۰
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹

کسبه لاله زار جا به جا نمی شوند

شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه مردم بازیگر اصلی پروژه ها هستند در خصوص وضعیت پیاده راه لاله زار گفت: ساماندهی پیاده راه لاله زار باید با هماهنگی مردم، کسبه و اصناف انجام شود و قصدی برای بیرون بردن و جا به جایی اصناف این مسیر وجود ندارد.
شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه مردم بازیگر اصلی پروژه ها هستند در خصوص وضعیت پیاده راه لاله زار گفت: ساماندهی پیاده راه لاله زار باید با هماهنگی مردم، کسبه و اصناف انجام شود و قصدی برای بیرون بردن و جا به جایی اصناف این مسیر وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، علی محمد سعادتی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح اقدام های این منطقه شهرداری و برنامه های استقبال از بهار درباره بیرون رفتن برخی اصناف مرتبط با کسبه لاله زار به مکان دیگر افزود: این اصناف در بازی اقتصادی به این نتیجه رسیدند که انبارهای خود را از این خیابان خارج کنند؛ بنابراین این گونه اقدام های تهاجمی رخ نخواهد داد.
وی ادامه داد: لاله زار دارای دو بخش شمالی (مخصوص صنف روشنایی) و بخش جنوبی (مخصوص صنف الکتریکی و برقی) است که مخاطب بخش شمالی خانواده ها هستند و بهتر است این کار از مسیر شمالی آغاز شود.
سعادتی همچنین گفت: زمانی که از زیست شبانه صحبت می کنیم لزوما منظور تفریح در شب یا زدن دکه نیست بلکه بهانه برای حضور مردم در شب است که در صورت مدیریت صحیح نتیجه مطلوب به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید مبلمان اضافی و نور کافی در این مکان ایجاد شود اظهار کرد: در قالب این پروژه خیابان بسته نخواهد شد بلکه با مدیریت بار و کالا و ایجاد پهلوگاه برای آن، دو سمت پارک خودروها به پیاده رو اضافه خواهد شد.
سعادتی افزود: در بخش شمالی 32 ساختمان ارزیابی شده که با صرف هزینه کم قابلیت بازپیرایی دارد و می تواند به خیابان جلوه بصری بدهد.
وی یادآور شد: برای این طرح در بودجه سال آینده 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

**آخرین اخبار از بازگشایی میدان مشق
سعادتی در خصوص بازگشایی میدان مشق نیز اظهارداشت: تعامل ما با وزارت خارجه خوب بوده و هست اما به دلیل شرایط امنیتی تامین امنیت این محدوده به نهاد دیگری واگذار شد که در حال رایزنی با این نهاد هستیم تا قول و قرارمان با شهروندان را به تحقق نزدیک تر کنیم.
وی همچنین درخصوص پروژه 30 تیر گفت: این پروژه لحاظ فرهنگی نیمه کاره است چرا که هدف از زیست شبانه صرفا زدن دکه نیست بلکه بهانه ایجاد فضای اندیشه است.

*راه اندازی قطارهای کتاب فروشی در منطقه
شهردار منطقه 12 از راه اندازی قطارهای کتاب فروشی به صورت چرخشی در سطح منطقه و ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان از سال آینده خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از توقف فرآیند تخریب کفش ملی خبر داد و افزود: گذاشتن شمع به منظور استحکام بخشی به بنا نیز آغاز شده است.
سعادتی اضافه کرد: مالک بنگاه فرد شیشه نیز طرح مرمت خود را به شهرداری ارائه کرده و قرار است این بنا نیز مرمت شود.

*گاری دستی ها ساماندهی می شوند
وی همچنین از ساماندهی گاری دستی های بازار و عمده فروشی های سطح منطقه خبر داد و اظهارداشت: این کار با همکاری کسبه و اصناف در حال انجام است و مقرر شده تا جامعه اصناف و بازار معتمد خود در این بخش را معرفی کنند.
شهردار قلب تهران خاطرنشان کرد: حدود 7 هزار چرخ دستی در بازار داریم که تعدادی از آنها برای کسبه قابل اعتمادند که در قالب طرح ساماندهی خواهند شد.

*شناسایی 6 هزار نفر در هرندی
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخشی از اقدامات در هرندی سلبی بوده و به معنای مبارزه با مجرمان و شبکه توزیع مواد و تجارت سیاه است که در مقیاس ملی تعریف و برای آن مسئول مشخص شده تصریح کرد: تا زمانی که شبکه توزیع در محله وجود داشت اقدامات به نتیجه نمی رسید؛ در همین راستا 6 هزار نفر که در خانه ها و آشپزخانه ها به تولید و توزیع مواد مشغول بودند شناسایی شدند و اکنون زمینه برای انجام کار فرهنگی و اجتماعی در محله آماده است.

*تعامل حداکثری با میراث
سعادتی تعامل شهرداری با میراث فرهنگی را حداکثری توصیف کرد و ادامه داد: هرگونه فعالیت فرهنگی در محدوده های مشخص شده در منطقه به سازمان میراث فرهنگی اعلام می شود تا ناظران این سازمان در هر مرحله ای اقدام حضور داشته باشند.
وی با اشاره به ثبت ملی عودلاجان در سال 84 یادآور شد: هیچ پروانه ای در محدوده های مشخص شده این محله صادر نمی شود و در سایر محدوده ها طی دو مرحله از میراث فرهنگی استعلام می شود.
شهردار منطقه 12 ادامه داد: در صورتی که براساس نظر میراث مالک اجازه تخریب و نوسازی داشته باشد مقررات مربوط به آن از سوی میراث اعلام و پس از آن نقشه های تهیه شده به میراث ارسال می شود.
وی تاکید کرد: مهر میراث پای نقشه بوده و تمامی اقدامات عمرانی در این محلات با نظر میراث انجام می شود.

*شناسایی 2 هزار ساختمان خطردار در منطقه
سعادتی از شناسایی 2 هزار ساختمان خطردار در سطح منطقه خبرداد و گفت: خطر این ساختمان ناشی از سازه، شرایط نامناسب بهره برداری یا ایراد در تاسیسات است که اخطارهای لازم به این ساختمان ها داده شده است.
وی افزود: وظیفه اصلی شهرداری تهران برخورد با خطرات ناشی از بهره برداری نامناسب است که این کار در حال انجام است.
شهردار قلب تاریخی تهران یادآور شد: مشکل اصلی اختلاف بین مالک و سرقفلی دار است که با همکاری معاون دادستان شهرداری ها در صورت عدم تمکین با رای قضایی امکان ایمن سازی ملک بوجود می آید.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص تخلفات معاون پیشین فنی و عمران منطقه گفت: با صلاحدید مرجع قضایی این فرد با وثیقه آزاد است و با توجه به اینکه مرجع رسیدگی به این موضوع دستگاه قضاست به این مساله ورود نکردم.

*پروژه توپخانه متوقف نشده است
سعادتی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره علت رها شدن گود میدان توپخانه اظهارداشت: پروژه میدان امام خمینی (ره) با مشکل مالی در حال انجام است و به مرور حل و فصل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: روند این پروژه هر چند کند پیش می رود اما متوقف نشده است.
شهردار منطقه 12 همچنین از اجرای زیرگذر 15 خرداد همراه با تکمیل کار آسانسور و پله برقی این پروژه تا نیمه اول سال آینده خبر داد.

* قلب تهران میزبان گردشگران نوروزی
سعادتی در بخش دیگری از این نشست به برنامه های ویژه نوروز پرداخت و اظهارداشت: برپایی ایستگاه های گردشگری در میدان امام، ابتدای خیابان 30 تیر، چهاررراه گلوبندک و چهارراه سرچشمه از 28 اسفند تا 17 فروردین از ساعت 9 تا 17، برپایی جشنواره نوروزگاه در خیابان 30 تیر و باب همایون از ساعت 9 تا 21، برگزاری جشن های نوروزی با اجرای کنسرت روزبه نعمت اللهی و حامد همایون در ورزشگاه نابینایان شهید هرندی در روزهای 5 و 6 فروردین از ساعت 18.30 بخشی از برنامه های نوروزی است.
وی اضافه کرد: همچنین گروه رستاک و ارکستر سمفونیک البرز با خوانندگی محمد معتمدی در روزهای نهم و دهم فروردین از ساعت 15 تا 18 در میدان مشق به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
برپایی 10 سفره هفت سین در میادین و بوستان های سطح منطقه، استقرار 4 سری تندیس اقوام ایرانی در بوستان ها، اجرای عملیات زیرساخت و فضای سبز مینیاتور در طرح پیاده راه لاله زار نو، برگزارس جشنواره سبزه آرایی و مسابقات نقاشی مرتبط با فضای سبز و تکمیل و مناسب سازی بوستان کوثر برای استفاده توانیابان از دیگر اقدامات انجام شده برای استقبال از نوروز در قلب تاریخی تهران بود که شهردار منطقه به آن اشاره کرد.


**مردم و دارایی های فرهنگی
با اشاره به برگزاری 100 برنامه فرهنگی طی 7 ماه اخیر با رویکرد بازنمایی و جلب توجه مردم به دارایی های فرهنگی گفت: باید ثروت فرهنگی قلب تهران را به خودمان یادآوری کنیم.
بدون حضور مردم هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد بنابراین باید با کمک رسانه ها فضایی ایجاد شود که مردم مراقب شهر خود باشند و مطالبه عمومی وجود داشته باشد.
وی عنوان کرد: بافت تاریخی ای که در سال 94 همه انتظار مرگ و اضمحلال آن را می کشیدند امروز به یکی از نقاط گردشگری تهران تبدیل شده است.
کد مطلب: 104626
برچسب ها: لاله زار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *