۰
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶

پروین: مسئولان از علی کریمی حمایت نکردند

سرمربی پیشین تیم های ملی و پرسپولیس گفت: علی کریمی همه اعتبار خود را برای تیم فوتبال سپیدرود رشت گذاشت اما هیچ مسئولی از او حمایت نکرد.
سرمربی پیشین تیم های ملی و پرسپولیس گفت: علی کریمی همه اعتبار خود را برای تیم فوتبال سپیدرود رشت گذاشت اما هیچ مسئولی از او حمایت نکرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پروین عصر پنجشنبه در هجدهمین آیین سالگرد درگذشت غلامرضا صومی بنیانگذار باشگاه سپیدرود در رشت اظهار کرد: باید همه کمک کنند تا این تیم پرطرفدار سقوط نکند و در لیگ برتر ماندگار شود و گرنه با سقوط به لیگ دسته یک، بازگشت به لیگ برتر بسیار سخت خواهد بود و همه باید کمک کنیم و تمامی مسئولان این استان و رشت باید دست به دست هم دهند.
وی ادامه داد: مرحوم غلامرضا صومی برای تشکیل سپیدرود رشت زحمات فراوانی کشید و با توجه به اینکه 10 هفته تا پایان رقابت های لیگ برتر باقی مانده، با حمایت از این تیم و ماندن سپیدرود در لیگ برتر، زحمات بنیانگذار این باشگاه را ارج نهیم.
پروین بیان کرد: خوشحالم که در این برنامه حضور یافته ام و مرحوم صومی زحمت های بسیاری برای فوتبال این استان به خصوص فوتبال رشت کشید.
مهدی خباز یکی از مربیان پیشکسوت استان گیلان نیز در این آیین گفت: مرحوم صومی همه فاکتورهای مدیریت را داشت و از لحاظ اخلاقی به گونه ای بود که هم اینک باز مردم و فوتبال دوستان به یادش هستند چون با خصایل اخلاقی خوبی که داشت، هنوز در دل هواداران زنده است.
در هجدهمین سالگرد درگذشت مرحوم غلامرضا صومی که عصر پنجشنبه بر مزار آن مرحوم در تازه آباد رشت برگزار شد؛ پیشکسوتان، مربیان و بازیکنان فوتبال و تعدادی از اعضای شورای شهر رشت حضور داشتند.
مرحوم غلامرضا صومی در سال ۱۳۴۷ تیم فوتبالی را با نام «سلامت‌بخش» رشت تشکیل داد که این نام برگرفته از یک باشگاه بدنسازی و کشتی زورخانه‌ای بود که در محله سبزه میدان این قرار داشت و در بدو تاسیس در فوتبال محلات شرکت و بلافاصله به لیگ باشگاه ‌های رشت صعود کرد.
در لیگ رشت تیم‌ هایی نظیر تاج رشت، ایرانمهر، همایون، دارایی رشت و پاس رشت نیز حضور داشتند و در سال ۱۳۵۲ قرار شد نخستین دوره مسابقات لیگ کشوری فوتبال برگزار شود تا فوتبال از حالت محلات خارج شود و به سمت حرفه‌ای پیش رود به همین علت در سال ۱۳۵۲ همچون سایر باشگاه ها، نام سپیدرود برای این باشگاه انتخاب شد.
علی کریمی که مالکیت باشگاه سپیدرود رشت و سرمربی گری این تیم را بر عهده داشت، اوایل اسفند جاری در نامه ای به هیات فوتبال گیلان، اعلام کرد که قصد واگذاری امتیاز این باشگاه و جدایی از هدایت این تیم را دارد و پس از آن، همه امور سپیدرود را توسط وکیل خود به اداره ورزش و جوانان استان سپرد.
سپیدرود اکنون با انجام 20 بازی و 12 امتیاز، در جایگاه پانزدهم جدول 16 تیمی لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد.
کد مطلب: 104197
برچسب ها: علی کریمی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *