۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۱

ايتاليا خواستار ايجاد اتحاديه بانکداري در منطقه يورو شد

لابی اقتصادی ایتالیاروز شنبه خواستار اجرای هر چه سریعتر تصمیم ماه گذشته نشست سران اتحادیه اروپا در خصوص ایجاد یک اتحادیه بانکداری در منطقه یورو شد.
اداره پژوهشهای لابی اقتصادی «کانفینداستریا» در این باره اعلام کرد: «اتحادیه بانکداری منطقه یورو باید زودتر از آنچه که در تصمیم گیری های ماه ژوئن پیش بینی شد راه اندازی شود. »
بـه گـزارش خبرگـزاری رویترز از میلان، اعلام این موضوع در حالی است که ایتالیا و سایر کشورهای حاشیه منطقه یورو از لحاظ اعتبار اقتصادی تحت فشار شدید قرار دارند.
«ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا پیشتر روز پنجشنبه وعده داد هر آنچه در توان دارد به کار بندد تا از فروپاشی منطقه یورو جلوگیری کند.
کانفینداستریا در این باره اعلام کرد: «مداخله بی سابقه بانک مرکزی اروپا و اعطای دو وام سه ساله باعث پیشگیری از سقوط ناگهانی ارزش یورو شده است. اما این اقدام دیگر کفایت نمی کند.»
بر اساس اعلام کارشناسان، خرید گسترده اوراق قرضه دولت ایتالیا و سایر کشورهای بحران زده اروپایی می تواند وضعیت نابسامان بانکهای این کشورها را حل کند و فاصله آنها را با اقتصادهای برتر اروپا کاهش دهد. از جمله این کشورهای بحران زده می توان به پرتغال، ایرلند، ایتالیا، یونان و اسپانیا اشاره کرد.لابی اقتصادی ایتالیا
کد مطلب: 1041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *