۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۴
دبیر شورای دستگاه نظارتی:

وزارت اطلاعات در رابطه با گراني‌هاي اخير به وظيفه ذاتي خود عمل خواهد كرد

ولی‌اله خبره گفت: شورای دستگاه نظارتی اقداماتی را در رابطه با گرانی‌های اخیر گوشت و مرغ انجام داده و گزارش آن را نیز به صنعت معدن تجارت ارائه کرده است.

 ولی‌اله خبره در حاشیه جلسه شورای دستگاه نظارتی که از صبح امروز با حضور وزیر اطلاعات، رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس دیوان محاسبات، معاونت نظارت مجلس و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری، و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سازمان بازرسی برگزار شده بود با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شورای دستگاه‌های نظارتی در جلسه امروز دستورالعمل شرح وظایف شوراهای استانی را تصویب کرد.



وی افزود: شوراهای استان تاکنون هیچ جلسه‌ای را تشکیل نداده‌اند و مصوباتی را نیز داشته‌اند و در رابطه با شکل گیری اجرای سفرهای مقام معظم رهبری در برخی استان‌ها اقداماتی را انجام داده‌اند.



دبیر شورای دستگاه نظارتی بیان کرد: شناسایی اهم موانع راهکاری تقویت و حمایت از تولید بررسی تصرفات غیرقانونی اراضی دولتی، آموزش قوانین و مقررات مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، توزیع اعتبارات شاخص فرهنگی در استان‌ها، تدریس ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد در استان‌های زنجان و همدان، تسریع و تسهیل در عملیات و اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در برخی استان‌ها در دستور کار شورا قرارر داشته است.



وی احسای قوانین در حمایت از تولید داخلی و انعکاس آن به مسئولان دستگاه‌های اجرایی در چهار ماهه اول سال جاری و برگزاری همایش‌هایی در جهت ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد را از اقداماتی برشمرد که شورای دستگاه نظارتی در استان تا کنون انجام داده است.



ولی الله خبره در رابطه با دبیرخانه شورا نیز گفت: دبیرخانه شورای دستگاه نظارتی جلسات را با حضور اساتید و دستگاه‌های صاحب نظر پیگیری کرده، شاخص‌های مربوط به جلسات را تدوین و گزارش‌ها را به مراجع مختلف برای ارتقا سلامت نظام اداری انعکاس می‌دهد.



دبیر شورای دستگاه نظارتی شاخص آموزش مهارت و توسعه فرهنگ دینی و اخلاقی، شاخص قانون گرایی، شاخص شفافیت و پاسخگویی، شاخص ایجاد و توسعه سامانه الکترونیک و فناوری‌های نوین، شاخص الگوی مصرف و بهره برداری شاخص نظام نظارت و کنترل داخلی، شاخص انضباط اداری و مالی و شاخص شایسته سالاری را ۹ شاخص ارائه شده شورای دستگاه نظارتی دانست و گفت: برای هر یک از این شاخص‌ها شورای دستگاه نظارتی تعاریفی را ارائه کرده و مبنای قانونی نیز مشخص شده است و براساس همین شاخص‌ها رتبه هر دستگاه و استان مشخص می‌شود.



خبره در ادامه بیان کرد: شورای دستگاه نظارتی در مقام تقویت مدیریت کشور فعالیت می‌کند و گزارش‌هایی را برای حل مشکلات مدیریتی کشور به دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌دهد که قاعدتا مورد استقبال دستگاه مذبور قرار می‌گیرد.



قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گزارش وضعیت و سرمایه گذاری تجارت را از دیگر اقدامات شورای دستگاه نظارتی عنوان کرد و گفت: گزارش وضعیت سرمایه گذاری تجارت را برای ۴ نفر از وزرای اقتصادی دولت از جمله وزیر تجارت صنعت و معدن و بازرگانی، اقتصادی، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی ارائه کرده و در صدد هستیم با ارائه راهکارهای مناسب مشکلات موجود حل شود.



خبره در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا شورای دستگاه نظارتی در رابطه با گرانی‌ها نیز ورود پیدا کرده است یا خیر گفت: شورای دستگاه نظارتی اقداماتی را در رابطه با گرانی‌های اخیر گوشت و مرغ انجام داده و گزارش آن را نیز به صنعت معدن تجارت ارائه کرده است.



وی در رابطه با گزارش‌های ارائه شده نیز گفت: گزارش ارائه شده به وزارت صنعت و معدن و تجارت ذبح حلال و گرانی مرغ است.



خبره در رابطه با اقدامات وزارت اطلاعات نیز گفت: وزارت اطلاعات نیز در رابطه با گرانی‌های اخیر به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد.



وی در ادامه گفت: طرح مالیات کشور قاچاق کالا و ارز، بحث مسکن مهر و مشکلات و موانع موجود قوانین و مقررات حمایت از سرمایه تولید و تسهیلات بانکی از جمله اقداماتی است که شورای دستگاه نظارتی تاکنون انجام داده است.



قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در پایان در رابطه با زمان تشکیل جلسات شورا گفت: جلسات شوراهای دستگاه نظارتی در شنبه اول هر ماه برگزار می‌شود و لازم است این را بگویم که شورای دستگاه نظارتی آمادگی دارد در رابطه با موضوعات و اقدامات انجام شده و در حال پیگیری با رسانه‌ها تعامل داشته باشد.


کد مطلب: 1020
مرجع : خبرگزاری ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *