۰
جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۱
کواکبیان در افتتاحیه دومین نمایشگاه «جایگاه‌داران سوخت»:

هیچکس در مجلس مخالف سهمیه‌بندی بنزین نیست

دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه‌داران سوخت و صنایع وابسته پنج‌شنبه در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد و تا پنجم اسفندماه پذیرای علاقه‌مندان است.
هیچکس در مجلس مخالف سهمیه‌بندی بنزین نیست
دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه‌داران سوخت و صنایع وابسته پنج‌شنبه در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد و تا پنجم اسفندماه پذیرای علاقه‌مندان است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هدف از برگزاری دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و پیوند صنعت و دانشگاه، با حضور مجموعه‌ای از شرکت‌های تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خارجی فعال در این حوزه است.
در این نمایشگاه بیش از 60 شرکت داخلی و 12 شرکت خارجی از کشور‌هایی همچون ژاپن، مالزی، ترکیه وغیره در این نمایشگاه حضور دارند؛ همچنین پنج هیات تجاری از کشور‌های منطقه برای مذاکره با تولیدکنندگان ایرانی به تهران آمده‌اند.
«مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه‌داران سوخت گفت: در مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه 1398 ادامه دارد و تا کنون دولت و کمیسیون تلفیق موافق افزایش قیمت بنزین در سال آینده نبوده‌اند.
وی افزود: البته هیچ کس مخالف سهمیه‌بندی بنزین و احیای کارت‌های سوخت و کنترل مصرف بنزین نیست.
به گفته وی، روزانه 9 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که برای مقابله با آن باید دولت کنترل‌های لازم را انجام دهد و مجلس نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.
این نماینده مجلس در خصوص اینکه قیمت بنزین چقدر باید باشد، گفت: برخی می‌گویند قیمت بنزین در منطقه بیشتر است و این امر موجب قاچاق می‌شود، برای حل این مشکل باید پایه پولی را اصلاح و پول ملی را تقویت کنیم.
کواکبیان گفت: زمانی نرخ ارز 3600 تومان بود و حالا افزایش یافته است، شاید اگر بر آن اساس نرخ قبلی ارز حساب کنیم باید قیمت بنزین را تا حدودی افزایش دهیم اما نه 6 هزار تومان.
وی تاکید کرد: همه همت ما این است که بیشترین منافع به مردم برسد و در بحث کلان افزایش قیمت بنزین باید کاری را انجام داد که مردم بیشترین نفع را داشته باشند.
این نماینده مجلس درباره مشکلات جایگاه داران سوخت گفت: برخی از این مشکلات صنفی است و باید بین خود آنها برطرف شود.
همچنین در این مراسم «بهمن حسین زاده» سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی نیز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته، گفت: حدود 6800 جایگاه سوخت در کشور داریم و بین 70 میلیون لیتر بنزین و 30 میلیون مترمکعب گاز در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه قرار دادن هر چه بیشتر جدیدترین تولیدات داخلی و خارجی صنایع مرتبط با صنعت جایگاه‌داری در معرض دید جامعه است و بر این اساس از متخصصان دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند.

 
کد مطلب: 103349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *