۰
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کواکبيان در جمع دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان:

راي مردم در هفتم اسفند راي به اصلاح و تغيير بود

منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: نگاه و رويكرد غالب مردم در انتخابات هفتم اسفند 94 اصلاح و تغيير بود.
راي مردم در هفتم اسفند راي به اصلاح و تغيير بود

منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: نگاه و رويكرد غالب مردم در انتخابات هفتم اسفند 94 اصلاح و تغيير بود. 
به گزارش ايرنا مصطفي كواكبيان عصر چهارشنبه در جمع دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان در تالار خليج فارس پرديس اين دانشگاه، افزود‌: جمعي فكر مي‌كردند كه ملت وضع موجود را دوست دارد اما مردم نشان دادند كه هر وقت پاي صندوق‌هاي راي مي‌آيند، تغييرات را مي‌خواهند.

وي اظهار داشت: مردم در انتخابات هفتم اسفند نشان دادند براي تغيير آمده‌اند و اين تغيير حاصل شد؛ اكنون از ليست اصلاح‌طلبان سراسر كشور120 نفر همراه با حاميان دولت و از ليست اصولگرايان نيز60 نفر وارد مجلس شده‌اند و حدود 30 تا40 نفر هم مستقل هستند كه ممكن است به طرف ديگر جريان‌هاي سياسي تغيير مسير دهند. وي با بيان اين كه نامزدهاي مستقل معمولا گرايش خود را متناسب با شرايط كشور تغيير مي‌دهند، ادامه داد: برخي از اين افراد اصلاح‌طلب هستند و به علت ترس از رد صلاحيت شدن خود را مستقل اعلام كردند و برخي ديگر اصولگرا بوده و هستند اما از ترس اين كه مردم به آنها راي ندهند، خود را مستقل معرفي كردند.

دبير كل حزب مردم‌سالاري افزود: حضور مردم به خصوص در تهران در انتخابات هفتم اسفند، نه بزرگ به كساني بود كه 12 سال جاخوش كرده بودند و در واقع مردم از خودشان خيلي خلاقيت نشان دادند و نگذاشتند بار ديگر مجلس گذشته تكرار شود.

به گفته وي نتيجه انتخابات تهران براي اولين بار بعد از پيروزي انقلاب اسلامي‌در همان مرحله اول معلوم شد و مردم نگذاشتند كار به مرحله دوم بكشد و در واقع آنان ميانگين مشاركت خود را بالا آوردند .

وي تصريح كرد: مردم در انتخابات هفتم اسفند كاري كردند كه اصلاح‌طلبان 30 بر هيچ پيروز شوند و حتي يك نفر هم از جريان مقابل در تهران نتوانست وارد مجلس شود كه اين رخداد در كشور قبلا نبوده و اميد داريم در مرحله دوم در سراسر كشور اينگونه شود.

كواكبيان ابراز داشت: پيش‌بيني ما از مشاركت انتخابات در هفتم اسفند در حد 40 درصد و راي آوردن 10 تا 15 نفر از ليست اميد در تهران بود اما مردم چيز ديگر را به اثبات رساندند.

وي با اشاره به موضوع عدم احراز صلاحيت و ديگر موضوعات از جمله ابطال آراي منتخب مردم پس از ورود به مجلس اظهار داشت: مشكل اساسي ما خود قانون است و بايد شفاف باشد و البته بايد اصلاح شود .

منتخب مردم تهران ادامه داد: در انتخابات اخير مردم در كل كشور گرايشات طايفه‌‌اي، ايل‌گري و مسائلي از اين قبيل را كمتر بروز دادند و به سمت گرايش سياسي حزبي آمدند و به ليست راي دادند، اين مساله نشان داد مردم مي‌توانند انتخابات را حزبي كنند.

وي تصريح كرد: مجلس دهم مسئوليت سنگيني برعهده خواهد داشت كه از آن جمله مساله اجراي قانون، احزاب، معيشت مردم، مسائل اجتماعي، فرهنگي، مساله جوانان، بانوان و خيلي از مسائل ديگر است.

دبيركل حزب مردم‌سالاري رشد مشاركت در اين دوره از انتخابات را كه حتي از كشورهاي پيشرفته بيشتر بود نشانه رشد فكري و بلوغ سياسي مردم عنوان كرد و گفت‌: پيام مهم هفتم اسفند اين بود كه مردم با كسي عقد اخوت نبسته‌اند، مردم عاشق خدمت هستند و اگر ما فرصت خدمت نداشته باشيم روزي فرا مي‌رسد كه به ما هم سيلي بزنند.

كواكبيان خطاب به دانشجويان آنها را مرجع فكري مردم و پيشقراول تحولات اجتماعي معرفي كرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر حق‌الناس بودن راي مردم ابراز كرد: مسئولان برگزاري انتخابات در همه ابعاد بايد حافظ واقعي راي مردم باشند .نمايندگان مجلس دهم كار سختي پيش رو دارند

منتخب مردم تهران در مجلس دهم شوراي اسلامي گفت: منتخبان ملت كار سختي را پيش رو دارند و البته مجلس بايد پوست‌اندازي كند.

دبيركل حزب مردم‌سالاري گفت: هر خواسته اي در مجلس دهم براي رفاه منطقه از سراسر كشور پيشنهاد شود، گروه اصلاح‌طلبان و ليست اميد خود را خادم دانسته و حمايت خواهد كرد.

وي همچنين از طرفداران نامزدهاي نورعلي تربتي‌نژاد و نبي‌الله هزار جريبي در حوزه انتخابيه گرگان و آق قلا خواست در پاي صندوق‌هاي راي مشاركت گسترده داشته و به هر دو نامزد راي بدهند.

در نشست اصلاح‌طلبان در مسجد امام حسين (ع) شهر گرگان، استقبال هواداران نامزدهاي نورعلي تربتي‌نژاد و نبي‌الله هزار جريبي پررنگ بود و شعارهايي در حمايت از اين دو نامزد به زبان فارسي و تركمني سرداده شد‌.

مصطفي كواكبيان منتخب مردم تهران در مجلس دهم و دبيركل حزب مردم‌سالاري براي سخنراني در حمايت از سه نامزد راه يافته از دو حوزه انتخابيه گرگان و آق قلا و كردكوي، تركمن، بندرگز و گُميشان از ليست اصلاح‌طلبان به استان گلستان سفر كرد بود.

 

کد مطلب: 55131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *