۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۴
محمود عباس:

با اولمرت به صلح نزدیک شده بودم

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز یکشنبه گفت او و ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیش از اینکه اولمرت مجبور شود از سمت خود استعفا کند تنها دو ماه با دستیابی به توافق صلح فاصله داشتند.
پس از اینکه اولمرت اخیرا از اتهامات در خصوص کسب داراییهای نامشروع تبرئه شد به رقابت در انتخابات پارلمانی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که بیست و دوم ژانویه برگزار می شود چشم دوخته است.
طرفداران اولمرت تلاشهایی را که وی برای دستیابی به صلح با عباس انجام داد برجسته می کنند.
عباس گفت :« با اولمرت به شدت برای دستیابی به توافق تلاش کردیم اما از بدشانسی او یکباره استعفا کرد. ما درباره مرزها و تبادل اراضی مذاکره کرده بودیم و به یکدیگر نزدیک بودیم و به تفاهمات زیادی دست پیدا کرده بودیم.»
به گزارش خبرگزاری رویترز از رام الله ، عباس در پاسخ به اینکه در سال دو هزار و هشت چقدر تا توافق فاصله داشتید گفت :« مطمئنم اگر ادامه می یافت ، دو ماه.»
اولمرت و مسئولان مشارکت کننده در این مذاکرات که زیر نظر آمریکا انجام می شد از پیشرفت در دستیابی به توافق در خصوص مرزهای جدید بین اسرائیل و کشور جدید فلسطین صحبت کرده بودند.
اولمرت در سال دو هزار و هشت به علت اتهامات مربوط به فساد استعفا کرد اما تا پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی در اوایل سال دو هزار و نه به عنوان نخست وزیر باقی ماند.
معاونان اولمرت شصت و هفت ساله می گویند او پس از تبرئه از اتهامات قصد دارد به فعالیت سیاسی بازگردد.
کد مطلب: 10674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *