۰
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷

تحریم آمریکا به داوران ایرانی رسید

علیرضا فغانی گفت: «به خاطر تحریم‌های آمریکا ما حق پوشیدن لباس‌های نایکی را نداریم. در جام ملت‌های اخیر هم که در امارات برگزار شد، ما حق نداشتیم نایکی بپوشیم، به همین خاطر آدیداس می‌پوشیدیم.»
علیرضا فغانی گفت: «به خاطر تحریم‌های آمریکا ما حق پوشیدن لباس‌های نایکی را نداریم. در جام ملت‌های اخیر هم که در امارات برگزار شد، ما حق نداشتیم نایکی بپوشیم، به همین خاطر آدیداس می‌پوشیدیم.»
به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «با فشار نایکی، کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران ایرانی را از پوشیدن پیراهن این کمپانی در مسابقات آسیایی منع کرده است. به این ترتیب ایرانی‌ها تنها داورانی هستند که در لیگ قهرمانان آسیا لباسی با برندی متفاوت می‌پوشند.
نایکی، اسپانسر کنفدراسیون فوتبال آسیاست و از سال‌ها پیش همه داورانی که در تورنمنت‌های این قاره سوت می‌زنند، لباس این کمپانی آمریکایی را به تن می‌کنند. با وجود عدم امکان فعالیت شرکت‌های آمریکایی در ایران، نایکی تا پیش از جام جهانی روسیه منعی برای همکاری با ورزشکاران ایرانی نداشت. در جام جهانی بود که اعلام شد این شرکت قرارداد رسمی‌اش را با سامان قدوس، ستاره ایرانی لیگ سوئد، فسخ کرده است. قدوس تنها بازیکن ایرانی بود که با قراردادی رسمی، کفش‌های نایک را می‌پوشید.
علیرضا فغانی، داور سرشناس ایرانی که بازی‌های مهمی مانند فینال المپیک، فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها و بازی رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۸ را سوت زده، تأیید می‌کند که نایکی او و همکاران ایرانی‌اش را از پوشیدن لباس‌های این کمپانی منع کرده است. او به خبرنگار همشهری‌ورزشی می‌گوید: «بله، به خاطر تحریم‌های آمریکا ما حق پوشیدن لباس‌های نایکی را نداریم. در جام ملت‌های اخیر هم که در امارات برگزار شد، ما حق نداشتیم نایکی بپوشیم، به همین خاطر آدیداس می‌پوشیدیم.»
فغانی یادآوری می‌کند که این محدودیت‌ها فقط برای داوران نیست و همه ورزشکاران ایرانی را شامل می‌شود.
او در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا بازی تیم‌های ملبورن ویکتوری استرالیا و دائی‌گو کره‌جنوبی را سوت زد. تصاویر نشان می‌دهد لباس‌هایی که به تن کرده، هیچ آرمی ندارد، این در حالی است که در دیگر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، از جمله بازی پرسپولیس با پاختاکور که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، داوران لباس‌هایی با آرم نایکی به تن داشتند.»
کد مطلب: 104512
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *