; ?>; ?> كميته نظارت بر شعارهاي كانديداها شكل گيرد - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۸

كميته نظارت بر شعارهاي كانديداها شكل گيرد

نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي گفت: مديران اقتصادي بايد هنر مديران جنگ را در برقراري پل ارتباطي با مردم به كار گيرند تا عبور از بحران‌ها راحت‌تر شود
فاطمه آجرلو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بصيرت و بينش بالاي مردم ايران اظهار كرد: مردم ايران انتخابات را جزو تكاليف و وظايف شرعي خود مي‌دانند.

وي با بيان اينكه "مشكلات اقتصادي فعلي بيشتر از مشكلاتي كه طي ۳۳ سال گذشته با آن مواجه بوده‌ايم، نيست"، افزود: فراز و نشيب‌هايي كه مردم ايران تحمل كرده‌اند، بسيار سخت بوده است اما مردم هيچگاه حفظ سنگر انقلاب را سبك نشمرده‌اند.

اين نماينده پيشين مجلس با بيان اينكه "افرادي كه خود را داعيه‌دار كارگزاري در نظام مي‌دانند بايد براي كنترل شرايط و مديريت بحران اقتصادي تدبير كنند"، تصريح كرد: مردم بايد بدانند كه مسئولان دغدغه مشكلات آنها را دارند و بي‌توجه از كنار مشكلات مردم عبور نمي‌كنند. در اين راستا صداوسيما و نشريات بايد تكليف اطلاع‌رساني خود را انجام دهند و در مورد شرايط موجود و موقعيت ايران در عرصه بين‌المللي شفاف‌سازي و آگاهي‌رساني كنند تا مردم را با كارگزاران نظام براي عبور از بحران‌ها همراه سازند.

آجرلو با اشاره به اينكه "امروز با بحران جهاني روبه‌رو هستيم و تنها ايران نيست كه به لحاظ اقتصادي ملتهب است"، خاطرنشان كرد: بواسطه هدفمندي يارانه‌ها كه مديريت آن بد نبوده است، با مشكلاتي مواجه شديم كه البته با توجه به انجام اين جراحي بزرگ اقتصادي طبيعي است اما از وظايف مسئولان است كه مردم را در جريان قرار دهند تا با آنها همراه شوند؛ پس مسئولان بايد مداوم با مردم ارتباط داشته باشند و چالش‌هاي سر راه هر تصميم حاكميتي را با آنها در ميان بگذارند.

وي اضافه كرد: اينكه مردم فقط شاهد مشكلات باشند و مشكلات را تحمل كنند، درست نيست و مي‌توان الگوهاي بعضا موفق در بحث رسيدن به توسعه‌يافتگي و عبور از بحران را كه در قاموس فرهنگي ما قابل تعريف است، مثل مالزي، با مردم در ميان گذاشت و بهتر است مسئولان در صداوسيما به جاي طرح بحث‌هاي چالش‌برانگيز و فرافكني، صادقانه با مردم صحبت كنند و راهكارها را با آنها در ميان گذارند.

اين نماينده پيشين مجلس با بيان اينكه "در هشت سال دفاع مقدس موفق بوديم چون مردم مشكلات جنگ را بخشي از مشكلات زندگي شخصي خود مي‌دانستند"، تاكيد كرد: هنر مديران جنگ اين بود كه موجب شدند مردم مشكلات جنگ را بخشي از زندگي خود بدانند، پس مديران اقتصادي نيز بايد اين هنر را داشته باشند و اين پل ارتباطي را بين مردم برقرار كنند تا عبور از بحران‌ها راحت‌تر شود.

آجرلو با طرح پيشنهاد شكل‌گيري سيستم نظارتي مركب از دستگاه‌هاي نظارتي و قوه قضاييه براي بررسي شعارهاي كانديداهاي رياست‌جمهوري تصريح كرد: بايد بررسي شود كه كانديداها از طرح كردن قول‌ها و شعارهاي ماورايي كه قابل اجرا نيست پرهيز كنند.

وي با تاكيد بر اينكه "كانديداها بايد برنامه و انديشه ارائه كنند"، تصريح كرد: كميته نظارتي بايد مراقب عملكرد كانديداها باشد كه از تخريب و دروغ بپرهيزند چون برخي مي‌خواهند ناتواني خود را بواسطه تخريب ديگران پوشش دهند در حالي كه كانديداها بايد با ارائه طرح‌ها و برنامه‌هاي خود در جامعه مطرح شوند و نياز است كه اين نقص قانوني برطرف شود.

اين نماينده پيشين مجلس در پايان، با بيان اينكه "كميته نظارتي بايد بر ولخرجي‌ها، هزينه‌كردها و منابع مالي كانديداها نيز نظارت داشته باشد"، گفت: در مجلس هفتم سازوكارهاي تبليغاتي را چكش‌كاري كرديم و اصلاحاتي انجام شد اما هنوز نيازمند تشكيل چنين كميته نظارتي كارآمدي هستيم كه تنها در قالب شعار نگنجد.
کد مطلب: 10099
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *