۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹

پنج درصد ایرانیان گرسنه‏اند

همایش روز جهانی غذا به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشکده‌ علوم و صنایع غذایی و کمیسیون ملی یونسکو در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد.
دکتر رسول کدخدایی، رییس پژوهشکده‌ی علوم و صنایع غذایی در سخنرانی افتتاحیه‌ی این همایش گفت: غذا یک پدیده‌ی استراتژیک و کاراست که غالبا هم در اختیار استعمارگران بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رویارویی با تروریسم غذایی خاطرنشان کرد: اهمیت بحث غذا تا اندازه‌ای است که امروزه برنامه‌ریزی و دقت نظری که بر روی صادرات غلات آمریکا اعمال می‌شود از سوی کشورهای عضو اوپک بر روی صادرات نفت اعمال نمی‌شود.

رییس پژوهشکده‌ی علوم و صنایع غذایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: به تازگی شورای عالی پدافند غیر عامل در کشور شکل گرفته که باید بحث ایمنی و امنیت غذایی را با دقت بیشتری پیگیری کند.

به گفته دکتر کدخدایی هم اکنون ۱۵ درصد مردم کشورهای در حال توسعه از گرسنگی رنج می‌برند که این عدد در ایران طبق آمار سال ۲۰۱۲ فائو ۵ درصد است.

وی با اشاره به فاصله‌ی زیاد آمار گرسنگی در ایران و آمار یک و نیم درصدی کشورهای پیشرفته گفت: انتظار می‌رود که با کمک محققان، مسوولان و دست‌اندرکاران حوزه غذا، این فاصله آماری با کشورهای توسعه یافته هر روز کمتر وکمتر شود.
کد مطلب: 10705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *