۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴

صادرات نفت ونزوئلا به چین ۶۰ درصد افزایش یافت

وزیر نفت و انرژی ونزوئلا اعلام کرد میزان صادرات نفت این کشور به بازار چین از ابتدای ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۶۰ درصد رشد داشته و به ۶۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است
صادرات نفت ونزوئلا به چین ۶۰ درصد افزایش یافت
به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس ، رافائل رامیرز تاکید کرد ، میزان صادرات نفت این کشور به بازار چین از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است .

بر اساس این گزارش ، افزایش صادرات نفت ونزوئلا به چین بخشی از تلاش این کشور برای کاهش وابستگی به بازار نفت آمریکا به شمار می رود . بر این اساس ، رامیرز تصریح کرد میزان صادرات نفت خام ونزوئلا به چین از ابتدای امسال تا کنون به بیش از ۶۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است . هفته گذشته هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا از سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری بانک توسعه چین در پروژه های زیر ساختی ونزوئلا خبر داده بود . مهمترین بخش این سرمایه گذاری در پروژه های انرژی، ساخت مسکن و پروژه های صنعتی هزینه خواهد شد .

ونزوئلا قصد دارد میزان صادرات نفت خود به چین را به بیش از یک میلیون بشکه در روز برساند . این رقم معادل صادرات کنونی نفت ونزوئلا به آمریکا است . رامیرز افزود افزایش تولید نفت ونزوئلا در میدان نفتی اورینوکو موجب شده تا ظرفیت صادرات نفت این کشور به بازارهای بین المللی افزایش یابد .

بر اساس آمارهای رسمی وزارت نفت ونزوئلا میزان تولید نفت این کشور به حدود ۳ میلیون بشکه در روز می رسد . این رقم از سوی اوپک ۲.۳ میلیون بشکه در روز اعلام شده است . اوپک در گزارش سال ۲۰۱۱ میلادی خود اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام ونزوئلا به بیش از ۲۹۶.۵ میلیارد بشکه رسیده و این کشور با پیشی گرفتن بر عربستان بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد .

کد مطلب: 3222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *