۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۲
کواکبیان در نشست اعضای خانه هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با معاون جدید مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

همایش بزرگ خانه‌های مطبوعات سراسر کشور همزمان با روز خبرنگار

برخی ادارات کل وزارت ارشاد در برابر واگذاری اختیارات به خانه‌های مطبوعات مقاومت می‌کنند
جلسه هئیت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با محمد خدادی، معاون جدید مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.
همایش بزرگ خانه‌های مطبوعات سراسر کشور همزمان با روز خبرنگار
جلسه هئیت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با محمد خدادی، معاون جدید مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.
دکتر مصطفی کواکبیان در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، انتصاب شایسته معاون جدید مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تبریک گفت و افزود: خانه مطبوعات و رسانه‌ها دموکراتیک‌ترین تشکل صنفی کشور است و با ۵۱۵۰ عضو در سراسر کشور فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز در خانه‌های مطبوعات عضویت دارند، به حضور سلایق و گرایش‌های متنوع مطبوعاتی در خانه‌های مطبوعات استان‌های کشور اشاره کرد و استفاده از ظرفیت خانه‌های مطبوعات در فرایند برگزاری برنامه‌های مطبوعاتی در استان‌ها و مناطق کشور را از جمله درخواست‌های خانه مطبوعات از معاونت مطبوعاتی عنوان کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ۶ کمیته در خانه مطبوعات تعریف شده که از جمله آن‌ها کمیته خبرنگاران است. این کمیته از این پس در زمینه پیگیری حقوق خبرنگاران و مشارکت در رتبه‌بندی و مسائل صنفی آن‌ها فعال‌تر خواهد بود.
وی هم چنین با راه‌اندازی خانه مطبوعات در غیر از مراکز استان‌ها مخالفت کرد و راه‌اندازی خانه مطبوعات در استان تهران را خواستار شد.
دکتر کواکبیان با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان اقتصاد رسانه‌ها نسبت به اخراج خبرنگاران از روزنامه همشهری گلایه کرد و در زمینه رسیدگی به وضعیت بیمه این خبرنگاران تاکید کرد.
وی هم چنین با اشاره به برنامه‌های خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در سال جاری از همایش بزرگ خانه‌های مطبوعات همزمان با روز خبرنگار در تهران خبر داد و گفت: متاسفانه برخی ادارات کل علی‌رغم واگذاری شانزده وظیفه و اختیار به خانه‌های مطبوعات هم چنان در برابر این تصمیم مقاومت می‌کنند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه خانه مطبوعات و رسانه و سابقه دوستی دیرینه با ریاست هئیت‌مدیره آن گفت: باید برای ادامه حیات رسانه‌های کشور در سه وجه «اقتصاد، محتوا و هویت» رسانه‌ای بازنگری صورت گیرد که با همت خود صنف قابل حل است.
محمد خدادی، در دیدار با اشاره به اینکه رسانه‌ها همچنان مانند گذشته اثرگذاری خود را در مباحث داخلی، ملی و بین المللی دارند، تصریح کرد: توسعه رسانه‌ای در کشور بر مبنای تاثیرگذاری نبوده و بیشتر به شکل اسمی و شکلی توسعه صورت گرفته است.
وی افزود: در چنین شرایطی، اسم بر محتوا غلبه می‌کند و در نتیجه جایگاه و پایگاه رسانه روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه «تخصصی شدن» رسانه‌ها در موضوع غنای محتوایی بسیار مهم است، تصریح کرد: امروز باید از مخاطب به رسانه برسیم و معضل تکرار محتوا در رسانه‌ها را جدی بگیریم.
وی در همین زمینه با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات رسانه‌ها، در وهله اول قطعا توسط خود رسانه‌ها قابل رفع است، به تخصصی شدن فرایندها در ورود به صنف و اخذ مجوز برای کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: معتقدم همچنان رسانه‌ها نقش موثری در کشور دارند منتها نیازمند روزآمدی و کارآمدی بیشتر هستند، امروز با الگوهای دو دهه قبل، نمی‌توان رسانه‌داری کرد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور، از واگذاری امور صنفی به این خانه‌ها به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: در دوره جدید نیز این سیاست اصلی را پیگیری و توسعه خواهیم داد، ضمن اینکه نیازمند تعامل عملیاتی وقابل اجرا در محدوده‌های زمانی معین هستیم.
 
کد مطلب: 106312
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *