۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵

یورو در بالاترین سطح هفتگی

با عملکرد خوب فصلی اقتصاد منطقه یورو، ارزش پول واحد اروپایی در برابر همتایانش به بالاترین سطح یک هفته اخیر رسید.
با عملکرد خوب فصلی اقتصاد منطقه یورو، ارزش پول واحد اروپایی در برابر همتایانش به بالاترین سطح یک هفته اخیر رسید.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، به دلیل شروع نشست هفتگی مقامات بانک مرکزی آمریکا در واشنگتن، تمایل معامله گران به دست کشیدن از خرید دلار تا زمان مشخص شدن نتایج این نشست باعث شد تا توجه آنها به سمت رقبای دلار جلب شود. در این بین یورو به پشتوانه رشد فصلی خوب کشورهای اروپایی موفق شد تا روز درخشانی را سپری کند.
هر یورو در معاملات امروز با پیشروی ۰.۳ درصدی به ازای ۱.۱۲۱۹ دلار مبادله شد. این ارز ماه آوریل را با صعود ۰.۰۱ درصدی در برابر اسکناس سبز به پایان رساند تا زیان آن در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون به ۲.۱۷ درصد کاهش یابد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۹۷.۴۸۹ واحد رسید. انتشار آمارهای جدید از افزایش ۰.۷ درصدی هزینه‌های نیروی کار در آمریکا نیز در کاهش امروز دلار بی تأثیر نبود.
استیون انگلاندر، مدیر بخش تحقیقات ارزی در بانک "استاندارد چارترد" گفت: آمارهای منطقه یورو به طور کلی بهتر از انتظارات بود و به نظر می‌رسد در کوتاه مدت روزهای خوبی در انتظار یورو خواهد بود. چنین احساس می‌شود که تمایل به خرید دلار کاسته شده است.
از سوی دیگر در تحولی که می‌تواند موضع دلار را در روزهای آتی تضعیف کند، فعالیت کارخانه‌های آمریکایی در ماه آوریل به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسیده است. تحلیل گران انتظار تغییر عمده‌ای در سیاست‌های پولی فدرال رزرو در نشست این هفته ندارند اما مشتاق شنیدن سخنان جروم پاول، رئیس این بانک در خصوص نرخ تورم و رشد اقتصادی هستند.
در برابر سایر ارزهای مهم، هر یورو به ازای ۱.۵۹۰۵ دلار استرالیا، ۱.۵۰۰۷ دلار استرالیا، ۱.۱۴۳۵ فرانک سوئیس، ۱۲۵.۱۰۴ ین ژاپن و ۷.۵۵۴۳ یوان چین معامله شد. هم چنین نرخ برابری پوند در برابر یورو در معاملات امروز ۱.۱۶۲۵ اعلام شد.
کد مطلب: 106901
برچسب ها: یورو دلار دلال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *