۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۵

نقص حقوق معلولان در قوانین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معلولان را از اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و گفت: در مورد معلولان هم با نقص قوانین و هم با خلاء قانونی مواجه هستیم.
حسین مظفر در گفت‌و‌گو با خانه ملت، اظهار داشت: یکی از وظایف نظام جمهوری اسلامی این است که به اقشار آسیب‌پذیر جامعه که معلولان نیز جزئی از آنان به شمار می‌روند؛ مساعدت و کمک کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید حداقل امکانات زندگی، معیشت و رفاه اجتماعی برای معلولان فراهم شود، تصریح کرد: اگر معلولان با مشکلات جسمی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند؛ نباید دغدغه معیشت و تامین حداقل‌های زندگی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از قوانین نیم نگاهی به مسائل و مشکلات معلولان شده است، عنوان کرد: البته در بسیاری از قوانین اولویت‌های معلولان مطرح نشده و این قشر کمتر مورد توجه و عطوفت قرار گرفته‌اند.
این نماینده مجلس نهم با مد‌نظر قرار دادن این موضوع که در مورد معلولان هم با نقص قوانین و هم با خلاء قانونی مواجه هستیم، افزود: اگر دولت لایحه‌ای را برای رفع نقص و خلاءهای قانونی به مجلس ارائه دهد، نمایندگان حتما آن را پیگیری خواهند کرد و حتی اگر لازم باشد وکلای ملت طرحی را در این خصوص ارائه خواهند داد.
مظفر با اشاره به پاسکاری بیمه معلولان میان برخی از سازمان‌ها یاد‌آور شد: بی‌اهمیتی دستگاه‌های متولی به موضوع بیمه معلولان موجب سرگردانی این افراد و تحمیل هزینه‌های سنگین درمان و دارو به این قشر از جامعه می‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌های متولی امور معلولان باید پیگیری‌های لازم را در مورد بیمه معلولان انجام بدهند و در این مورد تعلل نکنند، گفت: وظیفه سازمان‌هایی مانند بهزیستی این است که با پیگیری جدی و مستمر حقوق معلولان و از جمله بیمه، مانع از تضییع حقوق آنان در جامعه شوند
کد مطلب: 10759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *