۱
۰
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۴

دو تفاهم نامه ریلی در گیلان امضاء شد

تفاهم نامه احداث راه آهن رشت - آستارا بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و قرارگاه خاتم الانبیاء و نیز تفاهم نامه احداث خط ریلی رشت - انزلی بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و منطقه آزاد انزلی امضاء شد.
تفاهم نامه احداث راه آهن رشت - آستارا بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و قرارگاه خاتم الانبیاء و نیز تفاهم نامه احداث خط ریلی رشت - انزلی بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و منطقه آزاد انزلی امضاء شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در حاشیه مراسم افتتاح رسمی راه آهن قزوین - رشت که عصر چهارشنبه با حضور رئیس جمهوری انجام شد؛ تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن رشت - آستارا بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و همچنین تفاهم‌نامه اتصال راه‌آهن رشت - انزلی به بندر کاسپین بین سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضاء شد.
راه آهن قزوین - رشت عصر چهارشنبه با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران راه اندازی و به طور رسمی بهره برداری شد.
در این مراسم میهمانانی از کشورهای آذربایجان، عراق، پاکستان ، افغانستان، ارمنستان، هندوستان، اوکراین، بلاروس، لتونی، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و سوریه نیز حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین-رشت به صورت یک خطه، بـا سرعـت 160 کیلومتر برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه استان قزوین آغاز شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه می شود که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در غربی ترین نقطه گیلان می رسد. همچنین تعداد 9 ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر ساخته و پیش بینی شده است.
این طرح افزون بر آن که از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های قزوین و گیلان اهمیت دارد، از حیث ایجاد کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.
ساخت پروژه راه آهن قزوین - رشت از سال 1385 آغاز و در قالب هشت قطعه کار شده است؛ این خط آهن قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار حمل و سه میلیون و 800 هزار مسافر جابه جا کند.
راه آهن قزوین - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته شده است.
برای احداث راه آهن قزوین - رشت بیش از 25 کیلومتر تونل، حدود 9 کیلومتر پل بزرگ، 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام و افزون بر یک هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شده است که با قیمت گذاری روز، حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
اول آذرماه امسال قطار قزوین - رشت حرکت آزمایشی خود را با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از ایستگاه قزوین آغاز کرده بود.
رئیس جمهوری، جمعی از وزیران و اعضای هیأت دولت امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) مهمان گیلانی ها هستند.
کد مطلب: 104156
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی رئیس جمهور گفت: پنج نفر از رهبران دنیا واسطه دیدار من با دونالد ترامپ شدند به آنها گفتم ما هم از میز مذاکره فراری نداریم اما شرایط و زمان را مناسب نمی‌بینم.

آقای روحانی،
شرایط و زمان مناسبتر از همین الآن نصیبمان نمی شود، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، نوربالا را بزنید تخت گاز خودتان را به میز مذاکره برسانید ملت پشتیبان‌تان است.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،