۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
عضو جبهه ایستادگی در گفت و گو با پایگاه خبری "فریادگر":

اصلاح طلبان بیشتر می توانند منشا خدمت به مردم باشند

مسلط شدن اصولگرایان افراطی بر کشور خطرآفرین است
اصلاح طلبان بیشتر می توانند منشا خدمت به مردم باشند

اصلاح طلبان می توانند منشا خدمات بیشتری به مردم، کشور و نظام باشند تا اینکه اصولگرایان تندرو و رادیکال بخواهند با تفکر افراط گرایانه، خودشان را مسلط بر اوضاع بدانند.
سید ابوالقاسم رئوفیان عضو جبهه ایستادگی در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با اشاره به اختلاف بین اصولگرایان، گفت: اختلافات بین اصولگرایان وجود داشته و پدیده جدیدی نیست. تا حدی می توان گفت که این اختلافات طبیعی است و تا مادامی که این اختلافات روند طبیعی دارد جای نگرانی نیست به این دلیل که می توان با رایزنیها و مذاکرات به نقاط مشترک بیشتری دست پیدا کرد. وی در عین حال برخی از اختلافات ریشه ای بین اصولگرایان را محل آسیب دانست و اظهار داشت: برخی اختلافات ریشه ای است و اختلافات این چنینی محل آسیب است. به واقع امروز جبهه بزرگ اصولگرایی در معرض چنین آسیبی قرار گرفته است. برخی ادبیات که از سوی تعدادی از مدعیان اصولگرایی به خدمت گرفته می شود چه درمحاوره و گفت و گوی با مردم، چه در نحوه برخورد و مواجهه با دیگر مسئولین در سطوح مختلف جزو مبانی اصولگرایی نیست. وی افزود: این اختلافات کم کم منجر به جنگ لفظی شده و در برخی مواقع شاهد ابراز این اختلافات به شیوه مکاتبه ای نیز هستیم که در عرصه مطبوعات و رسانه ها خودش را نشان داده است. لذا بزرگان اصولگرا و مدعیان اصولگرا تا مادامی که ادبیاتی را مبتنی بر مبانی اصولگرایی اتخاذ نکنند و توپ را به زمین یکدیگر بیاندازد و خودشان را مبرا از هر خطا و دیگر افراد را منشا اتفاقات جاری بدانند طبیعی است که هیچگاه اتفاق و همدلی به وجود نمی آید. دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه باید بپذیریم هر کدام به میزانی در رفتار و گرفتارمان ایراد وجود دارد، گفت: اینکه ما در بعضی مواقع و در ارتباط با برخی از موضوعات مانند برنامه و بودجه و در مواضع نیروی انسانی تقصیر را به گردن دیگران بیاندازیم و خودمان را مبرای از هر گونه تقصیر بدانیم این روش اصولگرایی نیست.
وی در رابطه با منشا اختلافات ریشه ای بین اصولگرایان، ابراز داشت: اختلاف از آنجا ریشه می گیرد که هر کدام از طیفهای اصولگرا به زعم خودشان از آن تعریفی دارند. در حقیقت ریشه اختلافات به نوع برداشتهای افراد از اصولگرایی مربوط می شود. برخی این برداشتها را درست می دانند ولی در هنگام محک زدن، آنچه که باید در جریان اصولگرایی اتفاق بیافتد غلط از آب در می آید. رئوفیان ادامه داد: در شعارها وحدت وجود دارد ولی برداشتها متقاوت است. در برداشتها برخی مواقع آنقدر اختلافات زیاد است که نمی توانند در نقطه ای به یکدیگر برسند. وی در رابطه با وجود طیفهای مختلف در جریان اصولگرایی اظهار داشت: در جبهه بزرگ اصولگرایی طیفهایی وجود دارند که روی بستر جریان اصولگرایی حرکت نمی کنند. زمانیکه برداشتها از سوی فعالان سیاسی در طیفهای اصولگرا برخاسته از نوع اندیشه ای باشد که در جریان اصولگرایی وجود دارد اختلاف به آن معنا شکل نخواهد گرفت. وی در رابطه با عدم حضور اصلاح طلبان در بستر قدرت تاکید کرد: عدم وجود اصلاح طلبان در بستر قدرت خساراتی را به کشور وارد خواهد ساخت. وی با بیان اینکه معتقدم اصلاح طلبان می توانند منشا خدمت بیشتری به مردم، کشور و نظام باشند، گفت: اصلاح طلبان می توانند منشا خدمات بیشتری به مردم کشور و نظام باشند تا اینکه اصولگرایان تندرو و رادیکال بخواهند با تفکر افراط گرایانه خودشان را مسلط بر اوضاع بدانند. رئوفیان مسلط شدن اصولگرایان افراطی و رادیکال را بر کشور خطر آفرین دانست. وی در رابطه با حضور اصلاح طلبان و کم شدن اختلافات بین اصولگرایان گفت: زمانیکه فعالان اصلاح طلب در بستر قدرت و کرسیهای قدرت مشروط به اینکه قدرت را برای خدمت بخواهند قرار داشته باشند اختلافات بین اصولگرایان کمتر خواهد شد. وی در پایان خاطر نشان کرد: در جبهه بزرگ اصولگرایی به لحاظ اختلافات و تفاوتی که در نوع نگرش و بینش وجود دارد، امکان دارد مسائلی به وجود آید که اسم آن را نتوان اختلاف گذاشت. به واقع باید گفت این احتمال وجود دارد که در آن صورت مسائلی بزرگتر از اختلاف به وجود آید و خطر آفرین باشد. عدم حضور اصلاح طلبان می تواند یکی از عوامل شدت گرفتن این اختلاف باشد.

کد مطلب: 10381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *