۰
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

بورس کم‌رمق ماند

امروز نیز در بسیاری از سهم‌های بزرگ، عرضه‌ها از تقاضا پیشی گرفت. در نهایت با وجود افزایش ۱۰۸ واحدی نماگر اصلی بازار شاخص کل هم وزن ۱۷ واحد افت کرد.
امروز نیز در بسیاری از سهم‌های بزرگ، عرضه‌ها از تقاضا پیشی گرفت. در نهایت با وجود افزایش ۱۰۸ واحدی نماگر اصلی بازار شاخص کل هم وزن ۱۷ واحد افت کرد.
به گزارش ایسنا، در اولین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته شاخص کل با روند افزایشی مواجه شد، اما شاخص کل هم وزن در جهت عکس پیش رفت.
در عین حال در میانه ساعات معاملات شاخص هم‌وزن توانست مثبت شود ولی در پایان بار دیگر روند نزولی به خود گرفت و بیش از ۱۷ واحد کاهش یافت و در نهایت در تراز ۳۰ هزار و ۸۴۳ واحدی نشست.
شاخص آزاد شناور نیز با ۱۵۲ واحد رشد تا رقم ۱۸۲ هزار و ۲۶۱ بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۶۴ و ۶۸۱ واحد رشد کردند.
امروز نمادهایی در گروه عرضه برق، گاز و بخار آب گرم، بانک و مؤسسات اعتباری، فلزی و محصولات شیمیایی بیشترین تأثیر را در نوسانات شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوری که پتروشیمی مبین، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی جم سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت بالا هدایت کنند، در عین حال ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، بانک صادرات و پالایش نفت اصفهان تأثیر کاهشی روی شاخص بازار سرمایه داشتند.
در این روزها بسیاری از سهامداران اقدام به عرضه سهم‌های خود می‌کنند و این موضوع باعث شده کف عرضه نسبت به تقاضا رشد بیشتری داشته باشد. همچنین تسویه اعتباری کارگزاری‌ها تا بیستم اسفندماه ادامه خواهد داشت و در نتیجه افزایش عرضه‌ها نسبت به تقاضا می‌تواند تا این تاریخ ادامه‌دار باشد.
در گروه محصولات شیمیایی نوسان قیمت سهم‌ها اکثراً کمتر از دو درصد به سمت بالا و پایین بود، در این گروه ارزش معاملات به بیش از ۴۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱۲۰ میلیون سهم و اوراق مالی را ثبت کردند.
امروز در گروه قند و شکر نیز شاهد افت یکدست قیمت‌ها بودیم؛ به طوری که تقریباً تمام سهم‌های این گروه در قیمت پایانی بیش از چهار درصد افت قیمت داشتند. در بسیاری از سهم‌های این گروه شاهد صف‌های فروش بودیم و ارزش معاملات در این گروه به سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.
اما در گروه خودرو و ساخت قطعات قیمت‌ها عمدتاً کمتر از یک درصد با رشد مواجه شد. در این گروه ۴۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۰۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲.۶ میلیون سهم و اوراق مالی در ۱۳۴ هزار و ۱۹۱ نوبت دادوستد بود.
آیفکس نیز امروز بیش از ۱۳ واحد افت کرد و به ۲۰۵۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۵۷۳ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات این بازار به رقم ۶۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
کد مطلب: 104271
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *