۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
کواکبیان در جمع داوطلبان شورایاری شهرری:

شورای شهر تهران اختیارات بیشتری به شورایاری‌ها تفویض کند

صداوسیما به جای ساخت سریال‌های خاص، انتخابات شورایاری‌ها را تبلیغ کند
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: صداوسیما به جای ساخت سریال‌های خاص، انتخابات شورایاری‌ها را تبلیغ کند.
شورای شهر تهران اختیارات بیشتری به شورایاری‌ها تفویض کند
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: صداوسیما به جای ساخت سریال‌های خاص، انتخابات شورایاری‌ها را تبلیغ کند.
به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان شامگاه سه‌شنبه در همایش بزرگ همیاران محلات در شهرری با اشاره به اینکه اصل هفتم قانون اساسی به صراحت بر وجود شورا در کشور، استان، شهر، بخش و محلات تاکید دارد اظهار داشت: قوانین اجرایی متناسب با شوراهای محلات هنوز مورد تدوین قرار نگرفته است و در این راستا نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد ساز و کار قانونی برای شورایاری‌ها هستند.
کواکبیان با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران باید نگاه جدی‌تری به شورایاری‌ها داشته باشند و بخشی از وظایف خودشان را به شورایاری‌ها تفویض کنند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کلانشهر تهران در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کنند که این موضوع به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی ایران نیست.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: شورایاری‌ها مظهر مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش هستند و همانطور که در اصول هفتگانه شورا در قانون اساسی پیش بینی شده است، تفویض اختیار به این نهاد و تمرکززدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه، یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است و برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها، گامی در این جهت می‌باشد.
کواکبیان با اشاره به اینکه منتخبین مردم در این انتخابات به‌عنوان اعضای شورایاری و حلقه ارتباطی میان شهروندان محله و شورای شهر و شهرداری جایگاه خاص خود را دارا هستند و قطعاً می‌توانند ضمن معرفی پتانسیل‌های محلات خود به تصمیم‌گیران مدیریت شهری و شورای شهر کمک کنند، مشکلات محلات را به مدیریت شهری منتقل کنند و زمینه مشارکت عمومی برای اداره محلات را فراهم سازند گفت: انتخابات شورایاری‌ها نیاز به تبلیغ دارد و صدا و سیما به جای ساخت سریال‌های خاص، انتخابات شورایاری‌ها را تبلیغ کند به ویژه شبکه  5 سیما که مخصوص استان تهران است.
باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج بدعهدی، تخریب و فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی افزود: شوراها رکن مردم نهاد جمهوری اسلامی در کنار قوای سه گانه و نیروهای مسلح هستند و در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق و استدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند لذا کلانشهر تهران با ۳۵۲ محله باید به این میزان هم شورای محله داشته باشد که متأسفانه هنوز این امر مهم آنگونه که باید محقق نشده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه‌های انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی در قانون مشخص شده است و نیاز به تغییر قانون دارد گفت: تشکیل شورای مستقل برای شهرری و تجریش اشکال قانونی ندارد و وزارت کشور می‌تواند برای دو منطقه یک و 20 تهران شهردار مستقل تعیین کند البته ما در این زمینه نیز همانند موضوع شورایاری‌ها در این مدت باقی مانده از عمر مجلس دهم پیگیر این موضوع خواهیم بود.
 
کد مطلب: 111782
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *