۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
اولین راهبرد همكاري توسعه‌اي بين ايران و فائو؛

سند برنامه چارچوب ملي بخش كشاورزي با فائو امضا شد

سند برنامه چارچوب ملي بخش كشاورزي ايران با سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) براي سالهاي 2016 تا 2012 توسط وزارت جهادكشاورزي و سازمان فائو امضا شد.
سند برنامه چارچوب ملي بخش كشاورزي با فائو امضا شد
به نقل از ایانا اين سند همكاري به امضاي مهندس محمدعلي نيكبخت معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي و دكتر نورالدين مونا نماينده سازمان فائو در ايران رسيد.

مهندس نيكبخت در مراسم امضاي اين سند همكاري گفت: وزارت جهادكشاورزي به موازات تدوين برنامه پنجم توسعه، درصد برآمد با تنظيم يك چارچوب منسجم و راهبردي، پروژه‌ها و فعاليت‌هاي فائو در ايران را نظام‌مند كند.

وي با بيان اين كه اين سند، نخستين برنامه و راهبرد همكاري توسعه‌اي بين ايران و سازمان فائو براي مدت پنج سال است اظهار داشت: سازوكارهاي لازم براي عملياتي كردن خطوط راهنماي مشخص شده در سند، پايش، ارزشيابي و اصلاح منظم اقدام‌ها مورد توافق ايران و سازمان فائو قرار گرفته است.

مهندس نيكبخت مجموع تعداد پروژه‌هاي سازمان فائو در بخش كشاورزي كشور را پس از پيروزي انقلاب اسلامي ۱۸۶ مورد عنوان كرد و گفت: اين پروژه‌ها در حوزه‌هاي مختلف همچون زراعت، اقتصاد كشاورزي، دام، جنگل و مرتع، شيلات و مبارزه با خشكسالي به اجرا درآمده است.

معاون وزير در عين حال مجموعه بودجه پروژه‌هاي در دست اجراي توسط فائو در بخش كشاورزي ايران را بيش از ۵/۱۲ ميليون دلار عنوان كرد.

وي افزود: ايران همواره توان تخصصي و تجربيات خود را به صورت گسترده از طريق سازمان فائو در اختيار ساير كشورها قرار داده است.

نيكبخت ادامه داد: در قالب برنامه پنجم توسعه، سياست‌هاي كلان، برنامه هاي عملياتي مشخص براي ارتقاي خودكفايي، افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي، تقويت كمي و كيفي محصولات، بهبود ظرفيت‌هاي بهره‌برداري از منابع طبيعي و توجه به توسعه دانش بنيان، حمايت از سرمايه‌گذاري و مشاركت بخش خصوصي تصويب شده است.

همچنين درپايان مراسم بيانيه مشترك جمهوري اسلامي ايران وسازمان فائودرارتباط با بخش كشاورزي صادرشد.
کد مطلب: 430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *