۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰

گوایدو شاخه زیتون را به سمت چین نشان داد

'خوان گوایدو' رهبر خود خوانده ونزوئلا که حالا برخی از کشورهای اروپایی او را رییس جمهوری موقت آن کشور می دانند در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ می گوید حمایت های چین از این کشور بسیار سازنده خواهد بود.
'خوان گوایدو' رهبر خود خوانده ونزوئلا که حالا برخی از کشورهای اروپایی او را رییس جمهوری موقت آن کشور می دانند در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ می گوید حمایت های چین از این کشور بسیار سازنده خواهد بود.
به گزارش ایرنا این اظهارات در حالی است که چین و روسیه همچنان 'نیکلاس مادورو' را رییس جمهوری قانونی آن کشور می دانند.
گوایدو در این مصاحبه گفت: ما می خواهیم روابطی سازنده و بر اساس منافع متقابل با چین داشته باشیم و آماده ایم تا در سریعترین زمان ممکن با این کشور وارد گفت وگو شویم.
شماری از کشورهای اروپایی و آمریکا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین از گوایدو حمایت کرده اند اما چین و روسیه کماکان بر این اعتقادند که 'مادورو' رییس جمهوری قانونی و منتخب آن کشور است.
وی گفت که چین می تواند در توسعه اقتصادی ونزوئلا نقش بسیار مهمی ایفا کند و تا آن زمان 'مادورو' و دولت وی می توانند امور را برای رسیدن به این پیشرفت در اختیار داشته باشند.
رهبر مخالفان در مجلس ملی ونزوئلا افزود چین در آینده اقتصادی و رشد ونزوئلا نقش بسیار مهمی ایفا می کند و برای همین خواستار رابطه بر اساس منافع متقابل و احترام هستیم.
گوایدو تصریح کرد مادورو منافع و منابع ملی را به مخاطره انداخته است و فساد در دولت وی مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده و چین از ابتدا شاهد این روند بوده است.
وی درباره اینکه مایل به همکاری با چین در مسیر راه ابریشم است گفت که اگر این رابطه به توسعه اقتصادی ونزوئلا منجر شو ، این ارتباطات انجام خواهد شد و چین توانسته است با اجرای این طرح فضای طبیعی بیشتری برای توسعه اقتصادی در سراسر این منطقه به وجود بیاورد.
وی گفت هر توافقی که با چین امضا شده باشد از سوی دولت وی نیز مورد احترام قرار خواهد گرفت و دولت وی می تواند به قوانین بین المللی و پیمان هایی که امضا کرده است در آینده احترام بگذارد.
'گنگ شوانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه درباره گوایدو گفت که به رغم هر تحولی که در حال رخ دادن است تعاملات با ونزوئلا نباید تحت تاثیر قرار گیرد و چین با همه طرف ها در ارتباط است.
چین در یک دهه گذشته نزدیک به 50 میلیارد دلار وام در اختیار کاراکارس قرار داده و با این کشور آمریکای لاتین بخصوص در عرصه انتقال نفت، ارتباطات و همکاری های نزدیکی دارد.
مادورو سپتامبر سال 2018 به چین سفر کرد و در جریان آن دیدار 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین به طور کامل از وی و دولت او حمایت کردند و یک خط اعتباری 5 میلیارد دلاری نیز به این کشور اختصاص دادند.
کد مطلب: 102226
برچسب ها: ونزوئلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *