنسرت او لغو شد.

همچنین ریچارد کلایدرمن، نوازنده فرانسوی پیانو که موسیقی پاپ را با موسیقی کلاسیک درآمیخته، قرار بود در سال ۹۱ در تهران کنسرت برگزار کند، اما موفق به دریافت مجوز نشد.

پیش از این پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در آستانه برگزاری کنسترت کیتارو گفته بود: «مجوز برگزاری این کنسرت در تهران توسط دفتر موسیقی وزارت ارشاد صادر شده و ما امیدواریم این بار دیگر شاهد لغو کنسرت یاد شده نباشیم. ما در تلاشیم این اجرای زنده طبق تاریخ مقرر و بدون هیج مشکلی برگزار شود.»

کیتارو در بخش اول کنسرت قطعات «جاده ابريشم» يکي پس از ديگر نواخت. قطعات فلوت مرکوري، کاروان، جاده ابريشم، آکوا و... . کيتارو در بخش دوم با ارکستری از نوازندگان ایرانی آهنگ "بهشت و زمین" را اجرا کرد.

نوازنده ژاپنی و برنده جايزه گلدن گلوپ و گرمی، پس از اجرای چند قطعه از آهنگ‌هايش کارش را با يک هديه ويژه به پايان برد. او آهنگي را نواخت که هنوز منتشر نشده بود. تصاویر مرضیه موسوی، عکاس ایرنا، از کنسرت کیتاور را در ادامه می‌بینیم:
کد مطلب: 42307
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *