۱
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری:

اکثریت مجلس آینده، اصلاح طلب و اعتدال گراست

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، ترکیب مجلس شورای اسلامی در دوره جدید را ترکیبی با اکثریت اصلاح طلب و اعتدال گرا پیش بینی کرد.
اکثریت مجلس آینده، اصلاح طلب و اعتدال گراست
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، ترکیب مجلس شورای اسلامی در دوره جدید را ترکیبی با اکثریت اصلاح طلب و اعتدال گرا پیش بینی کرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، آرش حبیبی، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری و از فعالین سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد، به ارزیابی فضای کلی سیاسی استان و فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی در زمان باقی مانده تا انتخابات دوره دهم مجلس پرداخت. وی با اشاره به لزوم کار حزبی و تشکیلاتی در استان، تصریح کرد: هر چند بنده خیلی در استان حضور ندارم ولی مرتب از طریق رسانه‌ها اخبار استان را رصد می‌کنم، نکته قابل توجه این است که فضای سیاسی استان نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته که به دلیل ماهیت دولت روحانی و تلاش‌های استاندار که شخصی معتدل است این تغییرات مثبت ارزیابی می‌شود. ایجاد آرامش نسبی در فضای سیاسی و دوری از تنش‌ها و افراطگرایی‌هایی که در دوره‌های قبل بوده از دیگر دست آوردهایی است که در استان وجود دارد و ما باید این فضا را حفظ و تقویت کنیم.

وی در این رابطه افزود: باز شدن فضا برای برگزاری همایش‌های سیاسی و جلسات و فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها در این دو سال روند خوبی داشته است. فضای دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه یاسوج قبلا به گونه‌ای بود که دانشجو رغبت کار علمی و پژوهشی هم نداشت ولی این روزها می بینیم که همایش‌های خوبی در فضاهای دانشگاهی برگزار می شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس دهم، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شاهد فعالیت افراد برای حضور در این انتخابات هستیم که بنده معتقدم اگر این فعالیت‌ها در چهارچوب و تحت لوای احزاب و تشکل‌ها صورت بگیرد بسیار مفیدتر است. متاسفانه در دوره‌های گذشته اصلاحطلبان به دلیل عدم اجماع در برخی حوزه‌ها نتوانستند نتیجه قابل قبولی بگیرند ولی به نظر می‌رسد تجربیاتی که در دوره‌های قبلی رخ داده و از جمله حرکت تاثیرگزار و اخلاقی دکتر عارف در کناره‌گیری از انتخابات و به نتیجه رسیدن این اقدام باعث شده اصلاحطلبان طعم این موفقیت و دلایل آن را برای آوردگاه‌های دیگر نیز مدنظر داشته باشند.

مهندس حبیبی در ادامه پیرامون پیش بینی آرایش سیاسی مجلس آینده، بیان کرد: به نظر می‌رسد مجلس آینده از آن اکثریتی اصلاحطلب و اعتدالی باشد. مردم ما از تندروی و افراطگرایی و کسانی که در پشت شعارهای عوام پسندانه تنها به فکر منافع شخصی و مطامع گروهی باشند و امنیت و آسایش ملت و نظام را به مخاطره می‌اندازند خسته شده‌اند و این رای و نظر یک بار در انتخاب دکتر روحانی تبلور یافت و بار دیگر در انتخابات مجلس مشخص خواهد شد.

عضو شورای هماهنگی اصلاحات در خصوص وضعیت انتخاباتی کاندیداهای اصلاحطلب استان نیز، یادآور شد: جریان اصلاحات استان در حوزه‌های مختلف شرایط متفاوتی دارد. در بویراحمد در صورت حضور سید باقر موسوی یقینا بدون کمترین هزینه و تبلیغات، رای اول را بدست می آورد. البته به نظر می‌رسد به وجود چند نفر آلترناتیو برای شرایط خاص در این حوزه نیاز است. در حوزه گچساران که دکتر تاجگردون یک کار خوبی را شروع کرده و به نظر می‌رسد باید این کار را تا رسیدن به یک نتیجه ملموس ادامه دهد و یقینا افکار عمومی با ایشان همراه است. در کهگیلویه هم در صورت اجماع جریان اصلاحات مطمعنا موفقیت از آن اصلاطلبان خواهد بود، هر چند متاسفانه در دوره‌های گذشته این اتفاق نیفتاد.

حبیبی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا از نیروهای استان کسی هست که پتانسیل حضور در انتخابات از حوزه تهران را داشته باشد، گفت: بله صد در صد، در دوره‌های گذشته هم کسانی بودند که در تهران کاندیدا شدند و در لیست‌های احزاب و گروه‌ها قرار گرفتند و به نسبت رای خوبی هم داشتند. استان ما نیروهای بالقوه زیادی دارد که این توانایی را دارند که از حوزه مرکز در انتخابات شرکت کنند و حتی به مجلس راه یابند.
کد مطلب: 48742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *