۰
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱

اگر ایران نبود این امکانات را نداشتیم

رهبر جنبش حماس در نوار غزه گفت که اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نبود مقاومت امکانات امروز را در اختیار نداشت.
یحیی السنوار،  رهبر جنبش حماس در غزه
یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه
رهبر جنبش حماس در نوار غزه گفت که اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نبود مقاومت امکانات امروز را در اختیار نداشت.
به گزارش المنار، یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه طی سخنانی در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: ما توسعه امکانات نظامی خود را تا تحقق اهداف ملت ادامه خواهیم داد.
وی افزود: اگر حمایت ایران نبود مقاومت این امکانات را نداشت.
السنوار اظهار داشت: ما اعلام می‌کنیم که درگیری به پایان نخواهد رسید مگر بعد از پایان یافتن اشغالگری در تمام سرزمین‌های اشغالی.
رئیس جنبش حماس در نوار غزه گفت: اگر جنگ با رژیم اشغالگر رخ دهد تل‌آویو و دیگر سرزمین‌های اشغالی چندین برابر بیشتر از آنچه در سال 2014 میلادی مورد هدف قرار گرفتند در هم کوبیده خواهند شد.
السنوار روز گذشته در مراسم افطار گروهی با جوانان انقلابی جنوب و مرکز نوار غزه گفت: توانمندیها و قدرت نظامی جنبش حماس و گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی آن چندین برابر آن چیزی است که با آن در جنگ های قبل تل آویو را هدف قرار دادیم.
السنوار تصریح کرد: در جنگ 2012 میلادی تل آویو و اطراف آن را با 17 موشک و در جنگ 2014 میلادی با 107 موشک هدف قرار دادیم و در هرگونه رویارویی در آینده نیز توان نظامی بیشتری داریم و دو برابر گذشته آنجا را هدف قرار خواهیم داد.
يحيى السنوار، رئیس جنبش حماس در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در غزه، گفت: با حمایت های ایران توان موشکی خود را افزایش خواهیم داد.
وی با اشاره به قدرت موشکی مقاومت گفت: ما توانستیم در سال 2012 تل‌آویو را با موشک های مان هدف بگیریم، ایران ما را به موشک گراد مجهز کرد و ما نیز با نیروهای مقاومت خود برای اولین بار بئر السبع را بمباران کردیم.
رهبر جنبش حماس در نوار غزه خاطرنشان کرد که ملت فلسطین با دشمن با شکم گرسنه مبارزه کرده است، زمانی که هیچ سلاحی نداشتیم با سنگ با دشمن مبارزه می کردیم، این درگیری تنها با از بین رفتن اشغالگران از اراضی اشغالی پایان خواهد یافت و در قدس آزاد شده نماز برپا می داریم.
السنوار تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند ما را به خاطر قدردانی از ایران سرزنش کند زیرا زمانی که هیچ کس از ما حمایت نمی کرد، ایران در کنار ما بود، از رهبران عرب و مسلمان می خواهم که گزینه های امت را بپذیرند اگر خواهان عزت و سربلندی هستند.
وی یادآورد شد: درحالی که کشورهای عربی در لحظات حساس پشت ما را خالی کرد ولی ایران از ما حمایت کرد، امت اسلامی دارای دیدگاههای درستی است که می تواند مسائل را در مسیر درست خود بیندازد
السنوار یادآور شد: از همه عرب‌ها می خواهیم برای حمایت از مساله ما و آزادسازی خاک ما حمایت کنند، کسی که در حق قدس کوتاهی کند و با آن تجارت کند در صف دشمنان است، کسانی که در صدد انسجام با امت هستند باید باقدس باشند، قدس از زبان ما سخن می گوید و تاجران خود را رسوا می کند، کسی که در حق قدس کوتاهی کند و با آن تجارت کند در صف دشمنان است
السنوار گفت: اساس رژیم صهیونیستی، همانند خانه عنکبوت سست خواهد بود.
رهبر حماس با اشاره به توطئه جدید آمریکا تحت عنوان «معامله قرن» گفت: ما درصدد ناکام گذاردن معامله قرن هستیم و ملت ما توانایی آن را دارد، درگیری واقعی اتی ما برای کرانه باختری است، درگیری ما در قدس ادامه دارد و همه دنیا شاهد پیروزی های ما بوده است.
وی تصریح کرد: معامله ترامپ تا زمانی که خون در رگ‌های ما جریان دارد تصویب نخواهد شد.
السنوار با اشاره به نشست بحرین که در راستای «معامله قرن» قرار است در این کشور برگزار شود گفت: به خوبی می دانیم مردم بحرین با مقاومت، فلسطین و الاقصی هستند.
وی در انتها ضمن دعوت همه مردم امت اسلامی به شرکت در مراسم روز قدس گفت: هرگز درباره قدس کوتاه نخواهیم آمد.

شایان ذکر است السنوار در تبادل اسرا با رژيم صهيونيستي در سال 2011 از زندانهای اسرائیل آزاد شده بود. 
وی پس از آزادي از اسارت اسرائیل، در اجتماعی گسترده از فلسطينيان در غزه، عليه اين رژيم اعلام جهاد کرد و قسم خورد تا زمان آزادي همۀ اعضاي حماس از اسارت رژیم صهیونیستی به مبارزه ادامه دهد
کد مطلب: 108589
برچسب ها: حماس مقاومت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *