۰
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۶

رضاشاه گفت زن باید اخلاقا و روحا باعفت باشد

امام جمعه مشهد گفت: دشمن کنار شما بسیجی‌ها و حزب‎الهی‌ها نیز نفوذ می‌کند. حتی ممکن است در جریان‌های امثال بنده نیز نفوذ کند و من را در مسیر زیان‌بخش به نظام و انقلاب راه بیندازد.
رضاشاه گفت زن باید اخلاقا و روحا باعفت باشد
امام جمعه مشهد گفت: دشمن کنار شما بسیجی‌ها و حزب‎الهی‌ها نیز نفوذ می‌کند. حتی ممکن است در جریان‌های امثال بنده نیز نفوذ کند و من را در مسیر زیان‌بخش به نظام و انقلاب راه بیندازد.
 
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، آیت‎الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تشکر از حماسه‌آفرینی مردم انقلابی در راهپیمایی نهم دی و حماسه بصیرت، اظهار کرد: شما در هفته بصیرت نمایش بسیار جالبی را در این شهر و سایر شهرهای استان و همه کشور در معرض قرار دادید، به عنوان اینکه مردم ما قهرمانان بصیرت و در عرصه بالای بصیرت حماسه‌آفرین هستند و این بصیرت به تعبیر مقام معظم رهبری باطل‌السحر تمام فتنه‌ها و علاج تمام توطئه‌هایی است که دشمن در مقابله با انقلاب، نظام و اسلام ما در نظر گرفته است.
 
وی افزود: برخی مردم اشتباه می‌کنند، یعنی برخی افراد که در بصیرت خود نارس هستند، تصور می‌کنند کاری 10 سال پیش به عنوان فتنه 88 انجام گرفته و ما هم به عنوان انتقام، تخریب و مقابله با افرادی که در آن سال با نظام و ولایت در کشور مخالفت کردند و برخی نیز در حصر خانگی هستند، به عنوان سالروز حماسه نهم دی در برابر فتنه 88 راهپیمایی کردیم، این نیست. جریانی در سال 88 بود که گذشت و با سرانگشت تدبیر مقام معظم رهبری و حمایت مردم آن مشکل حل شد.
 
علم‌الهدی بیان کرد: هر فردی نیز مجرم و متهم است، دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور خودشان می‌دانند، بین خود و خدا نیز هرچه دارند، خدا می‌داند که با آن‌ها چه کند. آنچه امروز به ما مردم مربوط می‌شود که دست به حماسه‌آفرینی در راهپیمایی نهم دی می‌زنیم، به دلیل فتنه الان بوده که تمام نشده است. باطل‌السحر تمام توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن بصیرت مردم ما بوده و این مسائل نیز نمایش بصیرت و بیداری از طرف مردم ما است، نه انتقام از یک جریان گذشته، یادآوری، اعلام عداوت، دشمنی و یا رقابت سیاسی با جریان سال 88.
 
امام جمعه مشهد گفت: امروز دشمن ذلیل و خوار شده که بعد 17 سال دمش را روی کولش گذاشت و از منطقه خاورمیانه با ذلت خارج شد و نیروهای نظامی خود را برد و همچنین ذلت بدتر از آن که حتی برای سرکشی به یک پایگاه نظامی شبانه آمد و رفت و یک نفر از شخصیت‌های سیاسی کشور عراق به او اعتنا نکرد، دشمنی که به این ذلت رسیده ما را رها نمی‌کند و توطئه و فتنه دارد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دو اصل در راهبرد توطئه و فتنه دشمن وجود دارد که نفوذ و استحاله است، عنوان کرد: وقتی از نفوذ صحبت می‌کنیم، همه فکر می‌کنند که جایگاه آن مدیریت است، یعنی دشمن در دستگاه‌های مدیریتی نفوذ و شروع به خرابکاری کند، این نیست. خطر نفوذ در همه جا از جمله دستگاه‌های مدیریتی وجود دارد. نفوذ منحصر به دستگاه‌های مدیریتی نیست. دشمن اگر بخواهد نفوذ کند، در مراکز اقتصادی ما نفوذ می‌کند و از همه بدتر در جوامع ما و از همه جلوتر در جریان‌های ارزشی و نیروهای حزب‌الهی نفوذ می‌کند. دشمن کنار شما بسیجی‌ها و حزب‎الهی‌ها نیز نفوذ می‌کند. حتی ممکن است در جریان‌های امثال بنده نیز نفوذ کند و من را در مسیر زیان‌بخش به نظام و انقلاب راه بیندازد.
 
وی ادامه داد: دشمن ممکن است در یک تشکل و جریان دینی نفوذ کند و همچنین ممکن است شما نیروی حزب‌الهی متدین مقابل نهاد انقلابی و جریان ارزشی انقلاب به اسم دفاع از بیچاره، معیشت مردم و ناداری با یک نهاد و جریان انقلابی بجنگید، این خطر نفوذ دشمن است. گاهی برخی حرکت‌ها را از نیروهای دینی خود می‌بینیم که دنبال یک جریان غیر اولویت‌دار و غیر ارزشی راه می‌افتند و تمام نیروی خود را می‌گذارند.
 
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر قرار است از قشر آسیب‌پذیر و فقرا حمایت کنید، البته معتادها و کارتن‌خواب‌ها نیز قشر آسیب‌پذیر هستند، اینگونه نشود که به جای اینکه از خانواده سالمی که برای خودش و بچه‌هایش شام ندارد، حمایت کنید و فکر معیشت او باشید، فکر یک معتاد کارتن‌خواب کنار خیابان بیفتید، این فرد را هم باید نجات داد اما اولویت با کدام یکی است؟ اولویت‌ها را یادمان می‌رود. دشمن در ما نفوذ کرده و ما را از اولویت‌ها منصرف و به یک جریان غیر اولویت‎دار وادار می‌کند. در عرصه مبارزه نیز همین است.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز انقلاب ما نیازمند جبهه و نیروی انقلابی و نیروی مبارز و رزمنده با دشمن است، تصریح کرد: سر شما را جای دیگر بند نکرده و از جریان دیگر برای شما چهره‌سازی نکنند. امروز انقلابی بودن و مقابله با دشمن اولویت یک ما در تمام مسائل است، این را فراموش نکنیم.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خطر دوم استحاله است. استحاله یعنی جامعه عوض شود، جامعه انقلابی ما به جامعه بی‌تفاوت و جامعه پویای متحرک ما به جامعه ساکت، ساکن، آرام، رفاه‌طلب و عیاش تبدیل شود. اگر جامعه ما خاصیت انقلابی خود را از دست داد و به جامعه رفاه‌طلب، عیش‌خواه و نوش‌طلب استحاله شد، اینجا پایگاه سلطه استکبار و کفر دشمن شده و انقلاب تمام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امروز دشمن به دو منظور در توطئه‌ها و فتنه‌های خود دنبال استحاله است، عنوان کرد: یکی اینکه جامعه دینی ما غیر دینی شود که در این صورت رابطه و تعبدش نسبت به نظام از بین می‌رود، دیگر به این نظام کاری ندارد و این نظام که مردم به خاطر فاصله گرفتن از دین از آن فاصله گرفتند، سرکوب و از بین بردنش برای دشمن ساده است. جهت دوم اینکه اگر جامعه دینی ما بی‌دین شد، آقایی و سلطه دشمن را بر اقتصاد و سیاست خود می‌پذیرد و سلطه‌پذیر دشمن می‌شود، بنابراین سعی در استحاله جامعه ما دارد.
 
علم‎الهدی بیان کرد: دشمن سعی دارد حجاب را از بین ببرد. اگر پرده حجاب کنار رفت و بی‌حجابی در کشور رایج شد، جامعه دینی، بی‌دین می شود یعنی نسل جوان نسل غریزی شهوی عیاشی می‌شود که تنها به دنبال عیش و شهوت است. اخیرا در فضای مجازی و برخی همایش‌ها تحت عنوان مدارا، رفق و برخورد مدارایی با جوان‌ها، نمادهایی را از بی‌حجابی نشان می‌دهند.
 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: عکس‌هایی از امام موسی صدر در مجالس زن‎های بی‌حجاب لبنان در آن زمان نشان می‌دهند، امام موسی صدر یک شخصیت عظیم انقلابی و مبارز و رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود، در زمانی که فالانژها بر لبنان حاکم بودند و امام موسی صدر به مقتضای اینکه رئیس مجلس اعلای شیعی بوده، باید در تمام موقعیت‌های سیاسی حضور می‌داشت، در جامعه‌ای که تحت حکومت فالانژها و لبنان و بیروت عشرت‌کده منطقه خاومیانه بود، طبیعی است که در جلسات رسمی که ایشان می‌خواستند برنامه سیاسی خود را اجرا کنند، یک عده زن بی‌حجاب نیز بودند، اکنون عکس‌های ایشان را به عنوان رفق و مدارا نشر می‌دهند که امام موسی صدر با زن‌های بی‌حجاب مدارا می‌کردند، ما نیز باید مدارا کنیم و حجاب اجباری را کنار بگذاریم.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عکس‌های بی‌حجاب زنان و دختران فلسطینی را که در مبارزه با صهیونیست هستند، نشر می‌دهند تا حجاب را از ارزش بیندازند. توطئه‌ای در ترکیه شروع شده که دامنه‌اش دارد به کشور ما هم می‌رسد، زن‌های چادری را کانون بی‌عفتی، مفاسد و فحشا معرفی می‌کنند. در ترکیه دیسکوی زنان باحجاب تشکیل دادند که این زنان با حجاب برقصند. این استحاله و فتنه دشمن بوده که از راه حجاب شروع کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه امروز مقارن با 17 دی سالروز کشف حجاب اجباری رضاخان است، تصریح کرد: رضاخان ملعون در روز 17 دی در دانشسرای مقدماتی زمانی که با خانواده بی‌حجاب خود و وزرا و وکلا حضور پیدا کرد، در سخنرانی خود گفت که خانم‌ها عفت در چادر و حجاب نیست، زن باید اخلاقا و روحا با عفت باشد. چادر را از سر زنان برداشت به این علت که انگلیسی‌ها خواستند جامعه استحاله و بی‌دین شود که راه آن کشف حجاب بود.
کد مطلب: 100375
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *