۰
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹

۶ میلیارد دلار یا یورو اختلاس کذب است

دادستان تهران گفت: توجه به قانون، اعمال قانون و تحقق عدالت و ... باید خروجی تحول در قوه قضاییه باشد.
دادستان تهران گفت: توجه به قانون، اعمال قانون و تحقق عدالت و ... باید خروجی تحول در قوه قضاییه باشد.
به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی در گفت‌وگویی رادیویی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه رجب با اشاره به منشور مقام معظم رهبری گفت: مردمی بودن و انقلابی بودن و رفع مشکلات کار ما در دستگاه قضایی در دوره جدید است که  از طریق توجه به قانون و اعمال قانون و تحقق عدالت و ... باید خروجی این تحول باشد.
 رییس جدید قوه قضاییه از مدیران خواست که در این زمینه متمرکز شوند. امیدوارم مطالب ایشان عملیاتی شود و مردم احساس کنند که دستگاه قضایی آنقدر ظرفیت دارد که بتواند مشکلات موجود حل کند و با نخبگان ارتباط برقرار کند و سیاست‌های جدید خود را برای مردم تبیین کند زیرا مردم بسیاری از امور را نمی‌دانند و مردم به دستگاه قضایی امیدوار شوند.
دادستان تهران گفت: امیدوارم دوره جدید رییس جدید قوه قضاییه همراه با تحقق سه هدف عمده اعم از تحقق عدالت و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی و امیدبخشی و اعتماد مردم به دستگاه قضایی باشد و دستگاه قضایی در نقطه‌ای قرار گیرد که مردم احساس کنند که دستگاه قضایی ملجا همه کسانی است که به آنها ظلم شده است.
وی افزود: ایشان (رییس جدید قوه قضاییه) تاکید کردند که تحول باید در رفتار رخ دهد.
جعفری دولت آبادی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود طولانی بودن رسیدگی‌ها است.
وی درباره رقم واقعی پرونده پتروشیمی گفت: این پرونده از مهمترین پرونده‌هایی بوده که در سال ۹۱ در دادسرای تهران تشکیل شده و تحریم‌های امریکا در آن دوره آغاز شد. سال ۸۸ که شرکت پتروشیمی بازرگانی ایران واگذار می‌شود و کسانی که این شرکت را خریداری می کنند به لحاظ اقداماتی که انجام دادند این پرونده تشکیل می‌شود. اولا اختلاسی در کار نیست. اینکه روزنامه‌هایی تیتر کردند، ۶ میلیارد دلار یا یورو اختلاس، کذب است. یک شرکت خصوصی است و نمی‌تواند اختلاس کند. مجموع ۶ میلیارد دلاری که اعلام شد مجموع معاملات مالی این پرونده بوده است نه مجموع میزان رد مال پرونده.
کد مطلب: 104457
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *