۰
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹

پوتین بار دیگر خواستار دیدار با ترامپ شد

رئیس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت سال نو میلادی به همتای آمریکایی خود، بر آمادگی خود برای گفت وگو با دونالد ترامپ تاکید کرد.
رئیس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت سال نو میلادی به همتای آمریکایی خود، بر آمادگی خود برای گفت وگو با دونالد ترامپ تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در پیام تبریک به دونالد ترامپ که روز یکشنبه در بخش پیام های تبریک سال جدید میلادی رئیس جمهوری روسیه در سایت کرملین منتشر شد، خاطرنشان کرد: روسیه برای گفت و گو با آمریکا بر اساس دستور کار گسترده آمادگی دارد.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: روابط روسیه و آمریکا، عامل مهم تامین ثبات راهبردی و امنیت جهان است.
گفتنی است روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن در بازه زمانی بیش از پنج سال، افزون بر 60 بسته تحریم اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده است.
مساله توقیف یک یدک کش و دو ناوچه اوکراینی با 24 ملوان توسط روسیه نیز بر تنش های روسیه و آمریکا افزوده است و ترامپ ماه گذشته دیدار برنامه ریزی شده خود با پوتین در حاشیه اجلاس سران جی 20 در بوئنوس آیرس آرژانتین را به همین دلیل لغو کرد.

** پوتین خواستار توسعه همکاری با آلمان شد
رئیس جمهوری روسیه در پیام های تبریک به فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بر توسعه همکاری های روسیه و آلمان تاکید کرد.
پوتین در این پیامها با اشاره به تجربه های اندوخته شده در همکاری های بین روسیه و آلمان در عرصه های مختلف، برای ادامه همکاری مسکو با برلین در مسائل بین المللی و اجرای طرح های بزرگ اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.
کد مطلب: 100095
برچسب ها: پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *