۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹
عضو فراکسیون گردشگری:

ضعف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بخش تبلیغات مشهود است

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، فعالیت های تبلیغاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای شناساندن جذابیت های گردشگری کشور و جذب گردشگران خارجی را ضعیف می داند و از جای خالی بخش خصوصی در این بخش سخن می گوید.
ضعف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بخش تبلیغات مشهود است


 نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، فعالیت های تبلیغاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای شناساندن جذابیت های گردشگری کشور و جذب گردشگران خارجی را ضعیف می داند و از جای خالی بخش خصوصی در این بخش سخن می گوید.

احمد رضا دستغیب، عضو فراکسیون گردشگری در گفت و گو با خبرگزاری CHN با اشاره به تبلیغات منفی برخی کشورهای غربی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران می گوید که سازمان میراث فرهنگی باید با این تبلیغات مقابله کند، اما تاکنون در این باره عملکرد ضعیفی داشته است.

به گفته این نماینده مجلس در دنیا بخش خصوصی مسئولیت تبلیغات را برعهده دارد. بخش خصوصی در بسیاری از کشورهای دنیا بخشی از درآمد های گردشگری را به تبلیغات جاذبه های گردشگری کشور متبوعش و جذب گردشگر اختصاص می دهد.

دستغیب «مدیریت نحوه هزینه کرد در تبلیغات» را جز وظایف مغفول سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می داند و تاکید می کند: سازمان باید بتواند با مدیریت درست، منابع را جمع آوری و سامان دهی کرده و قسمتی از آن را به تبلیغات و جذب گردشگر اختصاص دهد. مسئولان سازمان می توانند از طریق افزایش گردشگر سرمایه گذاران را به بخش خصوصی بیاورند و تامین منابع کنند.

این عضو فراکسیون گردشگری رویکرد دولتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را دلیلی عنوان می کند که به واسطه آن شاید این راه تبلیغاتی به ذهن مسئولان آن نرسد و می افزاید: سازمان به دنبال دریافت اعتبار است که بتواند آن را صرف تبلیغات کند، اما بودجه ای برای تبلیغات وجود ندارد.

دستغیب در ادامه می افزاید: یکی از راهکارها این است که سازمان بخش های خصوصی گردشگری را متقاعد کند که آنها بخشی از درآمد های خود را به امر تبلیغات اختصاص بدهند. همچنین دولت هم باید تضمین های لازم برای بازگشت سرمایه شان را داشته باشد. طبیعتاً بعد از گذشت شش ماه تا یک سال تاثیر این تبلیغات را خواهند دید. تضمین دولت برای بازگشت سرمایه در امر تبلیغات موضوع بسیار مهمی است که سازمان میراث فرهنگی باید از آن استفاده کند.
کد مطلب: 1094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *