۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۳
فرح اصولی ، هنرمند نقاش و دبیر دوسالانه های هنری :

در سالهای اخیر دوسالانه های هنری رنگ باخته اند

در سالهای اخیر دوسالانه های هنری رنگ باخته اند
فرح اصولی هنرمند نقاش و دبیر دوسالانه های نقاشی کشور در دوره های پیشین ، گفت : اکنون حرکت های هنری مانند دوسالانه دامون فر که توسط بخش خصوصی برای شناسایی و معرفی هنرمندان جوان کشور انجام می شوند ، بسیار پررنگ تر از دوسالانه های هنری که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفت سال گذشته برپا شده است ، خود نمایی می کنند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، فرح اصولی که به تازگی یکی از آثارش به موزه متروپلیتن نیویورک راه یافته است ، گفت : متاسفانه سو مدیریت هنری در کنار فضای بوجود آمده پس از فروش آثار ایرانی در حراجی های بین المللی و ستاره شدن چند هنرمند جوان ، موجب شده است تا حرکت هنر کشور به شکلی بطئی کند شود و درخشش هنرمندان ممتاز کشور ناپیدا ماند.
این هنرمند افزود : هم اکنون سرگرم نقاشی پروژه ای عظیم هستم که به بازخوانی ایرانی آثار شاهکارهای نقاشی اروپایی اختصاص دارد و در این مسیر از نشانه شناسی روزآمد در کنار زبان نقاشی ایرانی بهره برده ام .
اصولی افزود : اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که در سراسر جهان توجه به هنر ایرانی و بازخوانی نسبت سنت و مدرنیته در هنر معاصر ایران جلب شده است و به این ترتیب انجام امور تحقیقی و پژوهشی در این زمینه از نیاز های اصلی هنر کشور به شمار می رود ، هرجند که طرح منسجمی برای انجام این گونه پژوهش ها در عرصه مدیریت کلان دیده نمی شود .
این هنرمند تاکید کرد : با وجود تمام بی توجهی که در عرصه مدیریت کلان کشور به افزایش سطح کیفی هنر و انجام پروژهای تحقیقی مانند آنچه گفتم صورت می گیرد ، اما پژوهشگران مستقل در کشور تمام بار این امر را به دوش گرفته اند و با تمام توان سرگرم پر کردن خلائی که در نتیجه این کم کاری رخ داده است، هستند.
اصولی گفت : با اتخاذ سیاست های درست مدیریت راهبردی هنر می توان فضای لازم را برای اجرای دوسالانه های هنری شاخص و بروز استعدادهای هنری باز کرد و این امر دور از دسترس نیست ، اما نیاز به استفاده از متخصصان برجسته و شاخص کشور و اعتماد به آنها دارد.
کد مطلب: 10170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *