۰
جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹

تاکید فائزه هاشمی بر تقویت شورایاری ها

چهلمین نشست کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با شرکت فائزه هاشمی رفسنجانی و به ریاست محمد صادق مشایخ و با حضور اعضای کمیسیون با موضوع "راهکارهای تقویت شورایاریها با حضور پر رنگ بانوان در جهت توسعه مدیریت شهری و ارتقاء سطح کیفی اقتصادی و کارآفرینی" برگزار شد.
تاکید فائزه هاشمی بر تقویت شورایاری ها
چهلمین نشست کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با شرکت فائزه هاشمی رفسنجانی و به ریاست محمد صادق مشایخ و با حضور اعضای کمیسیون با موضوع "راهکارهای تقویت شورایاریها با حضور پر رنگ بانوان در جهت توسعه مدیریت شهری و ارتقاء سطح کیفی اقتصادی و کارآفرینی" برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در ابتدای جلسه، فائزه هاشمی رفسنجانی گفت : جهت تقویت شورایاریها باید ضمن شناسایی بانوان توانمند محلات و مناطق، از آنان دعوت کنیم تا کاندیدای انتخابات شورایاریها شوند و نیز بویژه از بانوان قویا دعوت کنیم تا با حضور پر رنگ خود در انتخابات شورایاریها، باعث ورود بانوان شاخص مناطق به شورایاریها شده تا ضمن کسب تجربیات مفید مدیریتی، از سکوی مناسب شورایاریها جهت گذراندن سلسله مراتب مدیریتی استفاده کرده و راه ارتقا جایگاه مدیریتی بانوان و کارآفرینی آنان فراهم شده و از سوی دیگر بر کیفیت مدیریت شورایاریها افزوده شود.
رئیس کانون زنان حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: بانوان ثابت کرده اند از سلامت ویژه ای در مدیریت سازمانها و نهادها برخوردارند.
در رابطه با اصلاح ساختار شورایاریها می بایست به اصلاح آئین نامه شورایاریها پرداخت که در این رابطه دو پیشنهاد ارائه کرده ایم :
1-شورایاریها مسوولیت اجرایی نداشته باشند.
2-اعضای شورایاریها نتوانند اقوام و آشنایانشان را به شورایاریها وارد کنند.
ضمن اینکه انتصابیها نیز نباید به شورایاریها ورود کنند.
با این اصلاحات قطعا شورایاریها بازوی توانمند و مطلوبی جهت توسعه مدیریت شهری خواهند شد که می توانند کمک شایانی به شورای اسلامی شهر نمایند.
محمد صادق مشایخ، رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان نیز گفت : باید  شورایاری ها را بیشتر به مردم معرفی کرد و تبلیغات گسترده برایش صورت گیرد. هم اکنون نهاد حامی و پشتیبان شورای شهر ، شورایاریها هستند. فلذا باید بیش از پیش در جهت تقویت آن گام نهاد. بانوان کارآفرین و مدیر را باید حمایت کرد تا حضوری پر رنگ در شورایاریها پیدا کنند.لازم است شورایاریها را با نگاه شایسته سالارانه تقویت و حمایت کرد. احزاب در این راستا وظیفه سنگینی دارند تا افراد شایسته و علاقه مند را برای کاندیداتوری در انتخابات شورایاریها بسیج کنند.
فاطمه شعبانی هم گفت : باید انتخابات شورایاریها تنها بر اساس تخصص و شایستگی صورت پذیرد.مسیر قانونی برگزاری انتخابات شورایاریها نیز باید با درایت و تلاش نمایدگان مجلس شورای اسلامی طی شود.
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود : باید از انحصار قدرت در شورایاریها پرهیز گردد . از سوی دیگر شورایاریها باید به بر قراری نشاط شهری ، به ویژه در پایان هفته ها اقدام کنند.
همچنین زهرا جواهریان، مشاور اقتصادی معاونت زنان ریاست جمهوری گفت : باید از زنان توانمند حمایت کنیم تا برای کاندیداتوری و حضور در شورایاریها اقدام کنند و آنان را برای فعالیت جدی در شورایاری ها ترغیب نمود.ضمن آنکه تبعیض باید در انتخابات شورایاریها حذف شود.
سید محمد هاشمی اصفهانی گفت : در جهت توسعه مدیریت شهری و انسجام آن باید بر تقویت شورایاریها تمرکز کرد و الا چیزی جز سمنها نداریم.
مشاور اسبق وزیر نفت افزود: اشتباهی صورت گرفت که در زمان احمدی نژاد ، هیات امنا به شورایاریها راه یافتند. هیات امنا از مجموعه شورایاریها باید حذف شوند.
فائزه توکلی نیز گفت : در راستای تقویت شورایاریها باید شبکه سازی صورت گیرد و به ویژه از کاندیداتوری بانوان برای حضور در شورایاریها باید حمایت کرد.
همچنین فاطمه رمضانزاده گفت : شورایاریها سکویی است برای آماده شدن در حضور شوراها و نوعی انجمن داوطلبنه است.با توجه به آنکه تربیت سیستم مدیریتی باید از پایه صورت گیرد ، لذا بهترین فضا برای تربیت مدیران شورای شهر ، ابتدا حضور فعال در شورایاریهاست.لذا شورایاریها را باید تقویت کرد.
فریده اولاد قباد ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم گفت : نمایندگان در تلاشند تا قانون انتخابات شورایاریها را به تصویب برسانند .از طرفی لازم است تا با حضور پررنگ در انتخابات شورایاریها به تقویت شورایها پرداخت.
 
شایان ذکر است در این نشست این افراد حضور داشتند:
فریده اولاد قباد – رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی
سوسن باستانی – معاون راهبردی معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور
سید محمد هاشمی اصفهانی – مشاور اسبق وزیر نفت
زهرا جواهریان – مشاور اقتصادی معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور
رمضانعلی صادق زاده – قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش وزارت صمت
فاطمه رمضانزاده – عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی
ایرج حسابی- عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا
ناهید کشاورز فرد – مدیر صندوق کارآفرینی امید
غلامعلی ریاحی – حقوقدان و مشاور اسبق سازمان بازرسی کل کشور
محمد قلی یوسفی – استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی
فاطمه شعبانی – عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق
مژده صفائی – عضو حزب کارگزاران سازندگی
شهریار عامری – استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر
فائزه توکلی – محقق پژوهشگاه علوم انسانی ایران
قاسم خرمی – مدیرکل روابط عمومی وزارت صنایع و معادن در دولت اصلاحات
ثریا دانا – کارشناس وزارت راه ، مسکن و شهرسازی
یاسر فیاض بخش – عضو بنیاد امید ایرانیان
عابد مشایخ – دبیر کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان
کد مطلب: 103331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *