۰
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰

واکنش تند کشورهای تحریم کننده به بیانیه قطر

چهار کشور تحریم کننده قطر(عربستان، امارات، بحرین و مصر) امروز(جمعه) در واکنشی تند به بیانیه قطر تاکید کردند که اقدامات اتخاذ شده بر ضد قطر ، تحریم است نه محاصره.
چهار کشور تحریم کننده قطر(عربستان، امارات، بحرین و مصر) امروز(جمعه) در واکنشی تند به بیانیه قطر تاکید کردند که اقدامات اتخاذ شده بر ضد قطر ، تحریم است نه محاصره.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه بحرینی 'اخبار الخلیج'، کشورهای تحریم کننده در بیانیه ای، که 'یوسف عبد الکریم بوجیری' نماینده دائم بحرین در سازمان ملل آن را ایراد کرد، مدعی شدند که اقدامات اتخاذ شده بر ضد قطر تحریم است و آن طور که دوحه ادعا می کند محاصره نیست.
عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابطشان را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با این کشور بستند.
قطر همواره اتهام حمایت از تروریسم را تکذیب کرده است.
در این بیانیه ادعا شد: تحریم ها در راستای تلاش های چهار کشور برای مبارزه با تروریسم و برای حمایت از امنیت ملی خود در برابر سیاست ها نامسؤولانه طرف قطری در برهم زدن امنیت و ثبات کشورهای ماست.
نماینده دایم بحرین در سازمان ملل افزود: ما در بسیاری از مناسبت ها اعلام کرده ایم که تحریم ها به هدف حمایت از امنیت ملت ها است و زمانی که دولت قطر از حمایت و تامین مالی تروریسم دست بردارد، این تحریم ها هم پایان می پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: بارها تاکید کرده ایم که ما آماده همکاری مثبت با میانجیگری کویت برای پایان دادن به این بحران سیاسی هستیم و با تلاش های قطر برای بین المللی کردن موضوع مخالفیم چرا که این اقدامات نتیجه ای جز طولانی کردن این بحران در بر نخواهد داشت.
'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' وزیرخارجه قطر دوشنبه گذشته در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با تاکید بر اینکه محاصره قطر در حق شهرند قطری اعمال شده، خواستار رسیدگی مقامات بین المللی در این باره شد.
وی اقدامات برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس را مخالف موازین حقوق بشر و تهدیدی برای ساختار اجتماعی و روابط انسانی دانست.
کد مطلب: 103758
برچسب ها: قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *