۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۶
سخنگوی قوه قضائی هداد:

پیگیری جدی مفاسد اقتصادی

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: مفاسد اقتصادی و جرایمی که مردم را آزار می‌دهد، با جدیت پیگیری خواهد شد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در جمع شماری از قضات استان سمنان که با حضور رئیس کل دادگستری استان سمنان، رئیس شورای تأمین استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان به همراه شماری دیگر از مسئولان قضایی انجام شد، اظهار داشت: پیگیری جرایم ضد امنیتی و خشن که مردم کشورمان را آزار می‌دهد در دستور کار قرار دارد و در این زمینه قوه قضائیه به خصوص در بخش‌های تهیه و توزیع مواد مخدر و مفاسد اقتصادی مصمم‌تر از گذشته و با جدیت قابل توجهی وارد میدان شده است.

وی تصریح کرد: با همکاری همه دستگاه‌ها باید در زمینه رسیدگی سریع به این قبیل جرایم گام برداشته شود و حکم متهمان در این بخش به سرعت صادر و اجرا شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از این احکام در چند سال اخیر در ملأ عام یا غیر آن اجرایی شده است، گفت: پرونده‌های قضایی که سبب آزار مردم می‌شود با سرعت زیادی در این مدت پیگیری شده و این رویه همچنان به قوت خود باقی است.

دادستان کل کشور افزود: ستادی برای پیگیری همین امور تشکیل شده است و تا حدود زیادی به امور مربوط در این حوزه سامان داده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: مصمم هستیم احکامی که در این بخش صادر می‌شود، بدون اغماض در مورد هر کسی که باشد اجرا شود و در روزهای اخیر نیز نمونه‌های متعددی از این حکم‌ها را شاهد بودیم.

وی همچنین خواستار دوری همه مسئولان از فرافکنی و نادیده گرفتن نقض‌های خود در به وجود آمدن مشکلات شد و گفت: اختیارات، شرح وظایف و مسئولیت‌های تک تک افراد در نظام اسلامی مشخص است و اگر کسی بخواهد از زیر بار مسئولیت فرار کند و با فرافکنی مشکلات را به گردن دیگری بیاندازد، این درست نیست.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که کشور به ویژه در بخش اقتصاد در برهه کنونی با آن مواجه است، گفت: بخشی از این مشکلات به واسطه توطئه‌های استکبار جهانی به وجود آمده و خارجی است و ما در این حوزه اظهار نظر‌ها را تا حدودی می‌پذیریم.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اما باید وضعیت در این حوزه به خوبی مورد استدلال قرار گیرد و اگر مشکلی وجود دارد کم‌کاری‌ها را نیز بگوییم.

وی گفت: وقتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم و با فرافکنی نقایص را به گردن دیگران بیاندازیم، مردم در نهایت متوجه خواهند شد و اعتمادشان از دست می‌رود.

سخنگوی قوه قضائیه با صراحت بیشتری گفت: چند بار می‌توان مسئله‌ای را با حرف‌های مختلف پیچاند،‌ برای همیشه نمی‌شود طرف مقابل را مقصر دانست و همه مشکلات را به گردن او انداخت.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در این صورت، طرف دوم نیز می‌خواهد از خود دفاع کند و می‌گوید که این سخنان درست نیست و به همین خاطر در کشور ناراحتی و درگیری ایجاد می‌شود، پس بی‌جهت نباید مشکلات را به گردن هم بیندازیم و باید نقص‌ها و کمبود‌ها را بپذیریم.
کد مطلب: 10183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *