۰
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه لهستان

سفیر کشورمان در ورشو به درخواست وزارت خارجه لهستان با معاون وزیر امورخارجه این کشور دیدار و درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی علیه ایران در لهستان گفت‌وگو کرد.
سفیر کشورمان در ورشو به درخواست وزارت خارجه لهستان با معاون وزیر امورخارجه این کشور دیدار و درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی علیه ایران در لهستان گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه لهستان اعلام کرد: مسعود ادریسی کرمانشاهی سفیر ایران در ورشو روز دوشنبه با معاون وزیر امورخارجه لهستان دیدار کرد.
بنابر اعلام وزارت امورخارجه لهستان، در این دیدار که به درخواست طرف لهستانی برگزار شد، دو طرف درباره نگرانی‌های ایران نسبت به برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در ورشو با موضوع برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه گفت‌وگو و توافق کردند که این رایزنی‌ها ادامه داشته باشد.
وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه با اعلام اینکه کشورش قصد دارد با همکاری لهستان کنفرانسی را در وروشو درباره خاورمیانه برگزار کند، گفت که تمرکز این کنفرانس برروی ایران قرار دارد.
ایران در اعتراض به این خبر کاردار لهستان در تهران را احضار و مراتب اعتراض کشورمان را به لهستان ابلاغ کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به برگزاری این کنفرانس در صفحه توییتر خود نوشت: یادآوری به میزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس ضد ایرانی، کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده و یا به حاشیه رانده شده‌اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است.
وی ادامه داد: دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.
کد مطلب: 101123
برچسب ها: امور شهری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *