۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۳
معاون وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد:

دروازه مشترک گمرکی ایران و ترکیه

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تفاهمنامه مشترکی به امضای وزرای ایران و ترکیه رسیده و دروازه مشترک مرزی و گمرکی ایران و ترکیه حداکثر تا دو سال آینده ایجاد می‌شود.
عباس معمارنژاد ظهر امروز در سومین نشست مشترک روسای گمرک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با بیان اینکه حجم تجارت با کشور ترکیه در شش ماهه نخست سال جاری به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است، اظهار کرد: تجارت غیرنفتی ایران با ترکیه نیز ۵۰ درصد رشد داشته و روال خوبی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم مبادلات ایران و ترکیه در مرز بازرگان انجام می‌شود، بیان کرد: در این زمینه ساعات گمرکات دو کشور با همدیگر هماهنگ شد که این امر حجم مبادله کامیون، اتوبوس و سواری را تا ۳۰ درصد افزایش داده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی از بهبود زیرساخت‌های فیزیکی در گمرکات ایران و ترکیه خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته، ۱۱ میلیارد تومان در مرز بازرگان جهت ایجاد مسیر جدید ترانزیت سرمایه‌گذاری شد که با توجیه قطعی‌های برق در گمرکات دو کشور این مشکل نیز مرتفع شد.

وی همچنین از احداث جاده رازی ـ خوی خبر داد و گفت: در گمرک بازرگان، سالن مسافربری دو گمرک به هم مرتبط شده تا تردد مسافران به سهولت انجام گیرد.

معمارنژاد با اشاره به توافق دو کشور مبنی بر کاهش قاچاق کالا و سوخت بیان کرد: با توجه به این که تفاوت قیمت سوخت در ایران و ترکیه با هم متفاوت است، طرفین برای جلوگیری از قاچاق سوخت به توافق‌های خوبی رسیدند که برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر نیز طرفین در مرزهای خود سگ‌های موادیاب مستقر کرده‌اند.

وی همچنین در ادامه این نشست از ایجاد دروازه مشترک مرزی و گمرکی ایران و ترکیه خبر داد و گفت: تفاهم نامه مشترکی نیز در این زمینه به امضای وزرای ایران و ترکیه رسیده و این دروازه مشترک حداکثر تا دو سال آینده ایجاد می‌شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با ایجاد این دروازه مشترک زمان تشریفات گمرکی کاهش و صحت اطلاعات ارائه شده به طرفین افزایش می‌یابد.
کد مطلب: 10601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *