۱
۰
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۲
کواکبیان در نطق میان دستور صحن علنی مجلس خواستار شد:

تشکیل فوری نشست مشترک قوای سه‌گانه در مجلس برای تصمیم کارشناسانه قیمت بنزین

امیدوارم شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه هرچه سریع‌تر تعطیل شود
دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور صحن علنی مجلس، خواستار تشکیل فوری نشست مشترک قوای سه‌گانه در مجلس برای تصمیم کارشناسانه قیمت بنزین شد.
تشکیل فوری نشست مشترک قوای سه‌گانه در مجلس برای تصمیم کارشناسانه قیمت بنزین
دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور صحن علنی مجلس، خواستار تشکیل فوری نشست مشترک قوای سه‌گانه در مجلس برای تصمیم کارشناسانه قیمت بنزین شد.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، متن کامل نطق رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله
اذا کان امرائکم خیارکم واغنیاءکم سمحائکم و امور کم شورای بینکم فظهر الارض خیرلکم من بطنها»
با تبریک اعیاد ماه ربیع مولود عظیم الشان این ماه مبارک حضرت نبی مکرم اسلام و پیامبر رحمت و عطوفت و رسول مهربانی‌ها می‌فرماید: اگر زمامداران شما برگزیدگان شما باشند و ثروتمندان شما افراد گشاده دست و بزرگوار شما باشند و کارهایتان براساس شور و مشورت بین شما صورت گیرد زندگی برروی زمین برای شما بهتر از مرگ است و اگر برعکس باشد یعنی اگر دست‌اندرکاران شما افراد شرور و ثروتمندان شما افراد بخیل شما باشند و امور شما از طریق شور و مشورت نباشد حتما مردن شما بهتر از زندگی برروی زمین است. امروز از بحث‌های بین‌المللی و سیاست داخلی و عرصه دیپلماسی می‌گذرم و صرفا می‌خواهم در مورد افزایش قیمت بنزین سخن گفته و به اصطلاح می‌خواهم خطبه بنزینیه بخوانم.
ما به رهنمودهای مقام معظم رهبری احترام می‌گذاریم و از مطرح کردن طرح سه فوریتی بازگشت قیمت بنزین به همان قیمت‌های قبل از مصوبه سران سه قوه صرف نظر کردیم اما در این فرصت کوتاه 8 نکته را متذکر می‌شوم.
اولا: مردم سرافراز ایران قطعا می‌دانند که نمایندگان مجلس هیچ دخالتی در تصمیم‌گیری افزایش 300 درصدی قیمت بنزین نداشته‌اند و حتی چند ماه قبل با اکثریت آرا در جلسه غیرعلنی با هرگونه افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده بودند و به دولت توصیه کرده بودند افزایش قیمت‌ها را در قالب بودجه 1399 مطرح کنند لذا نباید برای اجرای چنین تصمیمی به نمایندگان خانه ملت اعتراض کنند.
ثانیا: اینجانب چندین‌بار در صحن علنی مجلس تذکر داده‌ام که متاسفانه حتی نمایندگان محترم مجلس هم بی‌توجهی کردند و آن وجود شورایی است به نام شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه که از لحاظ قانون اساسی هیچ جایگاهی ندارد. گفته می‌شود این شورا موقتی است و پس از رفع تحریم‌ها تعطیل خواهد شد! راستی مگر با وجود ترامپ نامتعادل حالا حالاها قرار است تحریم‌ها برداشته شود؟
لذا امیدوارم برای اثبات در راس امور بودن مجلس هرچه سریعتر این شورای محترم با فرمان مقام معظم رهبری منحل شود.
ثالثا: چرا شورای هماهنگی سران سه قوه و به طور مشخص رئیس مجلس که نه به صفت شخصی بلکه به نمایندگی از 290 نفر در آن شورا شرکت می‌کنند برای اتخاذ چنین تصمیمی هیچ مشورتی با خانه ملت نداشته است مگر شما از مشورت با مجلس شورا چه ضرری کرده‌اید؟
به ویژه آنکه آقایان از رویکرد مجلس و مخالفت اکثریت نمایندگان اطلاع داشته‌اند؟
رابعا: هنوز هم دیر نشده است پیشنهاد می‌کنیم در نشست مشترکی با حضور رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه ابعاد مختلف و چند وجهی این موضوع بررسی شود و با کارشناسی دقیق‌تری شاید تصمیم بهتری اتخاذ شود.
خامسا: از وزیر کشور می‌پرسم آیا نیروهای مقتدر انتظامی به اندازه کافی آموزش دیده‌اند که فرق بین مردم عادی و آشوبگران را از هم تفکیک نمایند. ما هم متاسفیم که عده‌ای در این موضوع در برخی شهرها جان باخته‌اند.
اما راستی اگر مردم عادی بخواهند یک اعتراض مدنی معمولی به این تصمیم غیرکارشناسی داشته باشند باید به کجا بروند؟ مگر قرار نبود وزیر کشور در تهران و کلانشهرها اماکنی را برای تجمعات اعتراض آمیز مردم مشخص کرده و امنیت آن را حفظ کند؟
پس چرا لایحه فوری به مجلس تقدیم نمی‌شود؟ چرا پس از تفسیرهای غیرحقوقی و بدون وجاهت دیوان عدالت اداری در این زمینه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؟
سادسا: امثال پمپئو و منافقان و سلطنت طلبان و مزدوران خارج‌ نشین بدانند این ملت علی‌رغم فشارهای حداکثری و ظالمانه و یک جانبه آمریکا و برخی بی‌تدبیر‌ی‌های داخلی همچنان برسر میثاق با شهدای والامقام برای حفظ نظام مبتنی بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت محکم و استوار ایستاده است.
سابعا: از دولت و وزیر ارتباطات می‌خواهم هرچه سریعتر مشکل اینترنت را رفع نمائید تا بیش از این مانع کسب و کار مردم و برخی آژانس‌های مسافری نشوند.
ثامنا: امیدوارم همانگونه که دولتمردان می‌گویند منابع حاصل حتما به جیب 60 میلیون نفر واریز شود و از هرگونه افزایش کالا و خدمات دیگر جلوگیری شود و به صورت شفاف گزارش نحوه توزیع یارانه‌ها به مردم داده شود.
در پایان به دلیل کوتاهی فرصت نکاتی هم در بحث مبارزه با فساد داشتم که ان‌شاءالله در دیدار فردا شب فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با رئیس قوه قضائیه مطرح خواهم کرد.
 
کد مطلب: 118386
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در یک کلام این اقدام یک زدو بند بین لاریجانی و روحانی بوده است !