۰
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰

پیش‌بینی بورس فردا

 شاخص تغییر کانال می‌دهد؟
شاخص کل بورس تهران امروز هم روی مدار نزول بود و وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد. با وجود تغییر کانال شاخص می‌توان به رشد آن امیدوار بود؟
پیش‌بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز شنبه ۱۹ شهریور ماه نزولی بود و به واسطه همین نزول تغییر کانال داد.
شاخص کل بورس تهران امروز با افتی بالغ بر یک درصدی به کار خود پایان داد. کاهش بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل باعث شد تا بورس تهران بار دیگر به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگردد. این روند منجر به ثبت رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی برای شاخص کل بورس تهران شد. شاخص هم‌وزن نیز با افتی بیش از یک درصدی به محدوده ۴۰۵ هزار واحدی بازگشت
سال ۱۳۹۹ ریزش و سقوط بورس آغاز شد و به نوعی تا به امروز ادامه داشته است. در سال ۱۴۰۱ شاخص کل بورس در سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نوسان می‌کرد که امروز به واسطه افزایش صف‌های بازار به سطح یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی رسید.
هر تغییر کانال و افت بیشتر شاخص امید و اعتماد سهامداران را برای جبران زیان‌ و بازگشت اصل سرمایه‌شان از بین می‌برد. با این افت شاخص باید انتظار صف‌های بیشتری در بازار سرمایه داشتیم که این صف‌ها ناشی از ترس نزول و افت بیشتر است.
در حال حاضر بازار سرمایه از کمبود نقدینگی و اعتماد رنج می‌برد، از سوی دیگر عرضه‌های مختلف و فروش آبشاری نیز آسیب زیادی به بدنه بازار سرمایه وارد می‌کند.
عوامل مثبت تاثیرگذار روی بورس بسیار زیاداند؛ اما در شرایط فعلی بازار سرمایه وزن بیشتری به اخبار منفی می‌دهد. حتی گاها اخبار مثبت را منفی قلمداد می‌کند و در نتیجه شاهد افت بیشتر بورس هستیم.
پیش‌بینی بورس فردا
کارشناسان بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی عقیده داشتند که شاخص این هفته روند نسبتا منفی را تجربه می‌کند. در نتیجه نباید انتظار مثبت شدن شاخص کل را در این هفته داشته باشیم.
احتمالا در میانه هفته صف‌های بازار کمی تغییر کند و شاخص در آستانه کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار می‌گیرد. اما به طور کلی نباید در این هفته انتظار رشد و سودآوری شاخص و صنایع بازار سرمایه را داشت.
کد مطلب: 174152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *