۰
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۲

حمایت آمریکا از اقدام ترکیه

تنش ها بین آنکارا با دمشق و مسکو درباره بازرسی ترکیه از هواپیمای مسافربری سوریه در حالی روند فزاینده گرفته که ایالات متحده رسما از اقدام دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در این خصوص حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ˈویکتوریا نولاندˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون تایید کشف تجهیزات نظامی در هواپیمای بازرسی شده سوریه اعلام کرد که از اقدام دولت آنکارا در بازرسی از این هواپیما حمایت می کند.

وی افزود: فرستاده شدن هرگونه تجهیزات نظامی برای دولت سوریه نگران کننده بوده و ایالات متحده منتظر اعلام نتیجه بازرسی های ترکیه در این باره است.

در شرایطی که ترکیه مدعی شده که هواپیمای بازرسی شده که از مسکو عازم دمشق بوده حامل تجهیزاتی برای وزارت دفاع سوریه بوده، روسیه با تقبیح اقدام ترکیه خواستار توضیح آنکارا درباره به خطر انداختن جان مسافران این هواپیمای مسافربری شده است.

دولت سوریه از ترکیه خواسته است بار توقیف شده هواپیمای مزبور را به دمشق تحویل دهد.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه پنجشنبه شب ادعای ترکیه در ارتباط با وجود محموله نظامی در هواپیمای مسافری مسیر مسکو به دمشق را رد کرد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که محموله این هواپیما ثبت شده و این محموله نظامی و ممنوع نبوده است و اقدام ترکیه نقض قوانین حاکم بر حمل و نقل هوایی این کشور است.

جنگنده های ترکیه شامگاه چهارشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری سوریه را به فرود در فرودگاه آنکارا مجبور کردند. این هواپیما با ۳۵ مسافر از مسکو عازم دمشق بود که مجبور به فرود در فرودگاه آنکارا شد. بازرسی ها از محموله های این هواپیما حاکی از آن بود که هیچ سلاح و یا مهماتی به سوریه حمل نمی شد.
کد مطلب: 10270
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *