۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷

تمجید المانیتور از "سخنرانی پرشور" ظریف

المانیتور با اشاره به استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی از سخنرانی ظریف در نشست امنیتی مونیخ، به تمجید از این سخنرانی پرداخت.
المانیتور با اشاره به استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی از سخنرانی ظریف در نشست امنیتی مونیخ، به تمجید از این سخنرانی پرداخت.
به گزارش ایسنا، المانیتور می‌نویسد: سخنرانی 14 دقیقه‌ای و بخش پرسش و پاسخ محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران با روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی در نشست سالانه امنیتی مونیخ موجب تشویق و تمجید بسیاری در شبکه‌های اجتماعی ایرانی شد.
این رسانه با اشاره به بخش‌هایی از سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان درباره مواردی مانند «وسواس چهل ساله آمریکا" درباره ایران و سیاست‌های خصمانه اخیر دولت آمریکا و به طور نمونه خروج از برجام و تلاش برای همراه کردن بقیه با خود، گسترش حضور نظامی آمریکا در منطق و نقش آن به همراه عربستان سعودی در بی‌ثبات کردن منطقه و لزوم عمل‌گرایی اروپا برای مقابله با جریان یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، به بررسی بازخورد این سخنرانی "قاطع" در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی پرداخت.
المانیتور درباره بخش پرسش‌ و پاسخ محمدجواد ظریف با خبرنگار بی‌بی‌سی هم نوشت: ظریف، قوی و پرشور از مواضع ایران دفاع کرد و ویدیو کلیپ‌های این گفت‌وگو به طور گسترده‌ای به اشتراک گذارده شد.
همچنین پاسخ قاطع ظریف به سوال درباره توان موشکی ایران و احتمال تحریم‌های جدید اروپا، مورد استقبال قرار گرفت. ظریف به حمایت بسیاری از قدرت‌های جهان از رژیم بعث عراق و تجهیز تسلیحاتی گسترده صدام در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران پرداخت و گفت ایران حق دارد علیرغم مخالفت برخی، در صورت لزوم از خود دفاع کند.
این رسانه به ویدیو بخشی از سخنراین ظریف اشاره کرد که وی در آن اظهار کرده بود «برای خوشایند وزیر امور خارجه فرانسه یا هر کس دیگری مردم خود را بی‌دفاع نخواهم گذاشت». المانیتور همچنین اشاره وزیر امور خارجه کشورمان به مشکلات جانبازان هشت سال دفاع مقدس به‌خاطر جنایت رژیم بعث عراق در استفاده از سلاح‌های شیمیایی که توسط اروپا در اختیار آن‌ها قرار گرفته بود را مورد توجه قرار داد و این مطالب را به عنوان پربازدیدترین ویدیو در توییتر نام برد که یکی از کاربران محمد جواد ظریف را در آن «مبارز ایران» خوانده بود.
در ادامه آمده است: بسیاری از کاربران محافظه‌کار شبکه‌های اجتماعی که معمولا ظریف را مورد انتقاد قرار می‌دهند، ویدیو سخنان او را که به دفاع از برنامه موشکی ایران می‌پردازد، به طور گسترده به اشتراک گذاشتند. یکی از کاربران، خطاب به ظریف در پیامی توییتری نوشته بود: «درود بر تو به خاطر شرافتت، چرا که آن‌ها را به زبان خودشان درباره سلاح‌های شیمیایی خودشان به لرزه در می‌آورید. درود بر تو به خاطر شرافتت چراکه از توان موشکی کشور با منطقی قوی و درست دفاع می‌کنی». و یکی دیگر از کاربران مشهور در پیامی توییتری نوشته بود: «هیچ کسی نمی‌توانست بهتر از این، موضوع را در مقابل آن‌ها بیان کند».
المانیتور همچنین به توییت مهدی محمدی، از اعضای تیم رسانه سعید جلیلی در زمان مذاکرات هسته‌ای درباره سخنرانی ظریف در مونیخ و تمجید وی از دفاع از برنامه موشکی ایران اشاره کرد.
بنابر گزارش این رسانه غربی، ویدیو بخشی از سخنان ظریف درباره حقوق بشر که در آن می‌گوید، "تلاش آمریکا و اروپا برای دفاع از حقوق بشر نوعی «تظاهر» است؛ مثلا قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، ارتباط عربستان سعودی و کشورهای غربی را کمرنگ‌تر نکرد و یک استاندارد دوگانه به‌شمار می‌رود" ویدیوی پربازدیدی در شبکه‌های اجتماعی بود.
کد مطلب: 103182
برچسب ها: ظریف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *