۱
۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۲
نمودی دیگر از محرومیت در سیستان و بلوچستان

مدرسه روستای همت آباد را دریابید

مدرسه روستای همت آباد در شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان، در حالی به استقبال سال تحصیلی جدید رفته که همچنان، فضای مناسبی برای تحصیل دانش آموزان ندارد.
مدرسه روستای همت آباد در شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان، در حالی به استقبال سال تحصیلی جدید رفته که همچنان، فضای مناسبی برای تحصیل دانش آموزان ندارد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، یکی از نیازهای مهم و حیاتی هرجامعه ای توجه به مسئله آموزش و پرورش است و این اصلی است که میتواند بنیان سلامت اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی جامعه را تحکیم بخشد. آموزش و پرورش رکن مهم و حیاتی توسعه جامعه محسوب می شود و در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز اولویت اول توسعه آن کشور، مسئله نظام آموزشی است و بیشترین هزینه ها و سرمایه ها در این مسیر صرف می شود. اما متاسفانه مسئله مهم آموزش و پرورش در کشور ما آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و هنوز نیز در این مسئله کمبود مدارس، تجهیزات آموزشی، کمبود نیروی انسانی و غیره رنج می برد.
اگرچه امسال کوچه و خیابان‌ها رنگ و بوی ماه مهر و ماه مدرسه گرفته است اما ماجرای کمبود فضای آموزشی در برخی مدارس دانش آموزان و خانواده ها را رنج می دهد و این مشکل امروز و دیروز نیست بلکه زخم کهنه‌ای است که هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه می‌شود
چند سالی‌است که مدرسه ابتدایی روستای همت آباد دیگر فضای لازم برای آموزش قریب به ۲۰۰ دانش آموز را ندارد و پیگیری های صورت گرفته به نتیجه نرسیده است و اکنون که به ماه مهر رسیده ایم بی مهری مسئولین بیداد می کند. این مدرسه دارای دو کلاس درس است که فضای آن بسیار محدود است و با توجه به دو شیفته بودن مدرسه باز هم کمبود فضا احساس می شود. نمیدانم گناه این طفل های معصوم چیست که باید در فضای باز و زیر سایه درختان درس بخوانند و سرما و گرما را بر تن نازک خویش تحمل کنند. آیا اینان حق استفاده از کلاس درس مطلوب را ندارند؟
عکسها : ابراهیم بلوچ/مردم سالاری آنلاین
کد مطلب: 94711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدااایا یعنی حق این مردم اینه؟!! چرا اینقدر ظلم ؟ یعنی هیچکسی نیست که اینها رو ببینه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!دلم میخواد های های گریه کنم به بدبختیمون