۰
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۱
کواکبیان در مراسم «جشن شکرانه» شهرداری تهران:

نباید همه تقصیرات را به گردن ترامپ بگذاریم

آلودگی هوا در ایران سالانه 33 هزار قربانی می‌گیرد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فوت ۳۳ هزار نفر به خاطر آلودگی هوا خواستار اقدامات مقتضی از سوی دولت، مجلس، شهرداری و شورای شهر تهران نسبت به کاهش این مرگ و میر شد.
نباید همه تقصیرات را به گردن ترامپ بگذاریم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فوت ۳۳ هزار نفر به خاطر آلودگی هوا خواستار اقدامات مقتضی از سوی دولت، مجلس، شهرداری و شورای شهر تهران نسبت به کاهش این مرگ و میر شد.
 به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین» کواکبیان در مراسم جشن شکرانه سال ۹۷ در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن، ضمن قدردانی از زحمات مدیریت شرکت شهر سالم و اقدامات این مجموعه اظهار داشت: باید نسبت به سلامت، از درگاه خداوند شکرگذار و قدردان الطاف خداوندی بود.
کواکبیان با تبریک ولادت حضرت جواد الائمه امام محمد تقی (ع) و با اشاره به روایتی از آن حضرت مبنی براینکه «النعمه لا تشکر کالحظیئته لاتغفر» نعمتی که شکرگذاری نشود همانند گناهی است که بخشیده نخواهد شد به تفصیل در مورد نعمت سلامت و «شکر نعمت» و «شکر شکر نعمت» سخن گفت و اظهار داشت: اگر سلامتی نباشد درس خواندن و عبادت کردن و حتی خدمت کردن امکانپذیر نیست. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جشن شکرانه بسیار موضوعیت دارد به خصوص در روزهای پایان سال ۹۷ و باید از شرکت شهر سالم قدردانی کرد و در مجلس هم باید زمینه‌ساز اقداماتی باشیم که سلامت مردم تامین شود.
 کواکبیان ادامه داد: در سال ۳۳۰۰۰ نفر به خاطر آلودگی هوا فوت می‌کنند. یعنی هم اکنون آلودگی هوا دو برابر تلفات جاده‌ای از ملت ایران قربانی می‌گیرد.
وی افزود: در تهران از هر ۱۰ نفر یک نفر به خاطر آلودگی هوا فوت می‌کنند و ما مسئولیم که در دولت، مجلس و شهرداری و شورای شهر تهران فکری کنیم تا این آمار و ارقام را کاهش دهیم.
کواکبیان افزود: علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح و روان هم باید تامین شود تا جامعه از هر نظر در سلامت باشد و ناهنجاری‌ها کاهش یابد.
وی با اشاره به یک آمار غیررسمی گفت: حدود 800 هزار بیمار روانی در تهران زندگی می‌کنند که بخش مهمی از گرفتاری‌های معیشتی و اقتصادی تحمیل شده بر مردم بر روح و روان مردم اثر دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: البته نباید همه تقصیرات را به گردن ترامپ بگذاریم بلکه باید مسئولیت‌پذیر هم باشیم و از پس مشکلات بر بیاییم و معضلات را مدیریت کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اگر طرح جدی در شورای شهر باشد که اجرای آن به شهروندان تهرانی کمک می‌کند و نیاز به قانونگذاری دارد، مجلس آماده تصویب طرح‌های مذکور در خصوص کاهش آلودگی هوا و کمک به مردم تهران است.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت با اشاره به مجوزهای کلینیک شرکت شهر سالم سیستم پزشک خانواده (که هر پزشک حدود 2500 نفر را تحت پوشش دارد) افزود: قطعا ما چنین طرح‌هایی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
کواکبیان درپایان این مراسم با تبریک پیشاپیش حلول سال 98 از درگاه خداوند سبحان سلامت و آرامش هرچه بیشتر جسمی و روحی و سعادت و بهروزی ملت سرافراز ایران برای عبور از سختی‌ها و مشکلات را درخواست کرد و بر ضرورت کارآمدی و توانمندی هرچه بیشتر مردم تاکید نمود.
 
کد مطلب: 104741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *