۰
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۷

حماس: مقاومت تنها راه حل مسئله فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا که مدعی حمایت از اهالی نوار غزه شد، تاکید کرد، «مقاومت تنها راه حل مسئله فلسطین است.»
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «صلاح بردویل»، سخنگوی جنبش حماس روز پنجشنبه (۲۱ مارس) طی بیانیه ای اعلام کرد، ما در جنبش حماس تاکید می کنیم تنها راه حل مسئله فلسطین، مقاومت تا آزادسازی کامل سرزمین، تعیین سرنوشت، بازگشت آوارگان و آزادی اسرای فلسطینی است.
سخنگوی حماس افزود، سخنرانی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، یک سخنرانی بشردوستانه بود و او سخنانش را همانند یک تحلیلگر سیاسی شکست خورده آغاز کرد که از پاسخ‌های تعیین کننده طفره می‌رود .
بردویل گفت، اوباما در حالیکه به تعهداتی که در گذشته داده بود عمل نکرده است، هم اینک تلاش می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطینی را به مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی متقاعد کند؛ مذاکراتی که هیچگونه مبنایی ندارد.
وی خاطرنشان کرد، اوباما « مقاومت را محکوم و رژیم صهیونیستی را تبرئه کرد و مدعی حمایت از فلسطینیان نوار غزه شد. ما معتقدیم حمایت اوباما از نوار غزه با بمب‌های فسفری، جنگنده‌های F۱۶ و بالگردهای آپاچی ساخت آمریکا و موشک‌هایی که کودکان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد، روشن بود.
طبق این گزارش، باراک اوباما روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با عباس گفت، ما امروز دیدیم که چگونه غزه با موشک‌هایش به تهدیدی بزرگ تبدیل شده است. ما این نقض آتش‌بس را که از اسرائیلی‌ها و فلسطینیان حمایت می‌کند، محکوم می‌کنیم.
روز گذشته همزمان با سفر باراک اوباما به سرزمین‌های اشغالی، دو راکت از نواره غزه به جنوب اسرائیل شلیک شد. یک گروه افراطی تکفیری موسوم به «مجلس شورای مجاهدین» مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
کد مطلب: 26286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *